[Frankrijk] , tips?

mijn god wat baal ik als de nete....7 jaar lang, ieder jaar weer in barjac geweest en nou kom ik er niet meer dan dan krijg je te horen dat er vuurwerk te koop was, in dat kleine k*tdorpje! er zit trouwens wel een nederlandse winkel die edelstenen en mineralen verkoopt :bonk:

Voor de mensen die er nog heen gaan.

Haha, Het is onderdeel van een winkel die vanalles verkoopt: zwemspullen, kaarsen etc.

Daarnaast zit een smal straatje met een winkeltje erin, daar moet je zijn. Ze zijn vaak dicht dan moet je even naar de hoofd winkel lopen en vragen.
Voor de mensen die er nog heen gaan.

Toen ik naar Zwitserland op vakantie was ben ik 8 Juli naar Charmonix geweest, maar raad eens:

Niet een stukkie vuurwerk :(:(:frusty:

hallo mensen

ik ben nu terug uit frankrijk en was daar aan de kust bij bologne sur mer

in die stad was een carnavals winkel waar ze vele producten verkochten

in heb er allemaal frans vuurwerk vandaan

ze hadden heel veel tigre bisons en demonen maar die moet je egt niet gaan kopen!!!

ik had daar vandaan: 30mm mortieren 90mm mortieren (heel groot)
en kleine troep

Ik was een paar dage later ook nog in guines (kleine stad)
daar zat een winkel die dinamite heette en die winkel ging daar weg dus werd alles verkocht met 50% OOK HET VUURWERK :D

dus ik had daar voor €200 aan klein vuurwerk gekocht bijv: 400 matten crackling balls vuurwerkpakketen enz.. en hoefde maar €100 te betalen

mvg luc

Leuk verhaal Luc.
Aapart he dat je het vuurwerk daar het gehele jaar kunt kopen.
Was het aanbod groot eigenlijk in die winkels?
En hoe liggen de prijzen daar? (zonder korting)

:bye:

Ook ik ben terug van 3 weken Frankrijk.
Totaal 3 winkels gevonden met vuurwerk.

Zie hier voor m`n volledige TripReport + Foto`s:
http://www.vuurwerkbelgie.com/forum/viewtopic.php?p=33182

Ze hadden niet echt hele spectaculaire dingen, heb ook niet heel veel gekocht. Ook was het erg duur.
Bijvoorbeeld voor een fluitbakje met 100 schoten, betaal je 5 euro, en voor een pakje met 3 pijltjes ook 5 euro.

Prachtige rapportage Zena-Freak.
Dit verschaft vele liefhebbers bruikbare informatie.
En mooie foto,s heb je gemaakt zeg.
Aparte ervaring zeker dat je midden in het zomerseizoen gewoon voor vuurwerk terecht kunt.

:bye:

Er staat op het vuurwerk, ook nog een adres:

27 Avenue des Champs-Elysées 75008 Paris

Weet niet precies waarvan het is, of het van die vuurwerkfirma is ofzo.

Als je in Frankrijk bent, kijk dan uit naar de:

Ecomarché & Intermarché

Dit zijn de grotere supermarkten, waar ze wel eens vuurwerk hebben.

Kijk ook uit naar de: Top Fouille (hebben ze niet in heel frankrijk) iedergeval wel in: Ussel, Egletons, Bort les Orges & Mauriac.

En natuurlijk de souvenir winkels.

23 februari ga ik op wintersport naar Aussois, dat ligt tussen Grenoble en Torino in, in Frankrijk.

Weet iemand misschien wat adresjes daar in de buurt, en of ze in deze periode uberhaupt wel vuurwerk verkopen?

Net terug uit Frankrijk en toch weer even langs een vuurwerk winkeltje gegaan.
Helaas hadden ze nog maar een paar kleine pijltjes en kregen ze eind deze maand(mei) weer een nieuwe voorraad.

Hier een aantal foto's:

2456868120_07fbcaf6f2.jpg

Links de kleine pijltjes die ik gekocht had.

2456867108_6429343ebc.jpg

Mijn spulletjes:D

2456866150_464dcfbfe4.jpg

Wat ze nog over hadden.

2456865308_a345f1689c.jpg

2456864506_8a262c4a70.jpg

Een hoop kleine flut pijltjes.

In de zomer komen er waarschijnlijk veel meer foto's als er weer een hoop vuurwerk binnen is.

Groeten,
Pyro-rola

Laatst bewerkt:
vuurwerk frankrijk

vuurwerk frankrijk

heeft er iemand misschien een adresje bij vias in de buurt ??
Het ligt helemaal in zuidfrankrijk, aan de middellandse zee.

Daar ga ik naartoe op vakantie en ik wil graag kijken voor wat vuurwerk waaronder een shellkitje. :)

Hier ff een berichtje vanuit frankrijk :p

Ben vanochtend hier naar een winkel geweest in Ales, was er maandag ook al langs gelopen en dat winkeltje ondekt, maar toen was die dicht.

Was wel ff spannend, wat ze allemaaal zouden hebben:)

Nou, ze hadden best veel, vond ik zelf :p

Wat we hebben gekocht:
2x Shellkitje PyraFlash II (uit post 35 van Mattenfreak in dit topic)
Dat zijn: 6 shells van ieder 43,5 gram kruit, 50mm doorsnede, en 1 mortier. Effecten zijn: Blauwe, Zilveren, Rode, Groen/Rode (2x) en groene Peony's, voor 17 euro.
2x SuperPyrat ofzo, 2 slag strijkers
1x Minipirats van Bison
1x Super Tigre K-1 ofzo

Ze hadden er ook nog een aantal verschillende potten, 1 van 14 euro, die had 100 gram en duurde 17 secondne. 1 van 25 euro, had 200 gram kruit, en duurde 1 minuut 40. En 1 van 500 gram, 55 euro, en duurde 3 minuten. Vond die een beetje te duur. Ze hadden ook heeeel veel soorten knalvuurwerk, van kleine ministrijkertjes tot Le Tigre Bison 5, die 5 euro voor 3 knallers kosten, en 5 gram kruit per stuk bevatten, die vond ik ook te duur:p

Foto's zal ik posten als ik weer terug in NL ben. (en eventueel filmpjes)

Laatst bewerkt:
Ik ben net terug uit frankrijk en heb ook een winkel vol vuurwerk gevonden. Ze hadden hier twee shell kitjes diverse potten en ook zon 5 minuten blok. Ook fonteinen en dergelijke en zelfs rotjes can cheoot. Ik zelf heb een shell kitje gekocht van ardi , 2 inch en 6 shells voor 15 euro. Het verbaasde me dat het vuurwerk niet echt duur was op het 5 minuten blok na wat afgepreisd was naar 300 euro.

De winkel is een typische souvenier winkel op het eiland Ile de Noirmoutier in de Vendee. Je vind het winkeltje in het dorp Noirmoutier en L´ile de hoofdplaats van het eiland. De winkel bevind zich vlak bij de parkeer plaats en je komt er door vanaf de grote parkeerplaast bij het Zee aquarium het centrum van het dorpje in te lopen via een winkelstraatje.

veel succes

Back
Bovenaan