[Freakactie 2021] Vuurwerkstore Holten - 10 JAAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
De zena Trophy tokkies ben ik ook helemaal zat.Liefst 100 euro toegang en all inclusief, grootste verbeterpunt is toch wel net over de grens ivm kijk afstanden. Ik vind ook dat stefan er gewoon wat op mag verdienen, non profit is een evenement als dit ook niet levensvatbaar, eventueel een pool vrijwilligers erbij om stefan zn kosten te drukken.

Voor 20 euro koop je net een goeie 500 grammer :) moet je nagaan wat we gisteren voor dat bedrag gezien hebben!!

Gisteren met het team van 6.00 sochtends tot savonds laat mee mogen bouwen aan het vuurwerk en na afloop nog weer alles afbreken. Hele leuke dag gehad met veel prachtig vuurwerk gezien!!! De wind was ook perfect, nagenoeg niet aanwezig maar stond precies de goede kant op.

Even een klein advies tussendoor voor Stefan omtrent de Spaanse Sydney.

Op de website staat een andere video en beschrijving m.b.t rauwe fluit maar deze was nergens te bekennen bij het product op de demo.
Dus een kleine aanpassing om onvrede in de toekomst te verkomen bij klanten die alleen via de website kijken en bestellen

Was wel een goed potje met dikke burst!

Graag gedaan :)

Genoten tijdens de live beelden en van de video's en foto's die online blijven komen.
Ik zeg volgend jaar opnieuw. Maar dan zonder C beperkingen.
Zonder toegangsprijs vragen, groot terrein regelen met voldoende voorzieningen.
Laten we soort van Zena Trophy gewoon in eigen land gaan houden?
Liever de toegangsbewijzen gewoon zo houden, het moet ergens van betaald worden en zo hou je ook een beetje de simpele zielen buiten de deur die zich sneller misdragen. Nu had je echt een perfect type mensen, alles ging gemoedelijk en er zijn naar mijn weten geen gekke dingen gebeurd.

Waarom ik dit mede zeg, je hebt op facebook verschillende vuurwerkgroepen waarvan het grote gedeelte tokkies zijn die niet zoveel met vuurwerk hebben als wij en dan puur alleen langskomen als het gratis is, met de bijbehorende 'sfeer' die ze meenemen. Bij de Trophy was dat ook echt vreselijk en heb het nu ook een paar keer gezien bij wat shows die werden aangekondigd daar waar ze dan weer op af komen.

Natuurlijk is het triest voor mensen met een kleine portomonnee maar 99% van het vuurwerk is altijd gratis te bezichtigen en helaas kosten sommige dingen gewoon geld. Net zoals een muziekfestival, als je echt fan/liefhebber bent dan kan je er voor kiezen een om kaartje te kopen voor iets waar je heel graag heen wilt en een passie voor hebt. Dan ben je ook omringt met alleen maar mensen die dezelfde passie delen en dat maakt de sfeer perfect. Het is uiteindelijk ook maar een luxe natuurlijk.
Ik snap je kritiek niet?

Wat was er mis met het terrein nu? wat was er mis met de voorzieningen nu? wat is er mis met een entree prijs??

Ik vond het allemaal top geregeld en heb een prima avond gehad. Mooi vuurwerk gezien, weer gezellig gesproken met bekende die ik al zeker 1,5/2 jaar niet meer gesproken had en dat allemaal voor maar €20
De zena Trophy tokkies ben ik ook helemaal zat.Liefst 100 euro toegang en all inclusief, grootste verbeterpunt is toch wel net over de grens ivm kijk afstanden. Ik vind ook dat stefan er gewoon wat op mag verdienen, non profit is een evenement als dit ook niet levensvatbaar, eventueel een pool vrijwilligers erbij om stefan zn kosten te drukken.

Ik sluit mij helemaal bij deze posten hierboven. Niet gratis en voor iedereen toegankelijk. Dan trek je alleen maar de verkeerde figuren aan. Van mij mag zelfs de prijs omhoog als we daardoor nog meer vuurwerk krijgen :p

Genoten tijdens de live beelden en van de video's en foto's die online blijven komen.
Ik zeg volgend jaar opnieuw. Maar dan zonder C beperkingen.
Zonder toegangsprijs vragen, groot terrein regelen met voldoende voorzieningen.
Laten we soort van Zena Trophy gewoon in eigen land gaan houden?

En die zak met geld om dat allemaal te realiseren?? Dit was perfect, allemaal liefhebbers op een hoopje, het was gewoon onbeschrijfelijk stil tussen de vuurwerkstukken door, iedereen was aan het genieten op zijn of haar manier.

Ik zie dit juist als een begin van misschien wel een hele nieuwe fase voor het Nederlandse vuurwerk/festival

In alle opzichten was deze 10 jaar show van Stefan geweldig, de eerste show waar je gewoon bij aanwezig kon zijn zonder overdreven corona geneuzel. Geweldig vuurwerk, ja de Spaanse producten vielen buiten de Kamuro en de Syndney tegen, maar even serieus, Stefan heeft gewoon een top show neergezet. In tegenstelling tot de laffe productdemo's van de importeurs hebben we hier gewoon geweldig kunnen genieten als liefhebbers. Oke, er was een of andere koekwous die ergens in rij 2 of 3 zat die de hele tijd groenrinks zat te roepen maar buiten dat was het top. Vriendelijke beveiligers en cateringpersoneel, faciliteiten goed geregeld (oke de toiletunit was niet je van het maar wat geeft het?) en we hebben een super evenement gehad.

Al met al heeft me dat over de streep getrokken om twee bestellingen te plaatsen en dat gun ik Stefan van harte. Zo een show neerzetten en maar 20 euro vragen verdient wat mij betref alle lof. Voor mij mogen dit soort shows vaker worden georganiseerd en een beetje bijdrage daarvoor als bezoekers is allen maar logisch wat mij betreft.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar sorry voor mijn reactie, bedoelde het alleen maar goed...
@masterbsc daar heb je wel een belangrijk punt m.b.t. mensen die niks met vuurwerk hebben!
Maar ik ga weer weg uit deze discussie. Was maar een idee...

Omdat er nog nauwelijks beelden geplaatst zijn, bij deze:

Stefan en crew. Nogmaals dank voor deze geweldige avond

Gisteren was de muziek niet altijd even goed te horen bij de pyromusical maar hierbij de film met extra muziek met dank aan @stefanfreak

Vandaag nog lekker aan het nagenieten van een geweldige dag. Echt een geruime tijd naar uit gekeken en toen er wat sneakpreviews werden gedeeld en de schietlijst van de demo werd gedeeld, kon het aftellen echt beginnen.

Gisteravond eerst nog in Holten wat gegeten en daarna het terrein opgegaan. Bij aankomst op het bedrijventerrein kon het al niet missen door de banners die in flinke aantallen aanwezig waren. Ook bij binnenkomst was het netjes geregeld en toen we eenmaal op ons stoeltje zaten stond er al meteen iemand voor ons, om ons wat te drinken aan te bieden. Onder het genot van een drankje even het programmaboekje doorgebladerd en al snel zag ik een aantal bekende gezichten passeren.

Ik keek erg uit naar een aantal artikelen op de schietlijst, omdat ik een aantal daarvan nog niet eerder had gezien en waarschijnlijk ook niet meer zo snel in actie ga zien. Denk hierbij aan de artikelen van Nico, maar ook de Lonestar 100sh cake. Een aantal Spaanse cakes vielen inderdaad wat tegen en dat laat ik maar meteen zien hoe hoog het niveau ligt in NL anno 2021. Wat mij betreft had de demo nog wel iets langer mogen duren, want nu alles per stuk werd geschoten is het ideaal om producten optimaal te kunnen beoordelen.

Mijn toppers van de demo:
- Knisterteufel Mix
Ze zijn echt vrij klein, maar de uitwerking liegt er niet om. Ook gisteravond vond ik ze erg goed overkomen, laat staan als je er in de straat een paar meter van af staat. Heel erg tof dat jij deze in NL verkoopt, al zou ik graag zien dat er meerdere winkels volgen.

- Lonestar 100sh
Ik ben normaliter niet zo'n fan van de 20mm 100sh, maar deze topper van Lonestar vond ik boven verwachting goed. Zeker voor die 4 tientjes een prima cake.

- Wahnsinn - Nico
Deze cake heb ik weleens voorbij zien komen op youtube en ik vond dat hij wat weg heeft van de Double Deck. Heel erg fijne crackling waaier met goed gevulde crackling boeketten. De kleuren zijn een mooie toevoeging en daarom net wat spannender dan de oude vertrouwde crackling chry 2.0. Kortom, voor het geld vond ik deze waanzinnig goed.

- Zunderbox - Nico
Hele leuke cake met mooie kleurencombinaties. Het is dat Holten aan de andere kant van het land ligt en ik daar dus niet in de buurt ben tijdens de afhaaldagen anders had ik een Wahnsinn, Knisterteufel en de Zunderbox wel mee willen nemen om er vervolgens van in de straat te kunnen genieten.

- The Scream - Wolff
Ook The Scream van Wolff was weer indrukwekkend. Onlangs heb ik deze ook al in actie gezien tijdens een show en ook daar kwam hij goed over. Wel denk ik dat deze het beste tot zijn recht komt in een projectje of tijdens een show als salvo, zoals gisteravond.

- Alle geschoten artikelen van Magnum.
Ik las na de demo wat wisselende reacties over de Mega Mine, maar deze kwam gisteravond echt enorm goed over. Goed gevulde boeketten en een heerlijke burst. Vond hem echt boven verwachting goed zelfs en een F3 single shots heeft natuurlijk een iets doffere/diepere burst, maar ik denk dat dit echt een artikel is, die dat gat voor een deel op kan gaan vullen, ondanks dat het natuurlijk gewoon een cake is.

Er zijn ook wat wisselende reacties omtrent de Ultimate City Trip. Ook de Ultimate City Trip heb ik onlangs tijdens een show in actie gezien en die overtrof toen mijn verwachtingen. Destijds werd hij wel met 3 tegelijk geschoten en gisteravond natuurlijk per stuk. Ik vond de eerste cake (Moscow) echt veruit de mooiste uit het assortiment. Hele dikke tails en prachtige boeketten met een hele goede brandtijd. De burst, zoals benoemd, is inderdaad wat minder dan de 30mm rammers, maar ik vind dit niet storend. Gezien de prijs waarvoor deze te koop is in de freakactie vind ik dit nog steeds een erg fijn assortiment.

De Kingstown Hangover is voor mij toch wel de verrassing van de avond. Wat een geweldige burst, goed gevulde boeketten met een flinke spreiding en een dikke hangtime. De weersomstandigheden waren natuurlijk perfect voor goudeffecten, maar wat een rammer is dit. Na de demo was dit ook wel onderwerp van gesprek of dit wel productie is geweest. Wel een klein puntje: ik had liever meerdere kleuren per cake gezien i.p.v. 25sh rood, 25sh geel, .... etc. Dan had hij naar mijn mening echt fenomenaal geweest.

Ook de Willow Mayhem is een topper van formaat. Absoluut geen miskoop en met 3 tegelijk was het echt indrukwekkend. Jammer dat de Silvester Mainframe bij het reservelont ontstoken moest worden, maar ondanks dat kwam deze nog onwijs goed over. Echt hoogstand hoe de diverse schietrichtingen elkaar in rap tempo opvolgen en de effectencombinaties zijn om van te smullen. Wel had het z-shape gedeelde van mij een fractie langzamer gemogen.

Van de Total Display Show had ik vooraf, eerlijk gezegd, de laagste verwachtingen. Ik zou zelf niet zo snel een 20mm compound kopen voor dat bedrag (ondanks dat de prijs natuurlijk ongekend scherp is voor zoveel schoten). Dan gaat mijn voorkeur toch eerder uit naar 144sh - 25mm of 100sh - 30mm. Maar daar moet ik naar gisteravond toch op terugkomen denk ik. Wat een bak is dit zeg! Het tempo maakt deze box natuurlijk wel, maar er lijkt maar geen einde aan te komen. Effecten zijn soms was basic, maar wel goed uitgevoerd en dat tempo is echt genieten. De finale vond ik boven verwachting goed en ik had er niet op gerekend dat deze zoveel indruk zou maken. Chapeau!

Het toetje was echt geweldig en het was duidelijk dat de artikelen met zorg zijn uitgekozen. Ik had nog niet eerder de artikelen van Hoops in actie gezien. Ik ken het eigenlijk alleen van de filmpjes op youtube en dat zag er altijd erg goed uit. Ik keek hier dus onwijs naar uit en wat een mooi spul ziet hierbij zeg. Die eerste waaier was echt ongekend mooi, maar ook de Summer Stars z-shape crossette waaier, Glittering Summer z-shape, Leos Beautiful Night, Wilhelm the Knight fanshape, Heike the Queen fanshape, Dangerous Bella fanshape met dikke gouden mines, Summer Stars 2.0 z-shape etc. waren prachtig.

