Gepakt met schietkist, wie?

Hoe kom je daarbij?
Doorlonten is gewoon legaal of het is de laatste 3/4 jaar geleden veranderd. Ik heb zelfs 10 meter visco lont vergoed gekregen die de politie inbeslag heeft genomen van mij 4 jaar geleden bij een autocontrole. Heeft me wel 3 gesprekken op het politiebureau en een brief gekost maar het was voor mij destijds een principe kwestie.

Ik heb meerdere malen moeten aangeven waarom ik zoveel lont in bezit had en wat ik ermee deed en uiteindelijk na 3 weken kreeg ik een brief dat ik niet in overtreding was als ik meerdere vuurwerkproducten aan elkaar verbond zolang ik ze in de originele staat hield zoals ze door de importeur/winkel aan mij verkocht werden.
Op het eerste gesprek dat ik had vond men ook toen dat ik consumentenvuurwerk dan veranderde maar op mijn vraag wat het verschil is tussen 2 vuurwerkproducten verbinden aan 1 lont of 2 vuurwerkproducten tegelijk aansteken kon men geen antwoord op geven. En aangezien er nergens in de wet of regelingen staat dat je niet meerdere vuurwerkproducten tegelijk mag aansteken heb ik daarna nog 2 gesprekken gehad en zelfs de politie was onderling het niet met elkaar eens.

Na 3 weken dus kreeg ik toen een brief thuis dat ik met een aankoopbewijs het lont vergoed kon krijgen omdat er uiteindelijk geen geldige duidelijke reden voor inbeslagname was voor de reden die ik opgaf.

Dus vraag me erg af in welke regeling of wet staat dat je niks mag doorlonten.

Back
Bovenaan