Gemeente Hengelo uit kritiek op organisatie luidruchtige sponsorloop

ylke

VWC lid
HENGELO - De organisatoren van de Wintertijd Challence, die in de nacht van zaterdag op zondag in Hengelo is gehouden, hebben een ‘brief op poten’ gekregen van de gemeente naar aanleiding van de geluidsoverlast.

Dat zei burgemeester Sander Schelberg woensdagavond in de raadsvergadering naar aanleiding van vragen van PvdA’er Imdat Yikilmaz.

De sponsorloop voor Spieren voor Spieren was georganiseerd door het softwarebedrijf Unit4. Rond het bedrijfsgebouw aan de Jan Tinbergenstraat was een parcours van 1.300 meter uitgezet. De loop begon om twee uur en duurde precies een uur. Het lawaai was in grote delen van Hengelo en Borne te horen.

Via sociale media klaagden mensen dat ze uit hun slaap werden gehouden door de omroeper die luidruchtig verslag deed van het evenement. Ook het vuurwerk dat ter afsluiting werd afgestoken wekte ergernis.

Schelberg vermoedt dat de organisatoren zich niet aan het voorgeschreven geluidsniveau hebben gehouden. Hij weet het niet echt zeker, want er zijn geen metingen verricht. En voor het vuurwerk na afloop was geen vergunning aangevraagd. Daarover is een aanschrijving verstuurd.

Bron

Tolerantie niveau in Nederland is ver te zoeken, wel raar dat er voor de vw show geen vergunning was aangevraagd......... als dat tenminste ook zo is ?

was het een show? of waren het gewoon wat potten? Ik kan mij voorstellen dat als er om drie uur een showtje geschoten wordt je hier niet echt blij van wordt als omwoner. Volgens mij heeft dat niet zoveel met tolerantie te maken alswel met het gewoon op normale tijdstippen lawaai maken en op de juiste tijdstippen stoppen. Midden in de nacht mag je ook de muziek niet keihard aanzetten.
greetzz

was het een show? of waren het gewoon wat potten? Ik kan mij voorstellen dat als er om drie uur een showtje geschoten wordt je hier niet echt blij van wordt als omwoner. Volgens mij heeft dat niet zoveel met tolerantie te maken alswel met het gewoon op normale tijdstippen lawaai maken en op de juiste tijdstippen stoppen. Midden in de nacht mag je ook de muziek niet keihard aanzetten.
greetzz

Het was een sponsorloop die om twee uur begon en het duurde een uur, ik neem aan dat een sponsorloop niet nachts plaatsvind :wink:

EDIT : Excuse moi : ik las dat deze inderdaad snachts plaatsvond, echter was er voor de loop vergunning verleent.

Er was een sponsorloop idd....prima initiatief in mijn ogen, echter qua geluidsoverlast kan er zeker iets aan gedaan worden. En dat er zelfs geen vergunning is afgegeven voor het vuurwerk vind ik bizar eerlijk gezegd.

wel of geen vergunning voor het vuurwerk wat maakt het uit .
we maken allemaal wel eens fouten .
zal wel een miscommunicatie zijn geweest

wat ik heb gelezen hier in de regio krant was dat een bezoeker een cake heeft afgestoken.
het ging enkel om 1 a 2 stuks,of dit klopt weet ik ook niet maar zo staat het in de krant.
en om 3 uur in de nacht vuurwerk af te steken is ook niet zo heel handig.

wel een heel goed initiatief natuurlijk deze Wintertijd Challence,het moet alleen volgende keer iets anders denk ik.

Back
Bovenaan