Gekneuzel en misbruik van Consumenten vuurwerk door grote YouTubers

Het verbieden van filmpjes heeft ook geen zin ben ik volledig met je eens. Maar ik denk dat we in het geval van youtubers wel kunnen aangeven dat dit gedrag niet ok is en dat dit wordt nagedaan met allegevolgen vandien

Die trekken zich daar echt niets van aan, voor hem gaat het puur om de views.

Ben van mening dat als je het gezellig, verantwoord en netjes houdt in de buurt (geen zware knallers ect ect, en niet onverantwoord omgaan met vuurwerk!), er heel veel mogelijk is.

elk jaar heb je altijd wel mensen die het vuurwerk niet zo leuk vinden.
ook mensen die het te gek vinden (zoals ik met een paar andere in de straat)
hier staat elk jaar de vuurkorf aan en wordt er genoeg mooi siervuurwerk afgestoken.
zelf mensen waarvan je het nooit had verwacht, komen er even gezellig bij staan kijken onder het genot van een lekker drankje/hapje. sommige klappen en juichen zelfs na bepaalde boxen/cakes. (krijg daar stiekem wel een beetje kippenvel van, hier doen we het allemaal voor, nietwaar?!)

wat ze allemaal ook vinden of zeggen,
volgend jaar gaan we er gewoon weer een groot feest van maken MET VUURWERK.
met als doel, nog meer mensen bij de vuurkorf zien te krijgen. :tongue2:

kreeg zelf nog de vraag van iemand die totaal niks had met vuurwerk, maar toch gezellig kwam kijken en ook lekker heeft genoten: komt er volgend jaar weer zo leuk siervuurwerk?
Jazekers mevrouw, komt uw dan ook weer gezellig kijken ?
je moest die smile van haar eens zien (die ging van oor tot oor)

hier doen we het allemaal voor! :handsup:
pyro is not a crime!

Het interesseert me helemaal niks. Zolang je een ander niet tot last bent. En om ze daarom maar nepvuurwerkliefhebbers te noemen is onzin. Ik denk dat geen 1 vuurwerkyoutuber nepliefhebber is, alleen niet in dezelfde mate.

egenwoordig is dit steeds meer. iedereen gaat zijn eigen regels hanteren. want de regels die er zijn. zijn achterhaald/niet voor hun/wij zijn anders/wij weten het beter.

daar is weinig mis mee imo. Als ik vind dat iets moet kunnen doe ik het gewoon of dat nou mag of niet. Ik neem daar zelf de verantwoordelijkheid ook voor.
Als jij gaat zitten janiken, van ja straks mag het helemaal niet meer, laat je je in de luren leggen door machtshebbers. Maar jij hebt net zo veel te vertellen als ieder ander. Zogenaamde machtshebbers staan boven niemand, dat zijn gewoon mensen net als jij en ik. Niemand heeft iets over een ander te vertellen, je bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten.

Ik heb over dit onderwerp ook 2 gevoelens.
Vroeger was ik niet heilig zoals de meeste weten.
Van shells tot blokken van knal erwt tot cobras.. echt alles vond ik leuk.
Nu ben ik ouder wijzer inclusief kinderen!
Dan verandert de zaak en gedachtengoed.

Of de YouTubers bijdrage aan een verbod?
Vast en zeker indirect wel. Want het is makkelijk te wijzen! Kijk hun doen het ook...
Maar anderzijds kijkt het heerlijk weg!
Zien hoe de jeugd enorm geniet van welk vuurwerk dan ook.
Wel zie ik soms filmpjes van shells op de grond in een woonwijk enzv,
Ik kan dan niet laten om te reageren!
Ik plaats dan iets van in de lucht is mooier en veiliger.
Of leuk product maar een thunderkings moet je niet uit de hand schieten enzv.
Of het helpt? Waarschijnlijk niet. Maar al komt het maar bij 1 van die 1000 kijkers binnen heb je al 1 iemand een verbetering aangebracht.
Verder kun je weinig doen.
Wijzen op een positieve manier is het enige wat je kan doen!
En alles wat er wat mee doet is mooi meegenomen.
Daarbij onthoud ik wel dat ik ook niet heilig ben geweest!
Al was het in een andere tijd... Het hoort niet.
Denk maar zo, ook de YouTubers van nu worden straks ouder en wijzer!

Ik vind al die YT maar niets, vind het maar vreemde snuiters. Neem een AW, hun volgers vragen om donaties zodat ze zelf kunnen stoken. Dan vraag je dus als volwassene geld aan kinderen om je hobby te bekostigen, beetje sneu is het wel. Maar ook als je kijkt hoe ze stoken, zo nonchalant zonder bril en zoveel mogelijk tegelijk stoken. Stel fonteinen naast elkaar en deze allemaal aan willen steken terwijl er al fonteinen bezig zijn en dat zonder bril. Geloof ook niet dat Den Haag deze filmpjes ziet, maar wel duizenden jeugdige gasten die dit maar als normaal zien en dat dus ook doen met alle risico’s van dien. Nee, ik heb echt helemaal niets met die youtubers en ze doen onze hobby zeker geen goed en zie ze liever gister als vandaag verdwijnen.

Social media en influencers zijn bij voorbaat al kansloos ongeacht het onderwerp.
Opbokken met die idioten. Mafkezen die door stomme dingen te doen nog betaald krijgen ook door hun volgers. Kansloze generatie.

En zo te zien is de compilatie offline.
Zou het dan toch tot ze doorgedrongen zijn?

Ik mag het hopen.

Ik breng het hier toch ter spraken, en ik hoop dat dit balletje een beetje gaat rollen.
dus ik vraag, laat een eerlijke mening achter als je die hebt.

Het gaat om het misbruiken en stunten met consumenten vuurwerk door o.a Grote kanalen als Favocrew, Pyroboy ZB enzovoort.

Gasten van o.a deze kanalen noemen zich "professioneel" en roepen alsmaar normaal om te gaan met vuurwerk en niet te stunten en noem het maar op.

Maar ondertussen schieten ze potten weg onder de voet, of single shots. of ze schieten ze gewoon over een plein etc...

Een goed voorbeeld is de vuurwerk compilatie van Favocrew dit jaar:
https://youtu.be/W50bAlbarJQ?t=274 [4:34]

Dit zijn nu dus echt van die Nep-vuurwerkliefhebbers die als influencer het helemaal niks kan schelen wie wat na doet, maar wel als eerste gaan lopen jankballen als er een verbod komt op een product [single shots is een goed voorbeeld] of misschien wel een totaal verbod.

Wordt het niet eens tijd dat wij als echte vuurwerk liefhebbers hier iets aan gaan doen zodat - hopelijk - in de toekomst dit soort content niet meer ge-upload wordt of dit gewoon helemaal niet meer voorkomt in de vuurwerkwereld!

Je hebt helemaal gelijk.

Back
Bovenaan