[Freakactie 2025] Vuurwerk Bruchem - nabij Zaltbommel en Den Bosch

Maandag en dinsdag bestellingen opgehaald. Topservice wederom, goede prijzen en lekkere friet voor de kleine! De box die miste werd smiddags's aangevuld en netjes apart gehouden voor me! Bedankt weer en succes de laatste dag!
Voor mij is vuurwerk Bruchem (vroeger Wamazo) de ultieme oud&nieuw beleving. Wie weet vanmiddag toch nog even een laatste keer kijken 🙃

Alles is vandaag weer leverbaar (er komt een levering in de ochtend). Ook de duurdere bakken. Maar we houden niets apart. Echt alles komt weer binnen. Van transbomber tot snowblind tot Arizona sky. Echt alles van rubro vandaag weer beschikbaar
Snowblind was helaas al snel weer weg (uurtje na levering):cry::cry:, wel bedankt voor de frietjes en snelle service!

Er vanuit gaande dat dit wel eens de laatste geweest zou kunnen zijn..

Bedankt @Dansplaat, de laatste 2 jaar echt veel mooie producten voor mijn geld kunnen schieten door de geweldige deals.

Daarnaast topservice en perfecte communicatie.

Ik hoop dat jullie er ook van konden genieten, en mocht er toch een wonder gebeuren.. Dan ben ik 100% weer klant!

Hier voor het eerst besteld,zeker als het nog mogelijk blijft voor herhaling vatbaar.
Je kon merken dat de 1ste verkoop dag al aardig wat energie had geverfd,niet negatief bedoeld.
Had besteld met de optie betalen bij afhalen,men wilde het zo meegeven,ik zeg dit vind een mooi gebaar hoor maar wil dit toch even afrekenen. Top zaak.

Hier voor het eerst besteld,zeker als het nog mogelijk blijft voor herhaling vatbaar.
Je kon merken dat de 1ste verkoop dag al aardig wat energie had geverfd,niet negatief bedoeld.
Had besteld met de optie betalen bij afhalen,men wilde het zo meegeven,ik zeg dit vind een mooi gebaar hoor maar wil dit toch even afrekenen. Top zaak.
We hebben inderdaad een pittige verkoop periode achter de rug. 3x zo veel omzetten als normaal is niet niks. Daarbij de ongelukkige situatie dat 2 van ons team ziek voor kerst waren en ons hele team (incl mijzelf) hebben aangestoken waardoor we tijdens de verkoopdagen allemaal ziek waren (echt ziek!!). We hebben eigenlijk tijdens de verkoopdagen gewerkt op Ibuprofen paracetamol en koffie. We waren allemaal gebroken maar hebben het Geschäft.

Bedankt voor je eerlijkheid. We hebben direct aanpassingen gemaakt nav jouw case en gelukkig is het verder goed verlopen!

We hebben inderdaad een pittige verkoop periode achter de rug. 3x zo veel omzetten als normaal is niet niks. Daarbij de ongelukkige situatie dat 2 van ons team ziek voor kerst waren en ons hele team (incl mijzelf) hebben aangestoken waardoor we tijdens de verkoopdagen allemaal ziek waren (echt ziek!!). We hebben eigenlijk tijdens de verkoopdagen gewerkt op Ibuprofen paracetamol en koffie. We waren allemaal gebroken maar hebben het Geschäft.

Bedankt voor je eerlijkheid. We hebben direct aanpassingen gemaakt nav jouw case en gelukkig is het verder goed verlopen!
Aaahh jullie hebben me dus aangestoken hahaha.

Hoe dan ook respect voor jullie enorm harde werk weer heren!

