Ook in deze prachtbrochure staan weer schitterende nieuwe producten!
Er zitten er een aantal tussen die ik hoop te kunnen toevoegen aan mn Funke vitrine.
Knaletters wie koopt die nou nog.

Knaletters met Funke uitstraling wie koopt die nou niet!
En die junior fontanen

prachtig
Wat doen ze geen idee
Maakt dat uit met deze uitstraling
Wordt weer een leuk jaar speuren naar nieuwe aanvullingen.
Bekijk bijlage 80516
Bekijk bijlage 80517
Mijn vrouw en zelfs ik raken vertederd door de afbeelding van dat kereltje met die knalerwten. Ik weet niet waarom, maar zo zie ik jochies van 6 jaar of zo met die knalerwtjes plezier hebben. Aandoenlijk. Verder is het teruggrijpen van Funke naar de jaren vijftig, sinds enkele jaren. op zich ook zo leuk. Heeft iets ouderwets en gezelligs. Nu hoeft vuurwerk voor mij nooit of te nimmer ouderwets te worden, maar gezellig...dat is wel waarmee we het moeten associeren toch? Ik vind de verpakking, de afbeeldingen en het thema echt grandioos. Hier is echt veel aandacht aan besteed en dat vertaalt zich bij Funke ook door naar de kwaliteit van de producten in het geheel.
Even wat off topic (dus dit niet lezen als je het te langdradig etc vindt): Ik heb niks meer met rotjes maar ik zag kort geleden die Funke Böller C, D I en II en ze deden me ZO denken aan de "Super Japanse Kanonslagen" die ik in december 1984 kocht dat ik de oude advertentie in onze lokale krant heb opgezocht. Ik dacht dat zes stuks 5 gulden waren. Nou...het was f 0.75/6. Maar ik heb ze vrijwel zeker voor 1,25 aangeschaft. Het was dan 5 pakjes voor 5 gulden. Maar die zagen er qua kleur en omvang precies zo uit als ik denk de B of C boller van Funke. Puur vanwege de nostalgie zou ik die dus kopen en niet eens per se hoeven afsteken. Echt goede herinneringen.
Ik las die advertentie en ik weet dat het lastig was om strijkers te kopen want illegaal. Nou...in die advertentie stond gewoon, in de krant: "piraat aanstrijker, harde knal, 0.25/stuk" en dat had ik prima onthouden want ik betaalde inderdaad 25 gulden/100.
Ik mis die jaren, met name medio jaren 80, toch met enige regelmaat enorm. Mensen herinner ik me als veel liever, rustiger, beduidend minder met zichzelf bezig en er kon zoveel meer zonder hard oordeel...Nu merk ik toch hardvochtigheid, intolerantie..onverdraagzaamheid en een soort "zero tolerance" Wij kochten gewoon kaliumchloraat bij de drogist. 100 gram/5 gulden en maakten staafbommen (op volume deden we er poedersuiker bij voor het zuurstof dat nodig was). We waren 15 jaar. De kracht....echt enorm. We maakten die staven gewoon op school, in het handenarbeid lokaal! Staaf, dichtwikkelen aan een kant. Gaatje erin boren. Lont erin. Daarna thuis vullen en dichtwikkelen. Dat geknutsel was echt oliedom en levensgevaarlijk! We staken deze ook nog gewoon, een keer, op het schoolplein af...En werden we van school gestuurd? Welnee, een reprimande, nooit meer doen en dat deden we ook niet. Er kon zoveel meer waar meestal met de mantel der liefde bedekt werd...en begrip dat we jochies van 14/15 waren, die aan de ene kant slimr waren maar ook niet zo braaf. Ik heb wel eens gelezen dat HAVO-leerlingen voor leraren het lastigst zijn, want ze zijn slim, gewiekst maar vaak niet zo braaf. Mijn leraren, die ik later nog regelmatig sprak vonden onze geintjes vaak wel erg leuk en ook doordacht. Ze vertelden me dat ze vaak in de lerarenkamer erover spraken: "Hoe hebben ze die stunt in godsnaam geflikt!?" Niet zo bozig.
De beste vakantie voor een puber van15/16 nu: een tijdreisje naar 1984/85. 2Maar dat is misschien maar mijn smaak...