Geen vuurwerk, wel een waarschuwing: de staat heeft geldt nodig

De politie houdt door het hele land rond de feestdagen massaal alcoholcontroles. Honderden agenten worden ingezet. Ook surveillerende agenten bieden extra mankracht, dat meldt het AD vandaag.
De controles stonden de afgelopen twee jaar rond de feestdagen juist op een lager pitje, vooral vanwege personeelstekort. Maar vrijwel alle korpsen gaan nu weer grootscheeps controleren, blijkt uit een inventarisatie onder de politiekorpsen.

Kerstborrels
De acties beginnen deze week al, om te controleren rond de vele kerstborrels die bedrijven deze dagen organiseren. Verder zijn de acties geconcentreerd tijdens Eerste en Tweede Kerstdag en Oud en Nieuw.

Het Openbaar Ministerie, dat veel van de inzet coördineert, noemt de controles hard nodig. Hoewel uit onderzoek blijkt dat over het algemeen rijden onder invloed afneemt, blijkt juist tijdens de feestdagen wél te veel te worden gedronken. 'Mensen die normaal twee glazen drinken, drinken er dan sneller meer.'

Wijkagenten
Buiten de speciale verkeersteams worden ook wijkagenten en surveillanten ingezet. Er worden grootscheepse alcoholfuiken opgezet, naast mobiele teams die zich zullen verplaatsen.

bron

Uitkijken wat je doet mensen. De staat heeft weer geld nodig, het zou zonde zijn als je met kerst of oud en nieuw onnodig een boete pakt. Dus denk na als je net een glaasje champagne wil nuttigen na twee uur en op weg naar huis wilt gaan met de auto.

Laatst bewerkt:
Heeft niet zoveel met vuurwerk te maken, de titel is een beetje vreemd. Maar goede zaak dat ze daarop controleren als je soms ziet met hoeveel glazen sommige de auto instappen.

Waarom staat er een toevoeging dat titel aangepast moet worden?

En nee, het heeft niet specifiek met vuurwerk te maken. Maar wél met oud en nieuw. Maar er zijn zat freaks die die dagen rondrijden. En die wil ik er op attenderen dat ze uit moeten kijken wat ze moeten doen. Als jij net hebt gedronken na een drukke dag stoken, kan een of twee glaasjes verkeerd te veel zijn.

En dan heb je nog freaks die die avond op visite gaan en rondrijden met 50kg vuurwerk in de achterbak. Leuk hoor, als je spul wordt afgepakt bij een routinematig/alcoholcontrole.

Zonde als je een boete of ongeluk krijgt.

Waarom staat er een toevoeging dat titel aangepast moet worden?

En nee, het heeft niet specifiek met vuurwerk te maken. Maar wél met oud en nieuw. Maar er zijn zat freaks die die dagen rondrijden. En die wil ik er op attenderen dat ze uit moeten kijken wat ze moeten doen. Als jij net hebt gedronken na een drukke dag stoken, kan een of twee glaasjes verkeerd te veel zijn.

En dan heb je nog freaks die die avond op visite gaan en rondrijden met 50kg vuurwerk in de achterbak. Leuk hoor, als je spul wordt afgepakt bij een routinematig/alcoholcontrole.

Zonde als je een boete of ongeluk krijgt.

Met deze dagen als je vuurwerk gaat ophalen moet je gewoon 0,0 op hebben.
Heb je dat niet en pakken ze je dan is het gewoon je eigen schuld.
En 50 kilo mag je niet bij je hebben of je moet met 5 man in de auto zitten en dan moet je al helemaal niet drinken!
Ik heb geen medelijden met mensen die gepakt worden met drank op.
Ben zelf chauffeur dus weet wat het is.

Drankrijden heb ik ook niets mee. Iemand die bezopen rond gaat rijden mag van mij wel een flinke boete krijgen en bij herhaling zelfs een rijontzegging.

Maar het verhaal zelf klopt van geen kant.

Als veiligheid zo belangrijk is, dan hadden ze er voorgaande jaren ook gestaan met controles. Nu zeggen politici dat er toen geen personeel was en nu wel. Hoe kan dat dan, als je moet bezuinigen, geen extra personeel aan mag nemen en er minder mensen doorstromen vanaf de politieacademie?

Hoe zit dat dan met stijgende personeelskosten? Avonddienst, feestdagen, etc kosten allemaal extra geld. Hoe moeten die extra kosten in tijden van bezuinigingen verantwoord worden dan?

Agenten worden nu gedwongen die dagen te werken, omdat de overheden denken dat ze meer ophalen aan boetes dan ze uitgeven.

Triest voor agenten die nu hun vrije tijd en eigen feestjes op moeten geven en triest voor burgers die met een minieme overschrijding van het promilage tegen de lamp lopen. Er is alleen maar winst mogelijk voor politici die hun begroting even rond willen maken.

Hier in Enschede controleren ze al jaren met de feestdagen dus is niks nieuws.
Ik zit dagen op de weg en rij 150.000 km per jaar.
Dan ligt het probleem toch echt weer bij de bestuurder.
Zal wel typisch Nederlands zijn dat we de grens moeten opzoeken.
Is hetzelfde als er iemand gepakt word met illegaal vuurwerk dan krijgen ze tips hoe de schade qua straf te beperken.
Ga je de fout in dan moet je op de blaren zitten.
Niemand dwingt jouw om te drinken,illegaal vuurwerk te kopen,te hard te rijden!