Vooral de Dangerous Bella zal mij nog lang bij blijven. Dat geluid dat vrijkwam bij het lanceren van de bombettes en een gouden muur waar je u tegen zegt, echt ongekend. Daarnaast was de Summer Stars ook echt schitterend, soort van prof versie van de Tailgate Fan. Ik vind het echt tof dat je dit soort artikelen hebt geselecteerd en ook op een mooie rustige manier hebt geschoten. Wel was het een verrassing dat er geschoten werd vanaf 3 posities, toen ik vanochtend de beelden zag, want vanaf mijn stoeltje leek het bij de Willow Mayhem en de Total Display Show om 2 posities te gaan. We zaten aan de rechterkant van het terrein en dat vertekende het beeld dus blijkbaar wat.

Over de finale is inmiddels ook al genoeg gezegd. Zoveel top spul kwam er voorbij, zoals de Europla candles, dikke crackling palmen, prachtige flower crowns en ook de rode peonies met fluiters waren erg fijn. Wat een heerlijke dreunen bij die Bavaria salutes en ook die ABA salutes zijn echt top. De Brocade Crown King with white Blink uit de Pyroshow lijn van Broekhoff verdiend echt meer aandacht. Hele dikke Brocade King Crown boeketten zie je maar zelden en de crossette cakes, eveneens uit de Pyroshow lijn waren ook schitterend en super fel. Het was jammer dat die muziek vrij zacht stond en later wegviel, maar dit mocht de pret niet echt drukken.

Ik heb onwijs genoten van de toppers en het zou mooi zijn als dit een terugkerend evenement zou kunnen worden. Nogmaals complimenten.

Hierbij nu ook een aantal foto's van mijn kant, meer op mijn site RFGFireworks!

1.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-2.jpg

2.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-4.jpg

3.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-7.jpg

4.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-11.jpg

5.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-15.jpg

6.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-17.jpg

7.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-18.jpg

8.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-22.jpg

9.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-23.jpg

10.
21-09-25-10-jarig-jubileum-Vuurwerkstore-Holten-beste-24.jpg

Ontzettend bedankt voor het organiseren van deze avond, Stefan en team Vuurwerkstore Holten. Genoten van een aantal mooie producten tijdens de demo, het toetje en de Pyromusical. Zaten een aantal ontzettend gave elementen in. Wel vond ik de demo vóór de Magnum producten ontzettend tegenvallen, op een enkele uitzondering na. Maar dat mocht de pret niet drukken voor de rest van de avond.

Gisteren was de muziek niet altijd even goed te horen bij de pyromusical maar hierbij de film met extra muziek met dank aan @stefanfreak

Thanks voor het op muziek zetten Recemonster. Het was gisteren met de wegvallende muziek al een indrukwekkende show. Maar nu ik hem met muziek terugzie, ben ik nog meer onder de indruk van wat Stefan & team heeft neergezet.

Het is al een aantal keer geopperd, maar ik hoop dat hier een nieuwe traditie is geboren. Wat was dit een super chille manier om van vuurwerk te genieten.

Wat was het een heerlijke show gisteravond, super blij om daar bij te hebben kunnen zijn :D

Heel erg bedankt.

Toen we terug fietsten naar de camper werd het in een keer mistig, bleek de rook van het vuurwerk, konden we nog even nagenieten van de geur, heerlijk :wink:

Wat was het een heerlijke show gisteravond, super blij om daar bij te hebben kunnen zijn :D

Heel erg bedankt.

Toen we terug fietsten naar de camper werd het in een keer mistig, bleek de rook van het vuurwerk, konden we nog even nagenieten van de geur, heerlijk :wink:

lucky you :D

Ontzettend leuke avond gehad, was top geregeld allemaal zeg. Complimenten hoor. Zoveel vuurwerk zien voor slechts 20 euro is fantastisch natuurlijk, dat mag de komende jaren zeker vaker gebeuren:p De demo vond ik persoonlijk wat minder, de Spaanse producten, op de Sydney na, vond ik niet bij zonder en ook het spul van Nico en Lonestar werd ik niet heel warm. Het spul van Magnum des te meer, echt een aantal hele dikke toppers gezien zeg.

Het toetje en de eindshow was gewoon genieten. Zat echt top spul tussen en zaten echt hele leuke/mooie stukken tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan