Fout vuurwerk steeds zwaarder volgens politie

moontan

VWC lid
Fout vuurwerk steeds zwaarder volgens politie
Door MELISSA HOFLAND ISTVAN KÖVI

AMERSFOORT - Jongeren schromen niet om met steeds zwaarder, illegaal vuurwerk ernstige vernielingen aan te richten.

Een treffen met een lawinepijl betekent voor de meeste auto?s een enkeltje sloper. Deze wagen werd buiten Amersfoort slachtoffer van vuurwerkvandalen. FOTO ROEL DIJKSTRA
In twee dagen bliezen vandalen met lawinepijlen twee auto’s op in Amersfoort.

Ze gebruiken voor dit soort ernstige vernielingen geen vuurwerk meer maar explosieven, zegt politiewoordvoerder Thomas Aling. ,,Het is ongelooflijk dat er nog niemand gewond is geraakt. Een toevallige voorbijganger kan zomaar in het ziekenhuis belanden.’’

De politie neemt de zaak zeer ernstig op, wijkagenten houden extra toezicht. Er heeft zich al een reeks incidenten voorgedaan met illegaal vuurwerk van professionele makelij dat door handelaren uit België en Duitsland wordt gehaald. De afgelopen weken kreeg de politie zeven meldingen uit diverse plekken in de stad. ,,Dat is al betrekkelijk vroeg in het jaar,’’ vindt Aling.

auto_133951h.jpg

Toelichting foto:
Een treffen met een lawinepijl betekent voor de meeste auto,s een enkeltje sloper. Deze wagen werd buiten Amersfoort slachtoffer van vuurwerkvandalen. FOTO ROEL DIJKSTRA

Bron:http://www.ad.nl:80/utrecht/amersfoort/article1863836.ece

,,Het is ongelooflijk dat er nog niemand gewond is geraakt. Een toevallige voorbijganger kan zomaar in het ziekenhuis belanden.’’

Ja echt he, als ik effe met een lawinepijl voor zo'n €5000,- euro schade ga aanrichten doe ik dat als er een toevallige voorbijganger in de buurt is?
Inderdaad vreemd dat er nog niemand gewond is geraakt.:bonk:

Ja echt he, als ik effe met een lawinepijl voor zo'n €5000,- euro schade ga aanrichten doe ik dat als er een toevallige voorbijganger in de buurt is?
Inderdaad vreemd dat er nog niemand gewond is geraakt

Probeer het toch niet steeds goed te praten jongen, wil je zeggen dat dit normaal is? dat zulke achterlijke lui ff een auto opblazen? Ik vind dit gewoon niet normaal
Zulke acties kunnen zeker wel fatale gevolgen hebben. Jongere denken vaak niet na bij zulke acties en het kan zeker wel de dood tot gevolg hebben

ik vind dit zo triest he, ik heb er gewoon geen woorden voor
En maar zeiken dat de regels hier zo streng zijn, en illegaal vuurwerk zo vaak slecht in de media komt

Dit soort puberale rotventjes verpesten het nou voor iedereen. Ze hebben totaal geen enkel besef wat ze kunnen aanrichten. Gewoon met je klauwen van andermans spullen afblijven. Is schijnbaar erg moeilijk tegenwoordig:angry:

Laatst bewerkt:
Probeer het toch niet steeds goed te praten jongen, wil je zeggen dat dit normaal is? dat zulke achterlijke lui ff een auto opblazen? Ik vind dit gewoon niet normaal
Zulke acties kunnen zeker wel fatale gevolgen hebben. Jongere denken vaak niet na bij zulke acties en het kan zeker wel de dood tot gevolg hebben

Haha, nee jij moet even kijken wat je zegt.
"Iets goed praten" is het rechtvaardigen van iets dat niet gerechtvaardig is. Dus in dit geval zou ik dan zeggen dat het helemaal niet erg is van die jongeren of dat die auto's toch al naar sloop moesten o.i.d.

Ik bekritiseerde de media, over hun manier van schrijven. En dat heb jij fijn in die quote gezet.:wink:
:bye:

mijn excuses dat ik zo opgefokt overkwam was niet mijn bedoeling ik kan gewoon erg pist worden om dit soort media berichten

Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat de media in dit geval wel gelijk had, Tuurlijk overdrijven ze vaak zat,ook in dit bericht staan weer de nodige overdreven stukken, maar dat hebben we te danken aan deze 2 lui die niet met vuurwerk om weten te gaan

Dat jij tegen ze in gaat in dit topic met betrekking tot de veiligheid van omstanders vind ik dan ook onterecht. Deze lui mogen van mij flink gestraft worden

Laatst bewerkt:
Of het nou zwaarder wordt of niet, het is en blijft echt is triest van die achterbakse ***kinderen, want dat zijn het! Vuurwerk is niet om mee te spelen en al zeker niet om openbare en particuliere eigendommen te vernielen.
Die man heeft er waarschijnlijk hard voor moeten werken, en dan gaan ze met een ,illegaal of legaal doet er niet toe, pijl van een paar euro iemand zijn vermogen opblazen?

Kruisen met een varken en nooit meer vervoeren die ventjes!

Back
Bovenaan