Ik heb 1,5 uur gereden om wat blokken hier op te halen die ik met Black Friday had gekocht. Was echt super goed geregeld. Wel had mijn autopiloot gelijk de neiging naar de frietkraam te lopen ipv. de deur van de vuurwerkhal :bonk:

Alles was top, misschien iets te snel haha

𝔾𝔼𝕃𝕌𝕂𝕂𝕀𝔾 ℕ𝕀𝔼𝕌𝕎𝕁𝔸𝔸ℝ

𝐄𝐞𝐧 𝐩𝐨𝐭𝐣𝐞 𝐠𝐞𝐥𝐮𝐤

(PERSOONLIJKE OPINIE)
Ik ben opgegroeid met oud en nieuw in de straat.
Niet groots, niet perfect, maar samen.

Als kind stond ik met koude handen buiten, heksenkringen maken, babypijlen in de sneeuwpop, door het dorp struinen. De hele wijk was er! Iemand had oliebollen, iemand anders wat te drinken, en weer iemand anders verzorgde de muziek. Ouderen keken van achter de gordijnen naar buiten, hun kleinkinderen met sterretjes in de hand. Even geen haast, geen agenda’s — alleen samen.

Nu, jaren later sta ik (waarschijnlijk) voor de laatste keer in mijn vuurwerkwinkel. En ik zie precies datzelfde gevoel terug. Gezinnen die samen iets uitzoeken. Opa’s met kleinkinderen. Een oud verliefd stel dat, nu het nog 1x mag, toch nog wat vuurwerk wil kopen en een gratis frietje mee pakt. Vrienden die lachen, plannen maken, anderen willen laten meegenieten. Niet omdat het moet, maar omdat het iets betekent.

Voor mij is vuurwerk nooit alleen vuurwerk geweest.
Het is delen.
Het is overdragen.
Het is samen afsluiten en samen beginnen.

En juist dat doet pijn nu het niet meer mag.

Wat verdwijnt, is niet alleen een knal of een lichtflits. Het is het laagdrempelige moment waarop iedereen even buiten staat. De straat die leeft. De wijk die elkaar ziet. Gewoon thuis - geen tickets of gecontroleerde shows, maar in je eigen wijk!

Ik snap de zorgen. Veiligheid is belangrijk. Regels zijn nodig. Maar wat ik mis in het gesprek, is erkenning voor wat dit voor zoveel mensen was — en nog steeds is. Voor ouderen. Voor gezinnen. Voor alleenstaanden. Voor iedereen voor wie oud en nieuw juist dichtbij huis betekenis had.

Als winkelier voel ik trots. Trots op de traditie. Trots op de mensen die hier met zorg, plezier en respect mee omgaan. En ook verdriet, omdat iets moois zo makkelijk wordt weggezet.

Ik hoop dat we ooit weer ruimte krijgen voor nuance. Voor redelijkheid. Voor vertrouwen in mensen. Voor een vorm waarin veiligheid en samenhorigheid naast elkaar kunnen bestaan.

Want oud en nieuw was nooit bedoeld om afstand te creëren.
Het was bedoeld om elkaar even te vinden.

Gelukkig nieuwjaar jongens.
Hopelijk gebeurt er een wonder en mogen we jullie volgend jaar wederom verwelkomen voor een mooie sierpotje geluk 🎆

EN ALS HET MAG, UITERAARD OOK WEER MET DE BESTE AANBIEDINGEN!

Ook ik ben opgegroeid met vuurwerk in de straat.
Niet groots, niet perfect, maar samen.

In mijn jeugdjaren, de gehele maand december (wat zeg ik? Begin november eigenlijk al) uitkijken naar die ene dag, 31 december. Elke nacht voor het slapen gaan, weer een datum afstrepen op de zelfgemaakte kalender, die naast me bed hing aan de muur.

Na de verjaardag van mijn broertje (half november) volgde sinterklaas, daarna kwam de verjaardag van mijn zus (half december) en toen kwam de kerstvakantie.
In de kerstvakantie was het zelf nep vuurwerk maken van wc rollen, tekeningen maken en de vuurwerkfolders van de plaatselijke vuurwerkwinkel, 300 keer doorbladeren. Om vervolgens op oudejaarsavond, vanachter het raam samen met de familie te kijken, hoe mijn vader het "illegale meterpakket" van Red Lantern of Flower Basket aan ging steken.
Op nieuwjaarsdag was het "rotjes zoeken". De zogenaamde "weigeraars" werden door mijn vader in de achtertuin vakkundig tot ontploffing gebracht. Waar een te klein lontje aan zat, werden ze de week er na, op de brandstapel van de plaatselijke kerstboom verbranding gegooid.

Toen ik 16 was mocht ik eindelijk zelf vuurwerk kopen. De jaren ervoor samen met mijn vader naar de plaatselijke vuurwerkwinkel om wat moois uit te kiezen. Het waren meestal de wat grote "zwermpotten" of een leuk meterpakket.
Op mijn 16e voor het eerst zelf op de brommer naar de vuurwerkwinkels om mijn bestellingen op te halen. Natuurlijk had ik de vuurwerk folders van de plaatselijke vuurwerkwinkels al meerdere keren doorgenomen, en met type-ex was de bestellijst halverwege december al ingeleverd en betaald. Want je wilt natuurlijk zoveel mogelijk rotjes, babypijlen, jumping jacks, romeinse kaarsen en wondertollen voor het goedkoopste bedrag. Dus dan ga je bij meerdere vuurwerkwinkels bestellen, dat had ik ik snel begrepen.
En dan heb je je bestellingen in huis op 29 december. Dan wordt het uitpakken, bekijken, nog een keer bekijken en heel af en toe een keer iets stiekem afsteken in de achtertuin, tot mijn moeder er moe van werd.
En dan is het eindelijk zover, 31 december. Oudejaarsdag. De hele dag met een tasje vol vuurwerk door het dorp lopen. Af en toe even nieuwe voorraad thuis ophalen. De hele dag stoken, totdat de blaren van het draaien van de aansteker op de duim en wijsvinger aanwezig zijn.
Dan begint het donker te worden, etenstijd, rust. Nadat opa en oma zijn gearriveerd rond koffietijd, komen de eerste oliebollen op tafel. Bij elke knal, en/of lichtflits ren ik naar het raam. Ik wil alles zien natuurlijk.
En dan is het zover, het is eindelijk 00.00 uur. De resterende vuurwerkjes werden, samen met het siervuurwerk van mijn vader, afgestoken in de voortuin onder het toeziend oog van de familie en de buren.

En dan ga je het huis uit. Ik ga op mezelf wonen en ik ondek België, en in Nederland doet de 200 grams cake, en een paar jaar daarna, de 500 grams cake zijn intrede. Nitraten en 100.000 klappers. Natuurlijk werd de jaarwisseling bij mijn ouders gevierd, en de buren waren niet altijd blij. Maar ik en mijn broer hebben altijd de straat weer netjes schoon geveegd op nieuwjaarsdag.

De jaren daarna, ik was inmiddels eind twintig, begin dertig. Ik heb dit forum ontdekt, en ik lees iets over freakactie's en vuurwerkwinkels die al vuurwerk verkopen in het voorjaar. De eerste bestellingen werden geplaatst, en had ik een paar cakeboxen die je nog zelf door moest lonten en wat eigenlijk niet mocht.

Inmiddels ben ik bijna 48 jaar. Liefde voor het vuurwerk is er nog steeds. Met cobra's, shells en dat soort spul heb ik mij nog nooit bezig gehouden. Ja, ook ik overtrad de 25kg regeling meerdere keren, maar wat vond iedereen van de familie het altijd mooi.
Afgelopen jaar heb ik bij meerdere vuurwerkwinkels een bestelling gedaan, ik reed bijna 450km. Ik ging van De Meern, naar Breda, van Woerden naar Vathorst om in Pijnacker en Gouda te eindigen. Helaas ben ik nooit in Bruchem belandt.

Helaas gaat er nu waarschijnlijk een eind aan de vuurwerk traditie komen met het aangekondigde vuurwerkverbod, maar mocht het nog 1x mogen dan kom ik graag jullie kant op voor een heel mooi SIERPOTJE GELUK natuurlijk!

Back
Bovenaan