Controleren ze voor niks dan houden de controles gauw weer op.

actie=reactie

Nou, ik lees dus dat het Openbaar vervoer niet meer rijdt. In veel andere landen rijdt dat wel, juist met de feestdagen. Waarom kan dat hier dan niet als je een nieuwjaarsfeest wilt organiseren als stad?

Het gaat dus gewoon om een centenkwestie in Nederland. Niet om veiligheid of wat dan ook. Als je wilt dat mensen veilig thuis komen, biedt ze dan ook een alternatief om thuis te komen. Maar nee, dat doen we niet, omdat te duur is.

Het gaat niet om de grens op te zoeken en te overschrijden, het gaat erom hoe je met grenzen omgaat. Nederland en de VS gaan ernstig bekrompen om met grenzen en het aftasten ervan. Waarom zie je in andere landen als Duitsland minder gezeik? Juist ja, omdat daar niet meteen wordt gesmeten met boetes, maar omdat agenten de dialoog aan gaan met burgers.

Nou, ik lees dus dat het Openbaar vervoer niet meer rijdt. In veel andere landen rijdt dat wel, juist met de feestdagen. Waarom kan dat hier dan niet als je een nieuwjaarsfeest wilt organiseren als stad?

Het gaat dus gewoon om een centenkwestie in Nederland. Niet om veiligheid of wat dan ook. Als je wilt dat mensen veilig thuis komen, biedt ze dan ook een alternatief om thuis te komen. Maar nee, dat doen we niet, omdat te duur is.

Het gaat niet om de grens op te zoeken en te overschrijden, het gaat erom hoe je met grenzen omgaat. Nederland en de VS gaan ernstig bekrompen om met grenzen en het aftasten ervan. Waarom zie je in andere landen als Duitsland minder gezeik? Juist ja, omdat daar niet meteen wordt gesmeten met boetes, maar omdat agenten de dialoog aan gaan met burgers.

Ik zou zeggen ga in de politiek en verbeter Nederland.

Ik zou zeggen ga in de politiek en verbeter Nederland.

Is dit jouw manier om een discussie te beeindigen? Jammer hoor, ik hoopte dat we samen zouden kunnen bedenken hoe drankrijden tegen gegaan zou kunnen worden.

Ik wil er niet aan denken dat er een kind zijn vuurpijltjes afsteekt met zijn papa en dat het kind overreden wordt door een drankrijder. :frusty:

Geld is in dit geval geen werkwoord dus mag het niet met dt geschreven worden.
Zie titel van dit topic.

Dat geldt eigenlijk altijd voor geld.

Mvg.

De spellingspolitie

Honderden agenten worden ingezet. Ook surveillerende agenten bieden extra mankracht

Oh ja blijf maar lekker controleren en groot inzetten met mannen als je geld nodig hebt!
Zelfde verhaal als dat toen bij die grens controle van Duitsland, 650 man werden ingezet, ik weet zeker dat het ze meer heeft gekost aan loon,benzine, dan dat er wat wordt opgebracht.

@Rene, je kunt wel beter discussiëren neem ik aan, ga niet of ga wel in een discussie zou ik zeggen.

Geld is in dit geval geen werkwoord dus mag het niet met dt geschreven worden.
Zie titel van dit topic.

Mvg.

De spellingspolitie

Staat er niet iets al over een verzoek over het aanpassen van de topictitel?
Ik zat te nog half te slapen en had nog geen koffie op nee. Voor ik het aangepast had, drukte ik op enter. En dan is het stuk ineens gepost.

Maar bedankt voor de correctie. Die ik zelf dus al wilde toepassen, wat helaas niet mogelijk is. :bye:

Dit is een oneindige discussie.

Het is niet te voorkomen dat mensen met drank op gaan rijden.

Alcoholslot op elke auto zou misschien een oplossing zijn,maarja dan krijgen we weer gezeur omdat mensen het er niet mee eens zijn.

Ik zou zeggen begin bij jezelf en drink niet als je nog moet rijden.

Dat mensen het er niet mee eens zijn is nog niet eens van toepassing. Een alcohol slot is toch ook te omzeilen. Je gooit een zak ballonnen in je auto, voordat je gaat drinken blaas je een ballon op en als je je auto wilt starten laat je die ballon leeglopen in dat alcoholslot.

Het is trouwens niet puur bij Nederlanders hoor. Kijk eens naar Britten, die drinken ook heel erg vaak terwijl ze nog moeten autorijden.
Het is puur een kwestie van nee kunnen zeggen en de gevolgen overzien bij gebruik van alcohol terwijl je nog moet rijden. Ik denk altijd maar zo. 1 biertje kost ongeveer 2 euro, het 2e biertje kan minimaal 700 euro gaan kosten en een hoop ellende.

De staat heeft altijd geldt (:wink:)) nodig, kijk maar eens hoeveel belasting dat er over het vuurwerk betaald moet worden...

Heheeeeee eindelijk nog iemand die het zegt, er komt geen verbod op drank, wiet of vuurwerk want de staat is making money like lil wayne G ! :D:p
Ze kunnen alleen hulpmiddelen gebruiken om het probleem aan te pakken maar het probleem weghalen kan niet want het levert meer geld op met het probleem dan zonder. Lol.

Back
Bovenaan