• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Funke Oldschool Böller (te koop in Duitsland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze zien er weer goed uit. Heerlijk echt zoals knallers bedoeld zijn. Geweldig die snippers. Misschien maar emigreren naar Duitsland.:D

Hangt wel een prijskaartje van bijna 70 euro aan vast voor een broodje

Heb een Duitse site gezien, als je een slof haalt gaan er 13% vanaf (vanaf 40pakjes dus 58,40) en op youtube staat ook een filmpje, waarbij je nog eens 20%korting kan krijgen op t totaal bedrag. Dus 46,72 voor een slof.
Goed zoeken kan soms een hoop schelen :)

ruhrfeuerwerk heeft ze ook die zit in bottrop
FUNKE CHINA BÖLLER B SCHINKEN (240 STÜCK) 67.95
Ze hebben ook de andere china bollers.
Zelf heb ik de funke super boller 2 gehaald.
Ze hebben vrijwel alles van funke.

Koopje jammer dat dit concept helemaal word uitgebuit productie kosten zijn hoogstens een paar cent . En dan 67 euro vragen schande

70 euro??? Dat meen je niet, ik dacht eerder iets van 20-30 euro. Pff.. :bonk:
20-30 had ik sowieso niet verwacht. De D's zijn met 20x4 al ruim 40-45 euro, en de B-sloffen hebben 40x6 aan boord. Da's 3 keer zoveel. Ja oké, ze zijn een paar gram lichter p/st, maar goedkoper had ik niet verwacht.
Moet wel zeggen, 70 Euro is wel weer het andere uiterste, bizar duur. Thunder Cracker A bijv, die gaan a 50-60 euro. Zelfde aantallen, maar bks. Zoiets had ik voor de china böller B ook verwacht, maximaal..

Voeger kostte een slof Astronauten ook gewoon veel meer. Een beetje kwaliteit betaal je nou eenmaal voor. Ik zou ze zo gaan halen als ze hier niet illegaal waren. Schitterend product.

Voeger kostte een slof Astronauten ook gewoon veel meer. Een beetje kwaliteit betaal je nou eenmaal voor. Ik zou ze zo gaan halen als ze hier niet illegaal waren. Schitterend product.

Dat was destijds niet neer dan 10 gulden, in euro maatstaven dus €10,00. De prijzen die ik hier lees zijn echt van de gekken beste Dennis.

Snap er echt geen drol van. Alleen door het grijze lontje en gemaakt door een bedrijf wat pak hem beet 5jaar bestaat is het nostalgie en betaald men de hoofdprijs er voor???? Nee dank u. Als ik mij af wil laten zetten ga ik wel ergens anders heen met het geld. Snap de gemaakte hype totaal niet. En dan echte oude knallers als bobeep of andere producten die niet meer gemaakt worden zijn ineens een stuk minder in trek... Schiet mij maar lek

€70,00 voor slof, dat riekt inderdaad naar een slaatje slaan uit de hype.
Neemt niet weg dat het wel tof en top spul is.
Niet alleen vanwege de grijze lont, al bepaalt dat wel een groot deel. Ook het oude logo, de wikkels en de goede knal (vele malen beter dan de bagger astro's van vandaag de dag) spelen mee.

Prijzen van vroeger staan natuurlijk niet in verhouding, zoals Torrr al aangaf.
Vroeger betaalde je mss een tientje. In mijn jeugd waren de duurste sloffen 7 gulden 50 (bij Haarman), dat ging trouwens al snel naar slechts een paar gulden. 70 Euro nu, laat dat destijds 70 gulden zijn, is natuurlijk exorbitant voor 200 rotjes.

En zie bijv de thunder cracker A en nu ook die DJF's, die zijn in verhouding veel netter geprijsd dan €70 voor een slof china böller B.

Idd, 67 euro voor een slof China Boller B (480) is grofweg de prijs van de seventies, inflatie, gulden naar euro en 40 jaar prijsstijgingen op alles. Toen kocht je ook slechts een paar pakjes i.v.m. je budget. Slechts 100 rotjes hebben met oudjaar, zelfs dat 'vroegah' effect hebben deze knallers, hahaha :)

Even rekenen, (met de Talfeuerwerk prijzen): 240 stuks 480 rotjes voor 68 euro = 0,28 euro per stuk. Een slof Boller D (490) kost 40 euro dat zijn er tachtig; 40 : 80 = 0,5 euro per stuk.
Er worden in BE vlinders verkocht van één euro per stuk, nitraatjes met vieze gipstroep en een afwerkingskwaliteit van onder het nulpunt voor 0,40 euro per stuk, etc. Ik vind de Funke prijzen wel meevallen.

Laatst bewerkt:
In 1980 betaalde ik 1 gulden voor een pakje met 6 Atoombommen van KAT (vergelijkbaar model met die Funke B). Veertig pakjes kostte toen dus 40 gulden. Reken de (dure)overgang naar de euro en de inflatie van 38 jaar, dan is het niet overdreven duur. En je kunt ze niet vergelijken met die goedkope kleibommen die in NL goedgekeurd zijn en voor bijna niets te koop zijn.
Maar goed, ieder zijn keus. Ik vind ze ontzettend retrogaaf voor die prijs. Ik mis alleen het KAT wikkeltje eromheen ;-)

Ben het volkomem eens met somige het is eigenlijk niet eens duur . Ik denk zelf dat het voor somige onder ons waaronder ik zelf een gevoel op wekt van nostalgie. Het hebben van dit product is even leuk als het afsteken het is pure nostalgie vanwege de labels en natuurlijk het effect.

Vroeger jaren 70 en 80 werd alleen in pakjes geadverteerd zelfs.
Wilde je toen een slof, moest je er extra om vragen, want alle pakjes lagen los in de vitrine.
En kwam je met een slof bij je vriendjes aan, was je meteen de koning van de straat. Goeje ouwe tijd...

Ik denk dat het ook te maken heeft met een stukje psychologie. Wanneer men een slof zou verkopen voor 34,- waar 20 pakjes in zouden zitten i.p.v. 40 pakjes, dan lijkt de prijs ineens mee te vallen. Ik denk dat de meeste van ons zeker wel 0,28 cent over heeft voor zo'n knaller maar afhaakt vanwege het feit dat een slof 68,- moet kosten en het een flinke hap uit het budget is. Enfin, ik zou ook meteen 34,- willen betalen voor een slof van 20 pakjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan