Geld terug eisen bij een niet beloofde product?

ilkveson

VWC lid
Ik vroeg me af of je wettelijk gezien geld mag terugeisen van een verkoper als de geleverde product behoorlijk afwijkt van de beloofde product (op de voorbeeld video)

Bijvoorbeeld bij Rocket Rhapsody (strong celebration) van Bredavuurwerk zaten er helemaal geen salutes. Terwijl dat op de voorbeeldvideo wel het geval was.

Lijkt mij wel. Klagen kan altijd. Is niet jou schuld dat het product anders is. Een biefstuk die doorgebakken is terwijl je med rare had bestelt stuur je ook terug en krijg je een nieuwe. De klacht moet je wel bij de verkoper neerleggen en niet bij de importeur.

Ik vroeg me af of je wettelijk gezien geld mag terugeisen van een verkoper als de geleverde product behoorlijk afwijkt van de beloofde product (op de voorbeeld video)

Bijvoorbeeld bij Rocket Rhapsody (strong celebration) van Bredavuurwerk zaten er helemaal geen salutes. Terwijl dat op de voorbeeldvideo wel het geval was.

Strikt genomen ja, je mag je geld terug eisen. (al dan niet een gedeelte)

Maar dan heb je sterke argumenten én bewijs nodig door middel van het goed filmen van het product, batch nummer, en de uitwerking zelf waar dus verschil in zit.
Dan uiteraard ook je factuur nodig waar hopelijk een artikel nummer bij staat welke dan weer te linken is aan het product dat je daadwerkelijk gekregen hebt.

Dus eigenlijk is het gewoon veels te veel werk en blijft het nog moeilijk ook om alles te bewijzen.
Als de winkelier dan ook nog eens niet wel willend is dan haal je een lang traject op je hals...

Een compound die niet af is gegaan van zowel de hoofdlont als reservelont kun je mee nemen naar de betreffende winkel en dan met je factuur heb je zo je geld terug, maar dan heb je fysiek bewijs.

Klagen kan zeker. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf over welke waarde het gaat of het zin heeft er veel mee te doen.

Back
Bovenaan