Geen rode vuurpijlen meer op het strand.

the cigarman

VWC lid
De koninklijke reddingsmaatschappij KNRM wil dat feestvierders voortaan geen rode pijlen meer afsteken op het strand.
Reddingsboten rukten deze zomer herhaaldelijk uit voor wat loos alarm bleek.
De vuurpijlen worden aangezien voor noodsignalen.
Het duurt vaak uren, voordat het misverstand is opgehelderd.

Bron: Teletekst publieke omroep.
Datum: 14-09-2011.

Ik zag destraks ook een item in het NOS journaal van 18:00 uur een stukje erover. Ik geef de heren van de KNRM helemaal gelijk en vind dat hier eigenlijk extra streng tegen opgetreden moet worden!

Ik geef het KNRM ook gelijk.

Wat als de overheid toestaat, dat er een oranje, legale variant op de markt wordt gebracht?
(of een andere kleur als rood en oranje moeilijk te onderscheiden zijn)

Ik vraag me trouwens af over welke feestvierders ze het hebben, ik neem aan dat ze niet de shows bedoelen die daar worden geschoten.

Daar staan torenhoge boetes op.

Een kennis van mijn vader kreeg in 1975 fl. 900,- euro boete voor het afsteken van seinkogels. Dat betrof destijds een heel maandsalaris.

Goed dat er nog nu gewaarschuwd wordt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Maar die kogels in de lucht zijn met oud en nieuw wel heel sfeervol natuurlijk. Maar als er daadwerkelijk op dat moment wat aan de hand is met een schip. Oei oei oei...

Het gaat hier gewoon om mensen die denken een leuk vuurpijltje af te steken.

Het gaat meestal om mensen die feestjes vieren shows gebruiken geen lichtkogels en flares en anders wordt het aangemeld bij het KWC in Den Helder.

Ik ben zelf bemanningslid op de Reddingboot van Wijk aan Zee en wij worden ook weleens gepiept 's nachts vuur zulke meldingen......:frusty:

Back
Bovenaan