Geen gerichte grenscontroles op illegaal vuurwerk

hardcore0438

VWC lid
MIDDELBURG – De politie Zeeland voert ook dit jaar geen gerichte vuurwerkcontroles uit in de grensstreek. Doordat Belgische wetgeving is aangepast kunnen Zeeuwen niet meer over de grens illegaal vuurwerk kopen.
Sinds vorig jaar is het speciale vuurwerkteam van de politie daarom opgeheven en doen ze geen grenscontroles meer. Toch krijgt de poltie sinds september steeds meer meldingen van vuurwerkoverlast binnen.

Vuurwerkbommen
Deze maand zorgden twee vuurwerkbommen voor schade. In Terneuzen was een basisschool doelwit en woensdag raakte een 14-jarige jongen uit Hoek gewond door een zelfgemaakte bom.

Overlast
Vuurwerkproblematiek blijft de aandacht van het Zeeuwse korps houden. Overlast kan nog steeds gemeld worden. Het politieteam dat milieuovertredingen opspoort houdt zich nu ook bezig met illegale vuurwerkhandel.

Radiointervieuw is te vinden op;
http://www.omroepzeeland.nl/129851/2010-11-18/geen-gerichte-grenscontroles-op-illegaal-vuurwerk.html

... Doordat Belgische wetgeving is aangepast kunnen Zeeuwen niet meer over de grens illegaal vuurwerk kopen. ...
Ehm, kan iemand mij even bijpraten? Over welke wetswijziging in Belgié hebben we het hier? De KvK regeling? Dat was een regeling en geen wet ... En hoezo "kunnen" Zeeuwen nu geen illegaal meer over de grens halen? Is het hele dorp ingemetseld? :p Heb kennelijk iets gemist. ...

Ehm, kan iemand mij even bijpraten? Over welke wetswijziging in Belgié hebben we het hier? De KvK regeling? Dat was een regeling en geen wet ... En hoezo "kunnen" Zeeuwen nu geen illegaal meer over de grens halen? Is het hele dorp ingemetseld? :p Heb kennelijk iets gemist. ...

Zat ik ook al aan te denken, moet de KVK regeling zijn.....media en intepeteren van berichten is erg moeilijk....wellicht ingemetseld dorp.....zou kunnen, bouw ligt immers flink op zijn gat..
kan ook zijn dat alle Zeeuwen aan de ketting liggen hoor....:bye:

Ik zie het zo: de politie vindt datgene wat nu nog te krijgen is in belgie
niet "gevaarlijk"genoeg om daar veel tijd/geld in te steken voor zeer dure
controles.
Deze tijd gaan ze nu gebruiken voor extra alcoholcontroles hulde hulde!!!

Dat kan ik allemaal nog wel plaatsen en dit geldt dan ook eigenlijk voor heel Nederland. Het gaat mij vooral om de opmerking dat Zeeuwen, door een Belgische wetswijziging, niet langer illegaal vuurwerk kunnen halen in België.

Los daarvan, denk ik dat de politie een dikke blinde vlek heeft als ze meent dat er geen profblokken of zware knallers meer in Belgie worden verkocht. Zo naief schat IK ze echter niet in ...

Dat kan ik allemaal nog wel plaatsen en dit geldt dan ook eigenlijk voor heel Nederland. Het gaat mij vooral om de opmerking dat Zeeuwen, door een Belgische wetswijziging, niet langer illegaal vuurwerk kunnen halen in België.

Los daarvan, denk ik dat de politie een dikke blinde vlek heeft als ze meent dat er geen profblokken of zware knallers meer in Belgie worden verkocht. Zo naief schat IK ze echter niet in ...

profblokken of zware knallers? hey Cameo wat weet JIJ nou van vuurwerk...:D

Misschien is het een verkapte reactie waarbij men eigenlijk niet wil toegeven dat er geen geld beschikbaar is voor dergelijke controle-acties.

Media denkt een beetje slim en uitgekookt te zijn, door te vertellen dat je geen illegaal vuurwerk in Belgie meer kan kopen... MOOI WEL DUS! Als dat zo is zou België in financiele nood verkeren! Want zeg nou zelf, de vuurwerkbranche is een grote toko in Belgie, de Belgen zouden gek zijn als ze geen vuurwerk meer aan de 'Hollanders' verkopen.. 99% van de klanten zijn Nederlanders en wellicht Duitsers..

Buiten dat..... kopen die zeeuwen uberhaupt vuurwerk? is toch zonde van het geld? :p

Ugmh.... Wie heeft dat ooit verzonnen... :bonk:

Hier wordt iniedergeval flink ingekocht tijdens de verkoopdagen ! Zeeland zelf maar ook Steenbergen hehe... Gaat heel wat sier de lucht in hier hurr... hoezo 'Zuunig' :p

Ugmh.... Wie heeft dat ooit verzonnen... :bonk:

Hier wordt iniedergeval flink ingekocht tijdens de verkoopdagen ! Zeeland zelf maar ook Steenbergen hehe... Gaat heel wat sier de lucht in hier hurr... hoezo 'Zuunig' :p

Precies Ilvan!

Ons Zeeuwen ben nie altiet zuuunig :D

".. was een basisschool het doelwit .."

Dat klinkt alsof ze die school op wouden blazen, kom op zeg..

Back
Bovenaan