Geen spektakelvuurwerk meer voor Nederland (!)

Pure paniekzaaierij.
Zoals boven vermeld geen onderbouwing, en dit uitvoeren zou veel wettelijk geregel en financiele gevolgen betekenen. Dat gebeurt niet van de een op de andere dag.

En wat een verschrikkelijk slechte berichtgeving weer, puur disinfo. Lawinepijlen en shells in BE met KvK te koop? Kom nou zeg...

Op http://economie.fgov.be/Default.htm is gisteren het e.e.a. geplaatst over de 2000 regeling: http://search.mineco.fgov.be/query....charset=iso-8859-1&ql=a&style=mineconewnl&qt=
Is denk ik puur en alleen bedoeld om het geheugen van de Belgische consument op te frissen.

Wellicht heeft een NOS medewerker dit verkeerd geïntrepeteerd.

Zojuist werd iig zojuist op SBS6 in een stukje over vuurwerk gezegd dat het VROM nog bezig was de Belgische regering ervan te overtuigen dat de wetgeving veranderd moest worden.

Concumenten kopen juist in belgië of duitsland het vuurwerk omdat het daar gewoon goedkoper is. Dit komt o.a. doordat de opslag en vervoer daar vele male goedkoper kan gebeuren. Mocht er een echt halt komen op deze manier van verkoop naar b.v. nederlandse klanten toe is het hek van de dam.

Die klanten gaan opzoek naar zwaarder vuurwerk, veel zwaarder dan wettelijk toe gestaan is in deze landen. Het logische gevolg is nog meer (veel meer) illegaal en vaak ook zeer zwaar profecioneel vuurwerk (wat niet per definitie onveilig is maar meer door onkunde onveilig wordt).

En doordat er dan nog meer ongelukken gebeuren hebben de overheden weer een leuke vinger om te wijzen en kunnen ze op den duur hun zin doordrijven... Niemand meer vuurwerk en alleen nog maar profecionele vuurwerkbedrijven die mogen schieten op oud en nieuw.

(Alleen de grote steden zullen met genoeg geld over de brug kunnen komen om dit plan te realiseren. Tevens zijn er niet eens genoeg vuurwerkbedrijven meer over)

Gho wat leven we toch weer in een leuk land. Ik kan niet wachten tot 4 juli 2010

Kan allemaal wel zo zijn, maar ik denk dat er volgend jaar rond deze tijd geen spektakelblokken meer bij Alpeco liggen. Ben het wel met Richardus eens dat het allemaal zo'n onzin verhaal is. Ik durf daarnaast de stelling aan dat een spektakelblok van Alpeco
veiliger is dan een smal 12 shots *** blokje dat bij een beetje wind omwaait en in je gezicht
staat te schieten. Daar gebeuren de meeste ongelukken mee.

Inderdaad, de media zegt al B voordat A is besloten. Klopt dus nog helemaal niets van dit, en KvK spul zal nog niet verboden zijn en helemaal morgen nog niet

zou echt geen goede zaak zijn verdomme, ik geloof er niks van zomaar ineens out of the blue geen spektakel vw bij alpeco meer? Op wiens verzoek is dit dan gedaan toch niet de NL'se overheid?

Hoe ik ook hoop van niet zal dit waarschijnlijk wel gebeuren. Ik voel het trieste einde diep in mijn hart!
Tevens sta ik te koken van woede vooral op het feit wat laats is gezegd door een ambtenaar uit Enschede die zoals hij aangaf vuurwerk in belgie aan banden te leggen en binnenkort een hartig woordje zal praten met de buren. Met andere woorden kiss ass en dergelijke vriendjes praktijken!!

Sterke en dappere vent als hij nu voor mij zou durven staan :P

belgisch kabinet is toch al een tijdje demissionair?? volgens mij kunnen ze dan niet eens wetten aan nemen, pure mis interpretatie door Nos verslaggever als je het mij vraagt....maar dat doet toch niemand ;)

Wat er in het artikel staat kan natuurlijk nooit.
Ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt.
Het is bekend dat Nederlandse en Belgische autoriteiten samenwerken maar je kan natuurlijk nooit in 1 dag met compleet nieuwe regels komen.
Pure paniekzaaierij in de hoop dat veel Nederlanders nu niet meer naar Kapellen durven af te reizen

ik ga de aand het eind van het jaar naar Alpeco, met KvK papieren, kan ik er nu van uit gaan dat ik gewoon mijn colour salutes kan kopen?

Kun je gewoon kopen.....de kans dat je ze aan de grens weer kan inleveren is behoorlijk groot!!!

belgisch kabinet is toch al een tijdje demissionair?? volgens mij kunnen ze dan niet eens wetten aan nemen, pure mis interpretatie door Nos verslaggever als je het mij vraagt....maar dat doet toch niemand ;)

Sterker nog op dit moment is (of gaat) de Minister president Leterme zijn aftreden\ontslag aankondigen. Dit inverband met een schandaal rond het Fortis concern. Leterme zou zich bemoeit hebben met de rechtsgang inzake een rechtzaak die Fortis aandeelhouders hadden aangespannen over de verkoop van de onderdelen die nu weer eigendom zijn van de Nederlandse Staat.

