Gehoorbescherming

Zo mijn alpine unifit zijn binnen :)

Ik heb wel gemerkt hoe makkelijk die dingen te ver je oor binnen glippen.
Moet ik met een spiegel en een tang zo'n ding er uit trekken wahaha... :frusty:

Hij zat zowat tegen me trommelvlies aan.

Kben toch aardig tevreden

Laat die 130 DB aan knallen maar kome... mijn oren zijn er klaar voor.. :cool:

-Roy-

Ik doe geen oordoppen in,ik kom voor de knallen en het geweld oke het is niet altijd even goed voor je oren.
maar ik ga ook niet met een blinddoek om een museum bezoeken:frusty:

Mja ik neem ze toch voor de zekerheid maar mee.
Wordt van meerdere kanten toch echt aangeraden.
Zeker voor de straatmascleta's.
Beter onnodig meegebracht, dan om verlegen :wink:

Maar in eerste instantie blijven ze mooi in de broekzak.
We komen inderdaad voor de herrie :D

Ik heb een vraag hierover.
Waarom gaan mensen eigenlijk op 2-4 meter naast zo`n straatmascleta staan?
Zelf zou ik op ongeveer 50 meter staan (zonder oordoppen).
Want twee jaar geleden heb ik een lichte gehoorbeschadiging opgelopen door een extreem harde mat, op ongeveer 10 meter afstand.
Ik weet niet wat dat voor een ding geweest kon zijn maar het knalde en flitste verschrikkelijk.:shocked:

Maar Fallas is toch niets voor mij, een salute op 200 meter afstand vind ik hard genoeg!

Tjah, wanneer je daar bent wil je graag uit alle enthousiasme alles zo goed en dichtbij mogelijk meemaken. Het geeft gewoon weg een kick, wanneer je logisch nadenkt tjah dan denkt men er anders over.
Maar het is gewoon weg de beleving die je meemaakt als je er kortbij staat.

Je moet het zelf weten natuurlijk, en voor de Mascleta's op het plein heb je geen ploppers nodig.
Voor de straatmascleta's zou ik het zeker aanraden!
Die zijn zo hard dat je je doppen nog gaat aandrukken ook.
Je zal niet de eerste zijn bij wie het bloed uit de oren komt na een straatmascleta..

Ik doe geen oordoppen in,ik kom voor de knallen en het geweld oke het is niet altijd even goed voor je oren.
maar ik ga ook niet met een blinddoek om een museum bezoeken:frusty:

Je moet het zelf weten natuurlijk, en voor de Mascleta's op het plein heb je geen ploppers nodig.
Je zal niet de eerste zijn bij wie het bloed uit de oren komt na een straatmascleta..

Hoe kom je daar bij als ik vragen mag?

Vraag ollie maar die deed 3 jaar geleden mee met een handmascaleta en kwam er helaas weg met gescheurd tromelvlies! Uiteindelijk wel goed gekomen maar de laatste dag moest hij de mascaletas wel mijden vanwege de pijn in zijn oor.

Vraag ollie maar die deed 3 jaar geleden mee met een handmascaleta en kwam er helaas weg met gescheurd tromelvlies! Uiteindelijk wel goed gekomen maar de laatste dag moest hij de mascaletas wel mijden vanwege de pijn in zijn oor.

Aj caramba! ...

Krijg nu al de rillingen ervan!

Word voor mij eerste keer fallas, maar heb ze maar gelijk besteld na het lezen van dit soort topics.

FPM biedt overigens ook oordoppen aan voor slechts €10,- incl. verzenden. Snelle levering; prima doppen van Alpine! Ik kan ze van harte aanbevelen (hoewel ik ze nog niet getest heb met vuurwerk). Ze dempen harde geluiden bijzonder goed, terwijl je gewoon nog steeds kan praten met mensen die 20 meter verderop staan.

Waarom gaan mensen eigenlijk op 2-4 meter naast zo`n straatmascleta staan?

Simpel, omdat het kan.
Hard, harder, hardst, maar je kan inderdaad ook gewoon een eindje verderop gaan staan. Geweld genoeg! En bij de straatmascleta's spring je vanzelf wel een stukkie naar achter als de finale aan gaat :wink:

Helaas ben ik afgelopen jaar ook een keer mijn oordopen vergeten in te doen bij de laatste masceleta voor falla99 (voor de kenners) Hierdoor heb ik nu nog steeds een konstante ruis in mijn oren. Ik kan dus iedereen adviseren niet stoer te doen maar gewoon oordopen in te doen tijdens een straat masceleta! Mijn oren zullen nooit meer herstellen!!

Stil is nooit echt stil voor mij! ik hoor ALTIJD een ruis!

ps, de masceleta knalden wel goed!:)

Simpel, omdat het kan.

PRECIES!!

Bij de grote mascaleta op het plein doe ik ze niet in.
Daar sta je toch op een redelijke afstand.
Heb daar, ondanks dat we 9 van de 10 keer helemaal vooraan staan nog nooit last van m'n oortjes gehad.

Bij falla 99 en andere mascaleta's in de straten waar je echt met je neus boven op staat doe ik ze wel in!
Doe je dat niet heb je een behoorlijke piep...

Het kan natuurlijk wel zonder doppen, maar dan zal ik er niet TE dicht op staan.
Maar zeg nou zelf, dat net iets te dicht bij staan is juist het coole van Fallas

We moeten het ook niet gekker maken dan het is. Dit was wel na 45 minuten knallen in een smalle straat. Dat was gewoon extreem. 10.000 treuno's van 1 tm 4. Dat is wel een verschil met een mascleta van 3 a 5 minuten. Al ben ik wel van mening dat je beter gehoorbescherming kan dragen.

Ik neem de doppies dan ook 100% mee.
Beter overbodig meegenomen, dan er om verlegen te zitten.

Ik herinner me nog de mascleta net na Falla99, iets verderop.
Die relatief kleine finale op de grond... nondeju, dat klapte zo gigantisch hard!!
Heerlijk hoor, maar oh zo slecht voor de trommelvliesjes :wink:
Na alle festivals, houseparties en oud & nieuw's merk ik toch dat m'n gehoor aardig achteruit gegaan is..

ALs je ze dan ook nog in gaat doen tijdens de feesten dan kom je er wel. Alleen maar gebruiken tijdens fallas gaat niet helpen dan gaan jouw oren nog naar de knoppen.

Grtz PAtrick

Cu in Castello....

Back
Bovenaan