geen kermis vuurwerk meer in helmond!

3xh

VWC lid
Lasershow
Het traditionele vuurwerk komt wegens de verscherpte veiligheidseisen dit jaar helaas te vervallen, maar in plaats daarvan komt er een schitterende lasershow die op dinsdag 15 juli tussen 22.30 en 23.00 uur in een kunstige zee van licht zal onderdompelen. Deze show wordt georganiseerd samen met de kermisexploitanten en de horecaondernemers van het Havenplein.

Helmond Kermis, daar kan geen pretpark tegenop.

dit is een stukje wat ik dus uit de krant heb!
erg jammer de voorjaars show was nog behoorlijk goed!
waarom geen consumenten show?
erg jammer dit!

ik ben het met je eens dit jaar werd er ook al zo n lazer show gehouden bij het ballonen feest hier in zwolle :sad:

Jammer zoiets. Een lasershow is iets heel anders dan een vuurwerkshow, hoef ik jullie niet te vertellen. Helaas heb ik hier nog wel eens een (voor mij) frustrerende discussie over met enkele organisatoren van lokale feesten bij mij in de omgeving. Zo was er een gemeenteraadslid die lasershows als milieuvriendelijk vuurwerk aan mij presenteerde. "Geen gevaar voor omstanders, eenvoudigere vergunningen, geen rommel nadien.". Waarop ik hem aanvulde met:'Geen vuurwerk dus.".

Want hoe je het ook wendt of keert; Laserlichten kunnen nooit de sensatie benaderen die met een traditionele vuurwerkshow kan worden bewerkstelligd. Het geluid, de geur, het unieke licht van een tail of een brekende shell. Een vuurwerkshow vervangen door een lasershow is net zoiets als seks vervangen door een bakje Chocoladeijs. Ook lekker, maar toch heel anders :D

Overigens vind ik dat beide showelementen wel heel goed gecombineerd kunnen worden al dan niet met muziek. Kijk maar eens naar hoe Disney dat doet in haar parken.

Maar goed, ik dwaal teveel offtopic. Een zorgelijke ontwikkeling dat organisatoren hier daadwerkelijk toe besluiten over te gaan ... :shocked:

Cameo

Laatst bewerkt:
idd cameo! mooi verteld
ik ben ook bang dat dit een veel steden en plaatsen het geval gaat worden!
geen vuurwerk maar laser show erg jammer allemaal!

Lasershow
Het traditionele vuurwerk komt wegens de verscherpte veiligheidseisen dit jaar helaas te vervallen,

Hoezo verscherpte veiligheidseisen? Voor consumeten vuurwerk is het nog steeds 30 meter. Maja de media stelt veel zaken ooit in een ander daglicht.

Zojuist terug gekomen van Helmond kermis, waren voor de lasershow nog even wat gaan drinken bij de Haven. Echter wisten ze daar niks van een lasershow!
De politieagenten verwachten zelfs vuurwerk, echter klopte de datum met de dag ook niet.
Al met al geen lichtshow gezien, behalve dan de lichtjes van de kermis zelf natuurlijk.
Heb ook nog maar even tegen wat mensen verteld dat er geen vuurwerk kwam, die waren namelijk al aan het wachten op het vuurwerk want de agenten hadden verteld dat het kwam.......
Erg jammer dat het zo moest lopen.

Dinsdag 15 juli klopt ook niet natuurlijk. 15 juli valt op een woensdag. Morgen nog eens kijken, 5pyroman5 :D

Cameo

Dat klopt, maar de eigenaren van het Havenplein weten van niks. En het is toch ook grappig dat de politie een (oud)? draaiboek heeft met tekst dat er gister een vuurwerkshow zou zijn.....

Vanmiddag even de gemeente gebeld, en wat blijkt, er is deze week geen lasershow. Toen ik vroeg hoe het dan in een krant kon staan was het antwoord: Dat zal wel iemand opgevangen hebben en geplaatst hebben.

dit artiekel heb ik van een site geplukt!
(google :kermis helmond vuurwerk)
nota bene een gemeente site van helmond zelf:bonk::frusty:
erg jammer.
dus als ik het goed begrijp komt er NIX!!
wat een domper voor helmond!'
btw op de kermis schieten ze altijd de eenaa laatste dag!
wel raar van de politie idd!

dacht dat je dit in een krant had gelezen!! !
Maar eh kijk de volgende keer naar het nieuwsdatum ;)

Niet lachen hé,

KOMT IE

KOMT IE DAN HÉ!

Datum nieuwsfeit: 10-07-2003:bonk:

wij verzorgen altijd de vuurwerkshow's in Helmond,de reden dat het vuurwerk met de zomerkermis niet door is gegaan is het het volgende: in het voorjaar hebben het vuurwerk gedaan,het vuurwerk van 30 april is recent onstoken,en dan nu alweer vuurwerk,dat werd hun te veel achter elkaar..

Jammer maar helaas

Er zit dik 2 maanden tussen hoezo is dat dan een overkill aan vuurwerk.
Als er nou meer evenementen waren door het jaar heen waarbij vuurwerk werd afgestoken.. Maar die zijn er niet.

Gun de Helmonders hun vuurwerk gemeente!

Back
Bovenaan