Genk (B) 01-05-2010

1 mei 2010 kermis vuurwerk te Genk (B)

plaats Genk (B)

tijd en lokatie onbekend

De kermis staat er van 23-04 t/m 03-05-2010

de kermis staat tot en met 04 mei
en het vuurwerk is om 22 uur

int vervolg beter informeren makker voor je iets post!

Beetje minder mag ook wel ofniet?
Fouten maken is menselijk.

Ben maar blij dat Vincent zoveel datums online gooit!

Lookyman; Dankzij Vincent worden we dagelijks op de hoogte gehouden van shows en films. Hij zorgt voor een unieke inzet en bijdrage aan dit forum.
Daarom gaarne iets meer respect voor deze mijnheer.

Afgelopen 2 jaar deze show gezien en moet zeggen valt niet tegen. Is niet echt iets wat er met kop en schouders bovenuit steekt maar wel leuk om te zien:). Vuurwerk word geschoten op een steenworp afstand van de kermis.Eigleijk gewoon erachter. Blijft een feest dat daar jaarlijks vele bezoekers naartoe lokt. Miss mij ook wel weer dit jaar

Twee jaar terg deze show ook gezien. Toen was het kaliber tot 8 inch, dit jaar waarschijnlijk tot 6 inch omdat het verkrijgen van vergunningen boven 6 inch aangescherpt zijn in Belgie (...heb ik gehoord).
Wordt geschoten door Kris Degryse uit Brugge. Kris doet deze show al 20 jaar en schoot vorig jaar zijn jubileumshow. Jammer genoeg kon ik er toen niet bij zijn, maar naar het schijnt was deze machtig groot en mooi.

Toen was het kaliber tot 8 inch, dit jaar waarschijnlijk tot 6 inch omdat het verkrijgen van vergunningen boven 6 inch aangescherpt zijn in Belgie (...heb ik gehoord)

Hey Ronald, kun je mij dat eens uitleggen? haha want volgens mij maakt het aanvragen voor een vergunning voor een vuurwerk op kaliber niks uit. Het zit hem er in of je 8inch ( 1.1 dus) mag opslaan. :) Immers kent België nog steeds geen echte veiligheidsafstanden aangaande welk kaliber je schiet

Ik hoorde dit een jaar of wat geleden van iemand van een gerenomeerd belgisch schietbedrijf. Ik was zelf ook verwonderd, want ook ik dacht dat het eerder met de opslag te maken had.
Hij vertelde iets van het mogen invoeren van shells groter dan zes inch, dat ze niet mogen ingevoerd worden in Belgie.

Ik hoorde dit een jaar of wat geleden van iemand van een gerenomeerd belgisch schietbedrijf. Ik was zelf ook verwonderd, want ook ik dacht dat het eerder met de opslag te maken had.
Hij vertelde iets van het mogen invoeren van shells groter dan zes inch, dat ze niet mogen ingevoerd worden in Belgie.

Dat is een fabeltje. Ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik hoor dat wel eens vaker. Maar dat is echt een fabeltje. dan zouden wij dus geen 8inch shells bv van weco of zo mogen invoeren. en dat gebeurd zo nu en dan nog steeds.

Shells van 175mm en 200mm worden gewoon ingevoerd. 175mm valt overigens nog gewoon in 1.3G

Dank voor de duidelijkheid Jack...ben weer ietsje wijzer nu!
Hopelijk, voor diegenen die dit gaan zien in Genk, zal Kris dan toch weer 8 inch gaan schieten.
Het pleintje waarvan ze schieten is niet echt groot, en het publiek staat op max 50-60 meter ervan af!
Leve de Belgische veiligheidsafstanden! :p

hallo

Ik moet jack gelijk geven dat het gebruik van 8 inch nog kan, als je ze van een europese leverancier koopt, die deze zelf nog maakt, want immers import vanuit china, classificatie hoger dan 1.3 g is niet meer mogelijk daar geen enkele rederij nog hoger dan 1.3 wil meenemen. Dat betekent dus dat de voorraden stilletjes afslinken en dat nog enkel europese producenten, die dus de shells zelf maken deze nog zouden kunnene leveren

Back
Bovenaan