Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar geniet jij nou het meest van, het stoken voor 00:00 of tijdens/na 00:00. Laat ons hier weten waar jij het meest van geniet en waarom.

Dat durf ik nu echt niet te zeggen, 2019-2020 viel het 0:00 moment voor mij een beetje tegen om eerlijk te zijn. Ik ga er dit jaar voor zorgen dat ik na 0:00 echt lekker rustig mijn showtje kan klaarzetten, en ook daarna de tijd neem om rustig te kunnen stoken.

Geniet er voor 00:00 uur echt meer van. Tussen 00:00 en 00:45 uur heb ik echt het gevoel dat ik meer even een bijdrage lever aan de chaos overal.

Het heeft allebei iets magisch. Voor 00:00 heb ik altijd het gevoel alsof er geen eind komt aan oud en nieuw, dan geniet ik ook in rust van al het vuurwerk. Na 00:00 gaat het altijd erg snel en is er meer chaos. Ook dan geniet ik van het vuurwerk, maar op een hele andere manier. Het heeft beide iets magisch en beide zijn charmes. Toch heb ik een beter gevoel voor 00:00 dan erna.

Ik geniet even veel van vuurwerk van zowel voor 00.00 als daarna. Maar ik geniet wel meer van bepaalde categorieen voor 00.00. Zoals fonteinen, vuurpijlen, singleshots, snipper rotjes en dat soort kleinere kalibers. Na 00.00 wil ik echt rammen met een dikke cakebox.

Laatst bewerkt:
Voor mij is het mooiste moment toch wel 18:00uur. Ik ben eigenlijk te braaf en steek dan ook overdag niks af. Om 18:00uur gaat dus het eerste lontje branden, vaak begin ik dan met een kleine cake. Dat gevoel waar je het hele jaar naar uitkijkt, is er dan opeens! Heerlijk!

Vroeger overdag, en dat is nu 18.00.

De ontlading van het jaar wachten en ik ervaar het dan meer bewust.
Na 0.00 is het beste er bij mij wel af

Moeilijk te zeggen, want ik geniet vóór 0:00 voornamelijk van alle kleine artikelen, fonteinen, af en toe een cakebox. Maar het 0:00 moment, dat is voor mij zó magisch, er komt dan zo een gevoel los, dat ik na middernacht alleen nog maar kan denken aan het maken van herrie/chaos. En dat doen we dan ook :D

Producten die ik echt goed wil meemaken/bekijken gaan voor 00.00 de lucht in.

Na 00.00 probeer ik altijd boxen/cakes te scoren met grote boeketten en hard burst! Dan hoeft het sierlijke niet zo van mij

ik stook amper meer voor 00:00, en dan op het gemakje naar buiten en pas na 15 minuten zelf beginnen.
ook toen ik nog shows schoot deed ik die pas vaak om 1:00.

merk dat ik overal evenveel van geniet als ik sta te stoken.

Kijk wel eerst de hoeveelheid wat de lucht ingaat voordat ik zelf wat afsteek.

Zeker de tijd voor 00:00, de achtergrond geluiden, me neefjes zien genieten met al het klein spul, waar ik eigelijk ook nog steeds van geniet:) gelukkig bestaat die 18:00 regel hier niet, overal geluiden van carbid, geluiden van het dorp dat zich niks aantrekt van de regels, waar ik ooit tegen was, maar nu denk ze hebben gelijk, want ja, hoe lang hebben we nog? De sfeer voor 00:00 is sws beter, want het 00:00 moment duurt hier maximaal 45min en dan ist weer stil.

Ik denk dat ik dan tog voor het stoken in de vooravond ga. Om 00:00 is het altijd haasten, stressen en een drukte van jewelste. Iedereen de beste wensen doen, hele buurt die los gaat. Het is een magisch moment, kriebels als een gek.

Maar tog geniet ik meer van het stoken in de vooravond. Daar lekker bij de statafels staan, muziekje erop en af en toe een dikke compound de lucht in schieten vind ik prachtig.

Ik denk dat ik het meest geniet van de tijd voor 00u, maar dat komt ook vooral door de verwachtingen. Ik begin om 18u en sta heel de avond buiten met vuurwerk, je begint klein en bouwt steeds groter op. De verwachtingen van het vuurwerk worden dus ook steeds groter, en gezien ik om 22u ook wat goede 30mm cakes afsteek is het qua compounds soms net een tegenvaller of lastig om dat altijd te overtreffen. Dit jaar extra secuur kijken dus naar de schietvolgorde, maar is wel lastig om echt een 8 uur lang goed opbouwend effect te hebben.

Absoluut!
Dan heb je nog onbewust het gevoel dat je nog de hele avond hebt. vanaf 00:00 is het voor mij toch een soort van ooh het is weer voorbij en weer een jaar wachten.
En daarbij is het om 00:00 zo chaos in de straat dat je niet weet wie wat afsteekt. Voor die tijd is het toch een stuk gezelliger en meer genieten van het vuurwerk van een ieder.

Voorheen stookte ik niet zoveel als dat ik dit jaar van plan te doen dus vindt het lastig te zeggen. Wel probeer ik tussen 6 en 11 vooral de cakes te stoken en na 12 uur de compounds, die wil ik in opbouwende volgorde doen, de wat tragere cakes of goedkopere cakes om 12 uur en dan om half 1 en begin met de rambakken tot half 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan