Frankrijk-Turkije stilgelegd vanwege vuurwerk

magnolia

VWC lid
De oefenpartij tussen Frankrijk en Turkije werd na 77 minuten even stilgelegd. De Franse haantjes stonden op dat moment met 1-0 voor, een doelpunt van Karim Benzema van Olympique Lyon. Een kwartier voor tijd ontstaken een groep Turkse supporters bengaals vuurwerk.

De brandenden projectielen belandden in de buurt van de Franse doelman Hugo Lloris. De scheidsrechter staakte de partij. Twaalf minuten later kwamen de spelers terug het veld op. Frankrijk haalde het met 1-0.

Ha dat had ik gezien, ook rookbommetjes en fakkels werden er naast het veld gegooid. vond het eigenlijk wel grappig :rolleyes:

Zelfde incident als tijdens België-Bosnië, een tijdje geleden.
Toen werden er bengaalse fakkels en rookpotten (of -staven) afgestoken.
Het wordt steeds erger in de stadions, en dat vind ik jammer!
Vuurwerk in zo'n grote mensenmassa is vragen om problemen. Nu zijn het fakkeltjes, wat wordt de volgende stap??

Zelfde incident als tijdens België-Bosnië, een tijdje geleden.
Toen werden er bengaalse fakkels en rookpotten (of -staven) afgestoken.
Het wordt steeds erger in de stadions, en dat vind ik jammer!
Vuurwerk in zo'n grote mensenmassa is vragen om problemen. Nu zijn het fakkeltjes, wat wordt de volgende stap??

En dan te bedenken dat er hier in Nederland plannen waren om vuurwerk op een afgesproken plaats te mogen afsteken, of nog erger het plan van de domme heren bonte en rietveld, die kant noch wal zullen raken.

ja precies ze denken het idee te kunnen op te lossen ,

komt het volgende probleem
de kamer gaat dan vragen stellen bonte en rietveld

hun andwoord , dit was de laatste optie gewoon verbieden dus .

ze hebben er vast goed over nagedenkt

Het is nu op eurosport:p (10:55, 9 Juni)

veel fakkels en wat rode rookbommen. de turkse supporters misdragen zich nogal.

Ik heb net lopen kijken erg onvriendelijk allemaal maar dat stuk gemist met vuurwerk.

wat een overdreven gedoe weer. vuurwerk kan ook erg sfeerverhogend zijn en hoeft niet per definitie altijd als wapen gebruikt te worden!

ja precies ze denken het idee te kunnen op te lossen ,

komt het volgende probleem
de kamer gaat dan vragen stellen bonte en rietveld

hun andwoord , dit was de laatste optie gewoon verbieden dus .

ze hebben er vast goed over nagedenkt

Trouwens (hoewel dit off-topic is) bonte is aangehouden/opgepakt, omdat hij zich samen met een ander raadslid van de SP en een aantal actievoerders had vastgeketend aan een bouwkraan in de wijk Delfshaven. Omdat daar een zendmast wordt geplaatst die de communicatie van hulporganisaties ondersteunt.
(zie tt-pag. 122, laatste kolom)

Nu kun je echt zien tot op wat voor laag nivo die bonte zich laat zakken.
Over bonte gesproken dus.

Back
Bovenaan