FREAK-ACTIE vuurwerkOrthen 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het niet van respect getuigen als jij mij een zeikerd vind en denkt dat ik alles loop te verkl0ten. Dat vind ik een persoonlijke aanval. Je snapt gewoon duidelijk mijn punt niet.

Ik zal mijn mening even toelichten, hoewel ik dat eigenlijk niet in dit topic had gewild om het forum schoon te houden.
Allereerst: ik bestel zelf niet bij Orthen, overigens om heel andere redenen. Maar dat betekent niet dat ik het niet supertof vind dat Orthen fantastische kortingen geeft! Deze winkel probeert elk jaar weer om een maximale korting van diverse importeurs te bieden. Het assortiment is super en de prijzen kunnen vrijwel niet lager. Daarvan alle lof naar Orthen, en de medewerker Pyromaniac.
Wat is dan wel mijn punt? Het gaat mij erom dat Orthen - maar feitelijk ELKE winkel of webshop - zich aan de wetgeving dient te houden. Zeker een risicovolle onderneming als een vuurwerkwinkel heeft met vele soorten wet- en regelgeving te maken. Het vuurwerkbesluit is er daar één van, maar ook verzekering en dergelijke valt eronder. Niet in de laatste plaats moet ook deze (web)winkel zich houden aan de wetgeving ten aanzien van 'kopen op afstand', zoals dat voor elke webshop geldt. Puur omdat Orthen een toffe winkel is met dikke kortingen, betekent dat nog niet dat wij als consument onze rechten verliezen. De voorwaarden van de webshop verbuigen om zo het jezelf als webshop makkelijker te maken en de wetgeving niet na te willen leven, is juridisch pertinent incorrect. Ook het niet afleveren van een artikel voor de prijs waarvoor deze in de webshop staat (Big Momma), is juridisch ongeldig. Dit zijn twee wettelijke onvolkomenheden, die wij als consument niet moeten willen accepteren van ELKE webwinkel. Dat het toevallig een lieve freakwinkel beslaat met gaaf personeel, is volstrekt irrelevant. Ook Orthen heeft zich aan de wetgeving te houden, hoe complex deze ook is. Als hen dat niet lukt, om wat voor reden dan ook, dan denk ik dat je je als ondernemer moet afvragen of je niet teveel hooi op de vork hebt genomen.

Marchel, als ik je vanavond zie, schiet ik je even aan :)

Ik begrijp heel weinig van bovenstaande verhaal. Op de site staat toch duidelijk de volgende tekst:
Freak Korting
Vanaf € 200,- 35% korting standaard !
Met uitzondering van de volgende artikelen :
Rubro artikelen :
Buurt assortiment
Event Box 4 seasons
Event Immortal Gold
Event Addicted to Gold
Event Havana Palm Trees
Event Triple treasure
Eventbox 6 elements 162s
Event Z- Shape star flower
Royal China by Night
Royal Garden of Eden
2 PACK extreme
Vipbox A t/m L
Fancake Y
Fancake Z
Big Momma
King Cobra

Het lijkt mij dat deze tekst rechtsgeldig is en dat iedereen hieruit kan leiden dat korting op de Big Momma niet meetelt??

Uiteindelijk bestel ik zelf ook niet bij orhten, omdat ik een andere winkel met vergelijkbare producten mijn omzet wil geven. Dat neemt niet weg dat Orthen een van dé winkels is die zich super inzet voor freaks. Marchel voorziet iedereen het hele jaar door van alle informatie wat betreft de importeurs, producten en aanbiedingen. Dit is bijna uniek! Ik begrijp niet dat er moeite gedaan wordt om deze winkel te betitelen alsof ze de freaks om de tuin leiden met niet rechtsgeldige taferelen. Zoals ik zal zei, in bovenstaande tekst staat toch duidelijk welke producten zijn uitgesloten van de fantastische actie?

Oke, duidelijk allemaal. Het is ieder voor zich om te bepalen wie nu gelijk heeft of niet. Ik zelf denk ook dat wanneer het duidelijk op de website staat aangegeven dat dit dan gewoon geldt. Klaar!

