Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vóór 00:00 geniet ik het meest. Ik vind het heerlijk om alleen of met een enkele stookmaat de hele avond vol gas te gaan. Na middernacht is er te veel afleiding met alle buren op straat en de onvermijdelijke kruisverhoren (hoeveel ben je nou kwijt? is dat allemaal legaal?). Daarbij komt dat ik me dan ook een beetje inhoud om anderen "ruimte" te geven. Erg sociaal natuurlijk, maar het gaat allemaal ten koste van mijn eigen stookplezier.

Met O&N 2019/2020 heb ik het voor elkaar gekregen om al het grote spul in de avond de lucht in te jagen om vervolgens na de jaarwisseling lekker rustig vanuit de achtertuin nog een beetje pijlen en single shots af te vuren. De buren waren wel een beetje beteuterd, maar voor mij was het een ideale O&N. Grote kans dat ik dat kunstje dit jaar herhaal.

Ervoor, oudjaarsavond mag van mij wel een week duren. Mijn favoriete uurtje is van 23:00 tot 00:00, op weg naar de climax, waarbij ik al vaak al ruim voor 00:00 het lontje van het hoofdgerecht aansteek. Komt het vuurwerk ook veel beter tot zijn recht.

Ervoor, oudjaarsavond mag van mij wel een week duren. Mijn favoriete uurtje is van 23:00 tot 00:00, op weg naar de climax, waarbij ik al vaak al ruim voor 00:00 het lontje van het hoofdgerecht aansteek. Komt het vuurwerk ook veel beter tot zijn recht.

Herkenbaar. Op de een of andere manier blijven de producten die ik net rond 23:30 afsteek mij nog het meest bij. Het 0:00 moment van 2019-2020 was voor mij een beetje chaotisch, ik was al best moe, moest nog veel versjouwen en vastzetten. Ook was de afstand te groot tot de plek waar wij het vuurwerk bekeken. Terwijl de avond zelf een stuk relaxter was.

Ik vind dit een hele lastige zeg!
Alle drie heeft namelijk wel zijn charme.

De tijd voor 0.00 uur omdat je dan lekker rustig wat mooie producten weg kan schieten en niet te vergeten om 18.00 uur lekker de buurt kan wakker schudden :D

Het 0.00 uur moment geniet ik ook enorm van, niet van mijn eigen vuurwerk, maar juist van alle anderen. Plus de beste wensen geven aan de andere buren. Blijft toch wel speciaal.

En de tijd na 0.00 uur is voor mij de tijd na 0.30 uur. Dan ga ik mijn producten of showtje schieten en kan iedereen heerlijk meegenieten. Dan als alles klaar is en er is nog een cake of wat fonteintjes over kan ik daar ook enorm van genieten. Een laatste toegift zeg maar :wink:

Wij steken eigenlijk alleen om 00:00 wat af. Uiteraard gaat er in de vooravond ook wat de lucht in, maar dat is minimaal. Wij bewaren 95% van de collectie tot na 00:00 om dan helemaal los te kunnen gaan. Het 00:00 moment heeft iets magisch, dus ik geniet meer van het vuurwerk na 00:00.

Het voor mij niet met elkaar te vergelijken. Voor 00:00 uur en tussen 1:00 en 2:00 kan je genieten op een rustige manier en daarom stook ik dan ook de sierlijke producten. Om 00:00 uur is genieten op een andere manier. Het is een speciaal moment, de buurt komt naar buiten en overal waar je kijkt zie je vuurwerk. Beide situaties wil ik niet missen.

Dit is niet met elkaar te vergelijken voor mij. Ik vind met name de eerste paar producten vanaf 18:00 uur echt een verademing. De dagen ervoor loop je te klungelen met Cat. 1 en dan eindelijk mag er écht vuurwerk de lucht in. Magisch.

Maar het 00:00 uur moment heeft natuurlijk veel meer lading, en de sfeer van alles wat er in de buurt gebeurd is niet te evenaren. Ik schiet meestal in een soort van Hyper-Modus en vergeet dan te genieten van het moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan