GBV samen met Weco

moontan

VWC lid
Gisteren hebben we tijdens het bezoek aan GBV te horen gekregen dat zij met ingang van 1 juli jongstleden een samenwerking zijn aangegegaan met Weco Nederland.
WECO is in Europa de grootste vuurwerkimporteur en producent en wil zijn producten ook op de Nederlandse markt gaan afzetten. Ze hebben GBV daarvoor uitgekozen als partner.
In de maand september volgen er informatieavonden voor de dealers.

Meer over deze samenwerking kunnen jullie lezen in het verslag van het bezoek aan GBV. Verslag komt binnen enkele dagen online.

zozo dit is echt verrassend nieuws. In GBV heeft Weco wel een goede stabiele partner gevonden denk ik. Ben wel benieuwd of weco nu ook hun producten aan gaat passen aan de nederlandse markt. combinatie van multishot en fontein is in tegenstelling tot duitsland in nederland (nog) niet echt gewoon en geliefd volgens mij.

Ben erg nieuwsgierig naar de ontwikkelingen binnen deze samenwerking, blijf het met aandacht volgen de komende maanden.

Duitse prijzen denk ik niet,kijk maar in Belgie bij de Aldi dealers zijn ze ook veel duurder.Heeft denk te maken dat het hier weer in speciale dozen moet enz.Maar ik ben wel benieuwd met wat ze komen.

Ben ook best wel benieuwd hop ook dat mijn dealer weco gaat verkopen net als zena producten :wink: want ken met oud & nieuwe niet meer stuk met 3 top merken :thumbsup:

GBV vuurwerk is goed bezig dit jaar!!!! :thumbsup:

Ook dit is best wel een verassend bericht te noemen en ik ben heel erg nieuwsgierig wie het daar dan voor het zeggen gaat krijgen. Weco heeft al jaren een zeer grote naam in vuurwerkland en hebben in Duitsland al een hele sterke marktpositie ingenomen en met de komst van 500 grammers hebben zij uitstekende zaken gedaan qua produkten en prijzen die stukken lager liggen dan in Nederland.
Dat de prijzen van hun producten in Nederland hoger komen te liggen dan in Duitsland ligt zeker voor de hand aangzien de regelgeving hier een stuk strenger is, maar toch hoop ik dat zij het binnen de perken kunnen houden en ze hier voor een zeer scherpe prijs kunnen aanbieden, en natuurlijk ben ik benieuwd welke producten er hier op de markt gaan komen.

Ik kan me niet voorstellen dat GBV de prijzen van reeds bestaande Weco producten zou gaan verlagen. Want Weco is al op de markt, zij het onder eigen import, en niet als onderdeel binnen een andere importeur.
Wat ik vorig jaar heb gezien van Weco, maakte een erg slechte indruk op mij. Hoge prijzen, kwalitatief magere uitwerkingen. Waarom Weco "al jaren een zeer grote naam heeft in vuurwerkland" is vooral omdat de prijzen in Duitsland zo laag liggen, en omdat Weco professioneel prima spul heeft. Weco consumenten vuurwerk heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen.

Ik kan me niet voorstellen dat GBV de prijzen van reeds bestaande Weco producten zou gaan verlagen. Want Weco is al op de markt, zij het onder eigen import, en niet als onderdeel binnen een andere importeur.
Wat ik vorig jaar heb gezien van Weco, maakte een erg slechte indruk op mij. Hoge prijzen, kwalitatief magere uitwerkingen. Waarom Weco "al jaren een zeer grote naam heeft in vuurwerkland" is vooral omdat de prijzen in Duitsland zo laag liggen, en omdat Weco professioneel prima spul heeft. Weco consumenten vuurwerk heeft mij tot op heden niet kunnen overtuigen.

Ik ben het voor een groot deel met je eens, de producten die ik vroeger weleens van Weco had ( potblitz etc ) bevielen mij echter wel. Maar waar ik eigenlijk meer op doel zijn de 500 grammers die nu op markt zijn gekomen, die vindt ik niet echt slecht te noemen en als ze die tegen een scherpe prijs op de Nederlandse markt gaan brengen is dat toch zeer zeker interessant te noemen.

Krijgen we hier dan ook van die leuke Duitse prijsjes...? :D

Denk het niet, een winkel hier in de buurt (wel gewoon Nederland) verkoopt al tijden WECO, natuurlijk wel het legale spul. De prijzen daar zijn ongeveer gelijk aan dat van Nederlands vuurwerk, er is bijna geen verschil. Denk dat het ook niet echt mogelijk is in Nederland, want over alles wordt wel belasting gevraagd, vaak worden producten daardoor duurden, want een fabriek/importeur moet uiteindelijk hun eigen kosten er ook uit kunnen kloppen. Als het iets goedkoper wordt zal ik al blij zijn!

Op zich zien de producten van WECO er goed uit, maar toen ik in een andere topic ging kijken schrok ik me rot, ik dacht dat is hetook weer niet waard...

Is het een samenwerkingsverband van GBV en Weco, of is GBV overgenomen door Weco?

Heb namelijk gehoort dat Breeschoten failliet zou zijn, of is dat die andere Breeschoten?

Om een roddel uit de wereld te halen: Breeschoten (welke dan ook) is niet falliet. Verder staat in de openingspost wat er is gebeurd, een samenwerkingsverband tussen GBV en Weco.

Back
Bovenaan