[Frankrijk] Sinomax France - een kijkje in de keuken

RedBaron

Pyroworld
Zoals in een ander topic al verteld. Heb ik vorige week een bezoek gebracht aan Sinomax France. Om Sinomax France hangt een beetje een mystieke sfeer. Ook zou het er het walhalla zijn van wat er allemaal te krijgen zou zijn.

Toen ik dan ook een paar weken geleden de uitnodiging kreeg om eens mee te gaan naar Frankrijk, was dit duidelijk niet aan dovemans oren gericht. Na een rit van 5 uur, een demo en een goede hotelovernachting was het dan eindelijk zover. Ik kon eens ene kijkje gaan nemen bij Sinbomax France.

Ik heb daarom ook een uitgebreid foto en videos kunnen nemen. Daarom hieroner een mooi foto verslag:

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_094.JPG

het pand aan de voorkant van het terrein

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_006.JPG

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_012.JPG

Glasffiberbuisje nodig?

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_011.JPG

ze hebben er genoeg hehehehe

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_068.JPG

en nog meer

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_017.JPG

grotere maat kán ook, verder zie je achter deze grote buizen, lege kartonnen buizen staan voor shellblokken.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_088.JPG

Tot voor kort produceerde Sinomax nog. Hier zie je kleine buizen liggen voor de productie van candles.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_019.JPG

Een deel van het bunker complex, zoals je kunt zien ligt het midden in de heuvels, een prachtige omgeving!

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_021.JPG

Hier kun je goed zien, de verschillende bunker compartimenten gescheiden door dikke betonnen muren. Hier werd vroeger ook geproduceert, nu is het zuiver opslag.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_024.JPG

een close up van de oude productie bunkers

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_026.JPG

Ook in deze betonnen schuurtjes werd geproduceerd.. tegenwoordig bereid men er vuurwerkshows in voor.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_020.JPG

een van de schuurtjes aan de achter zeide.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_059.JPG

Een bunker voor het wat zwaardere spul uit de zwaardere klasses zoals 1.1G.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_047.JPG

Een ander type bunker.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_060.JPG

Deze bunkers gezien vannaf de achterkant. Helemaal verborgen in de schoot van moeder natuur. Een toch wel fraai gezicht!

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_043.JPG

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_028.JPG

Vanuit de verte een van de grotere opslagplaatsen op het terrein.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_048.JPG

Binnen in de opslag plaats.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_040.JPG

Beroemd en berucht, 3" blokken.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_037.JPG

meer Producten.
SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_042.JPG

Nogmeer producten, 2.5inch blokken.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_062.JPG

wat een uitzicht!

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_055.JPG

Xavier ingesprek met een van de werknemers van Sinomax France

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_079.JPG

Heee, dat is een bekende auto!

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_080.JPG

Een kijkje in de Bus van Hendrickx.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_081.JPG

buizen rekken die afkomstig zijn van de grote show de avond ervoor.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_071.JPG

Italiaans vuurwerk dat geimporteerd wordt door Sinomax.

SINOMAX_FRANCE_15-5-2008_050.JPG

Tot slot een foto die mijn Pyrohart toch wel pijn doet.... dit is rijp voor de vuilbak....

tot zover de foto reportage van Sinomax France. Het mag duidelijk zijn dat ik toch wel mijn ogen uit heb gekeken daarzo. Het was de trip dubbel en dwars waard. de dag die ik daar heb rondgelopen met mijn video en foto camera ben ik dan ook Sinomax France meer dan dankbaar.

Van deze trip zijn nog meer fotos beschikbaar. Deze kun je *HIER* bekijken. Verder heb ik ook nog een Video reportage gemaakt, deze kun je *HIER* Downloaden.

Met dank aan de Sinomax France, Alpeco Fireworks en Xavier voor het mogelijk maken van het bezoeken van Sinomax! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn mooie foto's Redbaron.

Sinomax, is voor de freak, een stukje paradijs op aarde.:thumbsup:

Laat mij daar, maar een dagje rondkijken.
Met je handen, mag je ook kijken toch....:bonk:

Gaaf om eens een kijkje achter de schermen bij Sinomax France te nemen ja, bedankt voor het verslag,fotos en video.

En wat zonde he van dat ''afval'' wat ze daar weg gooien, zie het liever de lucht in gaan:D

Geweldig verslag heb je er van gemaakt RedBaron!
Echt gewoon sprekend wat ik heb gezien in Frankrijk vorig jaar!
Allemaal kleine fabricagehutjes die vroeger nog in gebruik waren maar die nu gebruikt worden voor preparatie van shows...
Ook allemaal van die kleine hutjes verspreid over de heuvelrug echt sprekend gewoon!
Alleen mocht er bij mij niks van electronica het terrein op alles moest achter blijven dus heb helaas geenn fotootjes kunnen maken toendertijd..
Bedankt voor dit verslag dus
:bye:

foto's

foto's

:frusty:de foto's doen het niet bij mij.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar zou iemand er anders wat aan kunnen doen.
De link naar het filmpje doet het ook niet ?

ligt wrs toch aan jou; schoon ff je temp files en cookies op, probeer dan nog 'ns

Geweldige foto's van een geweldig terrein met zalig vuurwerk. Inderdaad een paradijsje voor de freak. Bedankt voor 't verslag!

In 1 woord. GEWELDIG.

RedBaron, heel erg bedankt dat je deze foto's.

Heel erg mooi voor jou dat je deze kans hebt gekregen, zullen vele jaloers op zijn, ik teminste wel.

Worden die mortieren die helemaal onderop liggen op zo'n stapel niet vierkant? Want het lijkt me dat er aardig wat gewicht boven op ligt?

En hoezo werd dat vuurwerk weg gegooit dan? Geen goeie afwerking ofzo? Weigeraars?

Worden die mortieren die helemaal onderop liggen op zo'n stapel niet vierkant? Want het lijkt me dat er aardig wat gewicht boven op ligt?

nee hoor, kunnen wel wat hebben.. als ze op normale pallets van uit China komen. Dan worden ze ook niet per stuk vervoerd maar staan ze ook op pallets gestapeld
En hoezo werd dat vuurwerk weg gegooit dan? Geen goeie afwerking ofzo? Weigeraars?

De shells waren weigeraars, en de blokken waren half afgegaan. Op de dag van de show kwamen er een aantal fikse zomerse wolkbreuken over. Het heeft er dus een aantal keren flink staan hozen. Die shells waren dus nat geworden, en deden het dus niet meer. De blokken idem.

Op de dag van de show kwamen er een aantal fikse zomerse wolkbreuken over. Het heeft er dus een aantal keren flink staan hozen. Die shells waren dus nat geworden, en deden het dus niet meer. De blokken idem.

:cry:

Ja dat is jammer, dat toch wel een hele grote shell bij van 10"

Back
Bovenaan