Kort gezegd: ze hebben nu wel iets anders aan hun hoofd. Dan het zoveelste gedram van Nederland. Maar pas op: Ik heb in het verleden wel raardere zaken gezien.

Ach ja uiteindelijk zal er wel weer een verscherping van de regels inzitten, t blijft natuurlijk ongewenst dat elke Arie met een KVK zijn transporter tot de nok toe vol kan stouwen met 100K Klappers terwijl hij met zijn joint in zijn muil de grens overtuft he ;).

Aan de andere kant die colorfull salutes kreeg ik aan de overkant gewoon mee zonder KVK, werden me zelfs aangeboden haha. Wist niet dat die te zwaar waren :S.

In Belgie zullen ze altijd wel hun best blijven doen om de regeltjes te omzeilen denk ik, dus verwacht volgend jaar toch wel mijn vw over de grens te kunnen halen, en anders moeten we misschien naar DL alhoewel ze bij Vuurwerkcenter een inval hebben gedaan geloof ik dus hoelang het daar nog mogelijk blijft is natuurlijk de vraag......

Zo ik nu kan overzien, na ook wat info telefonisch te hebben ingewonnen zal er dit jaar niks veranderen.

De media (nos journaal) baseerd zich op iets wat ik nergens kan terug vinden. Het is waarschijnlijker dat men in Belgie misschien wel eens zou kunnen wachten op de Europeese wetgeving. Dit zou misschien wel eens een versoepling nog te weeg kunnen brengen op het feestvuurwerk.

voorlopig kan je dus nog gewoon met KvK je aankopen doen. Een streep door dit beleid zou een wetswijziging voor moetne komen. en daar is nu geen spraken van zover ik nu te horen heb gekregen.

Zou men bijvoorbeeld bij Alpeco de verkoop van KvK artikelen moeten staken op korte termijn. Dan zou zit alleen maar kunnen op dit moment door de vergunning alla minuut in te trekken. En daar is op dit moment geen sprake van. Ook dienst springstoffen moet de wet naleven. En dus is de huidige regeling nog gewoon van kracht.

Dat hier een einde aan zal komen is niet of, maar wanneer. voor dit jaar dus waarschijnlijk dus niet.

Ik vind het toch apart dat de politie weer een 180graden draai heeft gemaakt in vergelijking met vorig jaar; het aanpakken van de grote vissen. Want hiermee tref je juist de kleine concument die ze vorig jaar nog beloofden niet te streng te zullen controleren!

Dat komt mede door de uit de hand gelopen oudjaarsavond\nacht afgelopen keer. En heeft dan ook niks met Belgie, of de belgische overheid te maken.

bedankt voor het inwinnen van juiste informatie redbaron, hier hebben we wat aan ivp in het rond te gaan roepen. het was al wel langer aan het rommelen omtrend die regelgeving. aan de ene kant een erg rare regel als je nagaat maargoed zolang we er voordeel bij hebben waarom ook niet he.

ik hoop ook dat in 2010 en goede regelgeving zal komen omtrend het feestvuurwerk dat dan misschien wel versoepeld zal worden en in sommige landen gelijke regelels zullen gaan gelden. maar voorlopig is het nog niet zover en er staat nog een o&n voor de deur. dus als iedereen zijn eigen een keer weet te gedragen komt het mischien een keer positief in het nieuws en zullen ze alles eens een keer goed herzien.
ik wil namelijk nog langer van mijn hobby genieten en die laat ik niet afpakken door een paar kansloze figuren die het verzieken voor een ander want deze mensen hebben er strak geen last van als ze geen vuurwerk af mogen steken want dan gaan ze wel op een andere manier rottigheid uit halen.

sorry voor mijn geblaat maar het zit mij onderhand tot hier ;) de mentaliteit die er onder sommige nederlander heerst. gelukkig zitten hier veel mensen die ook het vuurwerk graag willen behouden en samen staan we daarom ook sterk!

amen.

Ik vind het toch apart dat de politie weer een 180graden draai heeft gemaakt in vergelijking met vorig jaar; het aanpakken van de grote vissen. Want hiermee tref je juist de kleine concument die ze vorig jaar nog beloofden niet te streng te zullen controleren!

Voor zover ik alle nieuwsberichten lees zijn de kleine vissen voornamelijk gepakt doordat ze betrapt waren op handelen of op vroegtijdig vuurwerk afsteken.
Bijna altijd volgde dan huiszoeking, waarop al het aanwezige vuurwerk in beslag werd genomen.
Zolang je niet vroegtijdig afsteekt, heb je naar mijn idee ook weinig te vrezen.
Grenscontroles op vuurwerk, heb je denk ik altijd wel rond deze maanden.

Back
Bovenaan