Zo, nu even een andere vraag want ik vind het nog steeds niet geheel duidelijk. Ik zelf heb geen prijzen opgevraagd van kartonnen omdat ik niet met zekerheid kan zeggen dat ik ze zal kopen. Ik wil dus geen extra werk verschaffen. Maar ik zou het prettig vinden wanneer de kartonsectie een keer geupdate zal worden. Ik neem aan dat het nu wel een beetje duidelijk is waar de meeste interesse naar uit gaat. Wanneer kunnen wij dit dan verwachten?

Oke, duidelijk allemaal. Het is ieder voor zich om te bepalen wie nu gelijk heeft of niet. Ik zelf denk ook dat wanneer het duidelijk op de website staat aangegeven dat dit dan gewoon geldt. Klaar!

Zo, nu even een andere vraag want ik vind het nog steeds niet geheel duidelijk. Ik zelf heb geen prijzen opgevraagd van kartonnen omdat ik niet met zekerheid kan zeggen dat ik ze zal kopen. Ik wil dus geen extra werk verschaffen. Maar ik zou het prettig vinden wanneer de kartonsectie een keer geupdate zal worden. Ik neem aan dat het nu wel een beetje duidelijk is waar de meeste interesse naar uit gaat. Wanneer kunnen wij dit dan verwachten?

Voor de 3e keer dan maar.
Er worden verder geen karton prijzen meer openbaar gemaakt maar via mail per aanvraag.
Dit door diverse redenen.
Gelockte items zijn via karton afname ook niet goedkoper!!!

gr

Blablabla DarkSoul. Je bent een gerespecteerd en gewaardeerd forumlid hier maar wetgeving dit wetgeving dat... Hou op schei uit, en verpest het niet voor vele anderen die wel gewoon bij Orthen kopen.

Ik snap dat PYROMANIAC 1975 het zat is iedere keer hetzelfde verhaal op te hangen terwijl het eigenlijk wel duidelijk is nu, maar dat neemt niet weg dat DarkSoul wel een punt heeft.
Hij wil het niet verpesten voor de rest door dit te zeggen, enige wat hij volgens mij bedoelt is, is dat er gewoon een wetgeving is omtrent koop en verkoop van goederen. Het product Big Momma werd voor korte tijd op de site aangeboden met (per ongeluk) 35% korting. Als jij als klant dan 99,95 euro min 35% korting betaalt ben jij voor die prijs een overeenkomst aangegaan met de verkopende vuurwerkwinkel en heb je dus het recht dat product te krijgen voor de overeengekomen prijs.
Maar aangezien die sites voor Freaks is en iedereen dus ook wel weet dat de site nog niet helemaal up to date is en dat er nog locks gezet moeten worden zal het dus ook niet zo snel voorkomen dat er hierom gezeik komt.

Hallo Vuurwerk Orthen,

Top actie weer! Ik ben dit jaar weer van de partij na een jaartje te hebben gereisd in Australie. Ook top dat we tot 20 dec kunnen bestellen want ik kom pas mid December terug en weet dan pas wat ik financieel beschikbaar heb.

Ik heb er weer zin in!

Kloppen de prijzen van de pangu producten wel ? aangezien de adviesprijzen 30 euro zijn, maar op de site 44,50.

Kloppen de prijzen van de pangu producten wel ? aangezien de adviesprijzen 30 euro zijn, maar op de site 44,50.

Ik denk dat jij het fout leest.
De prijzen die wij voeren zijn de advies prijzen.
Er bestaat ook een actie staffel.
Echter houden wij de advies prijs aan om er 35% op te kunnen geven.
Leuke is en dat kun je zelf even doen.
Bereken eens wat goedkoper is.
De korting van de actieprijs of de adviesprijs met 35% discount:D

gr
VuurwerkOrthen

Is er een freak uit de buurt van Amersfoort die voor mij op de 28e twee cakes mee zou willen nemen als ik ze bij Orthen bestel? Vanwege mijn vrijwilligersproject Vrolijk Vuurwerk heb ik geen tijd om er zelf langs te gaan.

Stuur mij dan even een PM, dan overleggen we even en kan ik daarna bestellen.

PS. Dit is al overlegd met Orthen.

De Salute Cake 1 is nog niet in prijs verlaagd wat zou gebeuren. Kan dit alsnog gedaan worden voor de mensen die deze cake los willen?

wederom helemaal top geregeld, lekker rustig, alles op voorraad.
top service!

tot volgend jaar en succes deze dagen mannen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan