Geen vuurwerk in Nunspeet tijdens oudjaarsdienst

moontan

VWC lid
Geen vuurwerk in Nunspeet tijdens oudjaarsdienst

24-10-2008 11:59 | Regioredactie
NUNSPEET - Bij kerken in de gemeente Nunspeet mag geen vuurwerk worden afgestoken op 31 december tijdens de diensten. Wie dat wel doet, riskeert een boete.

Dat staat in een plan van aanpak om vuurwerkschade te voorkomen dat door de gemeente in samenwerking met de politiek, brandweer en het straathoekwerk is opgesteld, meldde dagblad De Stentor vrijdag.

Andere maatregels zijn dat inwoners per kern één vreugdevuur mogen ontsteken. In Nunspeet zelf zijn twee vuren toegestaan. Carbid schieten in de bebouwde kom is verboden. In de horeca worden geen andere sluitingstijden toegepast, mits ontheffing door de uitbaters is aangevraagd. De maatregelen zijn niet voor alle kernen van Nunspeet hetzelfde.

Afgelopen jaar zat de gemeente met een forse schadepost van 40.000 euro. Deze schade was voornamelijk ontstaan door het gebruik van illegaal vuurwerk.

http://www.refdag.nl/artikel/1369180/Geen+vuurwerk+in+Nunspeet+tijdens+oudjaarsdienst.html

Kerkdiensten in Nunspeet op een woensdag?! Of zijn dat gericht oudjaarsdiensten ofzo?

Vuurwerk vs. religie, traditie vs. geloof...het moet niet gekker worden...

Kerken Nunspeet zijn vuurwerk zat

NUNSPEET - Al jarenlang worden de kerken in Nunspeet tijdens oudjaardiensten geteisterd door vuurwerkoverlast, waardoor de diensten soms moeten worden onderbroken.

Ook sneuvelde al eens een ruit van de Dorpskerk. Dominee Evert van de Veen van de PKN-kerk hoopt nu op een 'pittiger actie' van de autoriteiten. De gemeente heeft samen met de politie, brandweer en straathoekwerk een plan van aanpak gemaakt. Tijdens de oudjaarsdienst mag geen vuurwerk meer worden afgeschoten bij de kerken. Wie dat wel doet riskeert een boete.

http://www.destentor.nl/regio/veluwenoord/3923422/Kerken-Nunspeet-zijn-vuurwerk-zat.ece

Nauwjah eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan normaal dat je je knallers in je tas laat in de omgeving van een kerk. Ik ben zelf niet gelovig maar wat is de moeite.

Nauwjah eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan normaal dat je je knallers in je tas laat in de omgeving van een kerk. Ik ben zelf niet gelovig maar wat is de moeite.

Guy, zo denken wij als ouderen er over.
Maar we zijn allemaal kwajongens geweest :p

Guy, zo denken wij als ouderen er over.
Maar we zijn allemaal kwajongens geweest :p

Haha klopt Fred, alleen heb ik gelukkig tot nu toe eigenlijk altijd wel zo gedacht:p. Maar ik snap je punt.

Enige wat ik me nog afvraag hoe wordt die "vuurwerk vrije zone" bekend gemaakt? Neem aan dat het een gebied betreft, gebeurt dit doormiddel van bordjes of lopen er enkele mensen rond en waarschuwen bij het betreden?
Hebben eventueel mensen hier ervaring mee?

Ja, rond een kerk ga je niet staan stoken, da's logisch. Maar ik denk dat deze personen ook klagen over geknal een huizenblok verderop

Back
Bovenaan