Geen vuurwerk in rugzakken doen

vuurwerktips

VWC lid
Je ziet ook dat veel jongeren vuurwerk in hun rugzak doen,dit is er gevaarlijk.
Grappemakers kunnen er brandend vuurwerk ingooien,en wat te denken bij
illigaal vuurwerk de gevolgen zullen verschrikkeljk zijn.

Ik vond het wel nice toen vorig jaar de rugzak met vuurwerk van een vriend van me in de fik vloog, hij was er zelf alleen wat minder blij mee.

Hoe moet je vuurwerk dan mee nemen? Dan valt voor vuurwerk in de jaszak/broekzak/hand precies hetzelfde te zeggen. Enige oplossing is een bunker mee nemen of geen vuurwerk meer kopen.

Ga toch weg met je zogenaamde tips
Ik ben het eens met je maar ik lees het een beetje anders ik denk dat vuurwerktip bedoelt doe vuurwerk in een plastic zak NIET dat het vuurwerk op je rug zit maar ik snap wat je bedoelt.
:bye:

Vroeger had ik een jas met een buidelzak ervoor. Heel handig voor O&N: los vuurwerk erin en dan makkelijk stoken. Echter op een keer viel er iets in waardoor de rotjes in mijn buidelzak afgingen. De jas had ik nog aan. Ik slaan om alles uit te krijgen en snel de jas uitdoen. Halve zak bleek weggesmeuld. Gelukkig gingen uitsluitend de rotjes af en niet de patronen die ik destijds in mijn zak had; die waren goed afgeplakt waardoor ze geen vlam vatten!! heel veel mazzel gehad anders was het heel anders afgelopen.

Beste vuurwerktips,

Ik weet niet waarom je alleen topics op vwc aanmaakt over wat gevaarlijk is.
Wij freaks zitten heel het jaar door op forums dus snappen we vast wel wat gevaarlijk is en niet. Ik vind het heel goed dat je voor minder gewonden wilt zorgen, maar ik denk dat er veel mensen zijn die hier weinig van aantrekken.

Vuurwerk in een rugzak is ook gevaarlijk, maar als je het dichtritst is het moeilijk om het te laten branden. :wink:

Op vwc zitten verschillende leeftijds groepen je kan het zo gek niet maken welke leeftijden hier allemaal zijn.
Aangezien vuurwerktips aangeeft voor de jongere doelgroep is het een tip, het is voor ieder zich wat die ermee doet.

Laatst bewerkt:
Ik moest wel even lachen om die opmerking van aap007 betreft het mee nemen van een eigen bunker :p!

Hij heeft hier wel een punt, hoe moet je het dan mee nemen?
Ik heb liever dat mensen het in een rugtas meenemen dan in hun broekzakken.
Als je je rugtas gewoon dicht houdt en op een veilige afstand bewaart dan kan er vrij weinig gebeuren.
En als het er echt op neerkomt heb je die rugtas sneller van je lichaam af dan je broek.

gewoon een plastic tas of in mijn geval een boodschappen tas (omdat daar meer inpast) stel er vat iets vlam kan je veel sneller een plastic tas of boodschappen tas weg gooien dan een rugzak...

mijn broer heeft het ook wel eens gehad dat er toevallig een baby pijltje in zijn rugzak schoot en heel de tas in brand vloog gelukkig had hij de rugzak toen vast in zijn hand en kon hij het meteen weggooien anders hadden er ernstige dingen kunnen gebeuren.. (zeker omdat er ook illigaal tussenzat)

mijn tip pak een boodschappentas en vul die lekker met je vuurwerk dat kan je een hoop ellende schelen !
persoonlijk vind ik het ook nog eens fijner dan de hele tijd je rugzak af te moeten doen om iets uit je rugzak pakken.

Plastic zak?

Als ik men vuurwerk van vorg jaar in een plastic tas had gedaan, was het 100% zeker gescheurd, en er hoeft maar 1 vonkje op je plastic tasje te komen, en say bye bye aan je tas met vuurwerk twv ... euro.

Ik hou het lekker bij men eastpack, lekker waterdicht (plastic tasjes niet), En ik doe het om men buik, dus niet op met rug, makkelijk aftedoen en te openen/sluiten.

Maja, laten we dit topic lekker gaan, aangezien die gast niet meer online komt denk ik, en het topic uit 2008 stamt:p

Zelf doe ik het nooit in een rugtus, je weet maar nooit wat dr mee kan gebeuren.
Meestal gaat alles gewoon in zo weekendtas, die lekker buiten neer zetten. En knallen maar, zonder dat ik moet uit kijken dat er wat me tas inschiet die dan op me rug hangt.

Wat voor mij het laatste jaar een goed alternatief was zijn de zwarte kunstof tassen van Original Fireworks, die ook te koop waren voor 1 euro bij Zena Nederland verkoopwinkels. Zijn grote zakken, pas echt heel veel in. En is heel handig voor als je gewoon je vuurwerk buiten wilt hebben staan en toch een beetje beschermt, beter dan een plastic tas.

pikspelen.jpg

zo een soort tas van dezelfde stof, maar dan bij de bakker een x gekregen.

als je best veel vuurwerk tegelijk wilt meenemen doe je dat denk ik toch best in een rug/boekentas. maar voor de veiligheid zou ik die dan gewoon over de schouder hangen. is ook makkelijker om dingen uit te halen.

doe het gewoon in een rugzak, die is afgesloten dus kan in mijn ogen niet zo heel snel wat mee gebeuren

Je ziet ook dat veel jongeren vuurwerk in hun rugzak doen,dit is er gevaarlijk.
Grappemakers kunnen er brandend vuurwerk ingooien,en wat te denken bij
illigaal vuurwerk de gevolgen zullen verschrikkeljk zijn.

Er was van't jaar een bericht over een jongen die een thunderking of iets dergelijks bij iemand achter in zn jas had gedaan. zullen we maar in onze onderbroek gaan staan stoken dan? :bye:

ik vind plastic tas het makkelijkst. die is makkelijk te gebruiken. maar leg hem niet op de grond als je wondertollen afsteekt :) heb ik een keer gedaan maar toen kwam hij in mijn tas en heb ik alles net optijd uit kunnen slaan :$

Ik ga gewoon voor een grote schoudertas dit jaar denk ik.
Hoef je niet de hele tijd met een tas in je hand te lopen die je weer neer moet zetten als je een rotje pakken wilt. En een schoudertas kun je makkelijk afwerpen en dicht doen als je niet aan het stoken bent.

Greetz

Op zich heeft vuurwerktips gelijk. Persoonlijk erger ik mij aan rondtrekkende gasten met hun rugzakje vol knallers die buurten onveilig maken. Dus wat mij betreft mogen die rondtrekkende relschoppertjes wel uit het straatbeeld verdwijnen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het opvallend vind dat hier niemand vuurwerk mee neemt in een handtasje.

Tja, alle problemen met rugzakken voorkom je als je hem gewoon dicht ritst.
Dus vind het onnodig om speciaal hiervoor geen rugzak meer te gebruiken.

Moet zeggen dat ik 2 jaar geleden dit voor het jaar deed, vorig jaar had ik een schoudertas en die beviel me zeer goed.

Handig om iets te pakken, geen ritsgedoe en er gaat best veel in.
En stel er zou wat gebeuren, dan werp je de tas zo af toch?

Back
Bovenaan