GeenStijl Banen: Vuurwerkcontroleur bij NFI

In dat filmpje word op het eind beweert dat die cake die na 18 schoten stopt afgekeurd is. Als de cake die weigert een reserve lont heeft en daarbij in de gebruiksaanwijzing staat dat deze aangestoken dient te worden mocht het artikel niet volledig functioneren, MOETEN! de testers deze aansteken. Gaat de cake dan alsnog zonder probleem af mogen ze deze niet afkeuren.
De lidstaten moeten zich aan de CE richtlijn houden bij het testen en daarbij hoor je de gebruiksaanwijzing op het artikel volgen. Dus, voor de importeur van wie deze cake was, ik weet niet welke? Zoek dat even uit want je kan dit aanvechten mocht de cake aan die eisen voldoen.

Deze zou zijn afgekeurd door de failling leaves wat binnen de 8 meter komt.
Erg vreemd dat het effect eerst een whistling is en deze gaat erg hoog en daarna de rode failing leaves.

Laatste woord is hier nog niet over gesproken.

20 stuks zijn erg getest in china uit de productie,in duitsland zijn deze nog getest...en nu voldoet deze niet???????????

Deze zou zijn afgekeurd door de failling leaves wat binnen de 8 meter komt.
Erg vreemd dat het effect eerst een whistling is en deze gaat erg hoog en daarna de rode failing leaves.

Laatste woord is hier nog niet over gesproken.

20 stuks zijn erg getest in china uit de productie,in duitsland zijn deze nog getest...en nu voldoet deze niet???????????

Daarnaast zijn de producten waarschijnlijk getest met windkracht 6 of hoger, geeneen vuurwerkshow mag dan geschoten worden, echter schiet het NFI dan wel....

Ik heb het idee dat deze testen echt niet eerlijk worden uitgevoerd. Hoe kan het dat producten redelijk vaak worden afgekeurd hier?? Het is toch ook zinloos om iets door 3 verschillende instanties te laten testen. Het is jammer dat ik die testen niet mag uitvoeren :devil:

Back
Bovenaan