Gehoorbeschadiging door vuurwerk.

densta

VWC lid
De politie is op zoek naar getuigen van een vuurwerkincident dat op dinsdagmiddag plaatsvond op de Rijnweg in Hoorn.

Omstreeks 16.15 uur liep een 18-jarige vrouw uit Castricum door het tunneltje bij het station Kersenboogerd aan de Rijnstraat. Ter plaatse werd door een groepje jeugd vuurwerk afgestoken. De knal was zo luid, dat de vrouw een gescheurd trommelvlies opliep en zich onder doktersbehandeling moest laten stellen. De politie verzoekt eventuele getuigen van dit voorval om zich te melden. De politie is bereikbaar op tel.nr. 0900-8844.

Risico's van illegaal vuurwerk
Het in bezit hebben of verkopen van illegaal vuurwerk is strafbaar en dat is niet zomaar: illegaal vuurwerk overschrijdt van de geluidsnorm en kan gehoorbeschadiging veroorzaken. Ook is illegaal vuurwerk vaak niet gekeurd of getest, waardoor er zgn. ‘weigeraars’ of ‘blindgangers’ tussen kunnen zitten. Dit is levensgevaarlijk en heeft in het verleden al menigmaal zwaar lichamelijk letsel veroorzaakt. Aan al het vuurwerk zit risico, daarom is het zo belangrijk alleen goedgekeurd consumentenvuurwerk te kopen bij erkende verkooppunten en de gebruiksaanwijzing goed te lezen. Bepalen of vuurwerk illegaal is, kan lastig zijn, omdat het er niet afwijkend uit hoeft te zien. Als vuistregel geldt: illegaal vuurwerk is al het vuurwerk dat niet in de legale handel en binnen de vastgestelde verkoopdagen in Nederland wordt verkocht. Meer informatie over illegaal vuurwerk is onder meer te vinden via http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/illegaal-vuurwerk. Afsteken van vuurwerk mag trouwens alleen op 31 december vanaf 18 uur tot 1 januari 2:00 uur. Het afsteken buiten deze tijden is strafbaar. Je kunt een taakstraf riskeren of een boetebedrag van een paar honderd euro. Meer informatie over de boetebedragen de site van de rijksoverheid.

Bron: http://alarmeringen.nl/noord-holland/hoorn/48739-hoorn-gehoorbeschadiging-door-vuurwerk.html

Echt een *****streek, als je zwaar vuurwerk wilt afsteken, prima, maar gedraag je ook verantwoordelijk.
Nu heeft deze jongedame waarschijnlijk een trauma en blijvende gehoorschade:frusty:

Echt een *****streek, als je zwaar vuurwerk wilt afsteken, prima, maar gedraag je ook verantwoordelijk.
Nu heeft deze jongedame waarschijnlijk een trauma en blijvende gehoorschade:frusty:

Je ziet het heel vaak video's waarbij in een tunnel vuurwerk afgestoken wordt. Als je net komt aan fietsen en men gooit aan de andere kant vuurwerk naar binnen en je verwacht het niet...

Als je zoiets doet moet je ook de tunnel aan beide kanten afsluiten vind ik. Gewoon aan beide kanten 1 persoon zetten als iemand aan komt diegene tegenhouden. Zoals nu zie je dat er flinke schade kan onstaan

Je ziet het heel vaak video's waarbij in een tunnel vuurwerk afgestoken wordt. Als je net komt aan fietsen en men gooit aan de andere kant vuurwerk naar binnen en je verwacht het niet...

Zoals je zegt moet je gewoon opletten of er mensen aan komen. Ik heb ook aardig wat afgeknald onder tunnels, en als er onverhoopt toch mensen aankwamen maakte ik wel duidelijk dat ze moeten wachten...

Weer zoals gewoonlijk een zielige randdebiel die niet t respect kan tonen om eventjes te wachten tot de persoon uit de tunnel is. Volk als deze verdient t niet met Oud & nieuw buiten te zijn en een straf die op zijn minst gelijk staat tot wat ze een ander hebben aangedaan. Vuurwerk afsteken in een tunnel, prima. Maar wel legaal en wel alleen als er niemand erdoor fietst/loopt. Anders ben je niks minder dan n crimineel die t verdient te rotten in een cel.

Maar goed, nu maar hopen dat mensen lezen dat t om illegaal vuurwerk ging. Dat ze beseffen dat dat al verboden is en niks helpt om erdoor een verbod te zorgen. Ma zal wel niet.

Zoals je zegt moet je gewoon opletten of er mensen aan komen. Ik heb ook aardig wat afgeknald onder tunnels, en als er onverhoopt toch mensen aankwamen maakte ik wel duidelijk dat ze moeten wachten...

Ja maar toch kunnen ze doorfietsen of lopen en met een single shot heb je al gehoor beschadiging. Maar ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen en dan geen ***lig halt strafje krijgen

Back
Bovenaan