[FOTOS\VIDEO\VERSLAG] Herentals - Bruilofsvuurwerk 23-5-2009

RedBaron

Pyroworld
Bij menig bruiloft in België wordt nogal eens wat vuurwerk afgestoken. En zo hadden wij vandaag dan ook een opdracht om een vuurwerk te verzorgen voor een bruidspaar in Herentals.

De dag ontwaakte stralend. een stralende zon de temperatuur liep ook al aardig op. Zo tegen 10 uur vertrokken we dan ook richting Herentals. Net na 11 uur kwamen we aan op de locatie.

Inmiddels was de temperatuur opgelopen naar een aangename 23 graden. En was nog steeds stijgende. We waren wat vroeg. Want we hadden afgesproken om 12 uur. We hadden eigenlijk de hoop dat de bus met mateiralen, en vuurwerk al gearriveerd was. Maar helaas die was er nog niet.

DBK_HERENTALS_23-05-2009_001.jpg

Zo rond 12:15 kwam dan de bus aangereden met aanhanger. Dit was toch wel speciaal. Dit omdat we een splinter nieuwe bus hadden aangeschaft voor onze vuurwerken. Al van ver zagen we het splinternieuwe zilver grijze beestje aan komen rijden.

Eenmaal in ons gezichtsveld van Vincent die de bus bestuurde. Tikte ik op mijn horloge dat ie te laat was. hilariteit alom aangezien ik nogal bekend erom sta dat ik het Brabants kwartiertje hoog in het vandaal heb staan.. met andere woorden.. ik kom nog al eens te laat. :D Dit keer echter niet.. dus daar maakte ik dan ook even flink gebruik van hahaha.

DBK_HERENTALS_23-05-2009_008.jpg

Na even de bus, een prachtige Fiat Ducato, van voor, achter, boven, binnen, onder, goed geïnspecteerd te hebben. Zijn we alles gaan uitladen. Het zonnetje broeide goed. want de thermometer weer intussen al aardig tegen de 30.

Alles uitgeladen.. tijd om aan het werk te gaan. Bommen werden uitgesorteerd. tafels klaar gezet. en aan de gang dan maar! aangezien de show geschoten erd op een veld waar bomen voor stonden werd gekozen om uitsluitend bommen te gebruiken van 2.5 inch tot 6inch. 3 uur later was het geheel klaar. op wat kleine zaken na die nog opgehaald moesten worden.

DBK_HERENTALS_23-05-2009_015.jpg

Voor het eten was intussen ook gezorgd. dus besloten we zo rond 17:00 te gaan eten. Dit terwijl Vincent even terug reed om de ontbrekende spullen te halen. Kennelijk was er een generale repetitie gaande want we werden getracteerd op een soort van prive concert van de geboekte artiesten deze avond toen we binnen kwamen.

De maaltijd, die bestond uit diverse warme zaken zoals spaghetti, hamburgers, gebakken aardappelen, soep, broodjes en weet ik wat allemaal smaakte bijzonder goed. Ondertussen keken we zo eens om naar het poduim waar de repetitie en doorloop van de avond in gang was.

DBK_HERENTALS_23-05-2009_018.jpg

Na een tijdje kwam er een soort van abba \mamma mia act het toneel op.. In tegenstelling tot wat je misschien in het Theater ziet waren dit niet al te fris en fruitige verschijningen.. Wat bij ons nogal wat opmerkingen kon rekenen. Het toppunt was dan ook wel van een man die zich in zo een strak pakkie had gehesen .. maar dat hij zn 4 dubbele vet rollen er toch niet in kon verbergen.. hahaha.

Wij genoten onze maaltijd net buiten een half open grote tent. Het strallende zonnetje met een strak blauwe lucht was inmiddels al aardig aan het betrekken. Regen!?.. nee toch alsjeblieft niet???

DBK_HERENTALS_23-05-2009_024.jpg

Terwijl de 2e ploeg arriveert van ons om te gaan eten. Drinken we nog wat en besluiten terug te lopen naar ons veld. Daar besluiten we alle geredschappen, kisten, en lege dozen maar snel in de bus en aanhanger te steken mocht het alsnog gaan regenen.

De laatste spullen liggen net in de bus en jawel hoor de eerste druppels donderen al uit de lucht. Het blijft gelukkig op dit moment maar druppelen gelukkig. zo tegen 20 uur komt er ineens een auto met Nederlandse kentekenplaten het kleine asfalt weggetje op gereden.

DBK_HERENTALS_23-05-2009_029.jpg

Zei komen vandaag naar onze show kijken. En hebben voor Vincent een aantal (technische) vragen om trend ons Pyroleda afschietsysteem. Na een leuk gesprek voor het veld besluiten we het veld in te stappen om de Pyroleda van dichterbij te bestuderen.

Zo langzamerhand begint de duisternis in te vallen. maar het begint ook steeds harder te regenen. We hebben ook onze Pyroleda master control unit bij voor deze avond. Ook deze wordt dan ook uitgebreid gedemonstreerd.

De regen komt intussen met bakken uit de hemel. Fijn!.. NOT :angry: Dan krijgen we telefoon dat het feest uitgelopen is en dat de show pas rond 23:45 van start kan gaan. Alsof de organisatie of daar boven iemand dit geweten heeft.. want rond 23:30 wordt het godzijdank weer droog!

DBK_HERENTALS_23-05-2009_030.jpg

Zoals gezegd bestond te de show uit alleen maar bommen. Er werd wel geheel in Thema geschoten. Effecten zoals palmtrees, palmtrees met blinkers, Tourbillions, peonys, crowns en een finale die bestond uit een berg twilight glittering, goud, golden waves en een paar stevige salutes sloten de show in stijl af.

Het was al met al een leuke dag waar we vooral heel erg veel gelachen hebben. Die even letterlijk in het water dreigde te vallen. Maar op het moment zelf en er na was het gelukkig weer kurk droog!

Van deze show is natuurlijk ook een video beschikbaar. En deze kun je dan ook *HIER* downloaden. Meer fotos van de show kun je *HIER* vinden.

Veel kijk plezier. :p

Laatst bewerkt:
Topper van een show Jack! Veel mooie gouden en silveren effecten verwerkt. De druk van de 6'' shells is hier goed te voelen, wederom alles weer mooi vastgelegd!

En aan het einde wat patronen op de shells gelegd volgens mij?

Topper van een show Jack! Veel mooie gouden en silveren effecten verwerkt. De druk van de 6'' shells is hier goed te voelen, wederom alles weer mooi vastgelegd!

En aan het einde wat patronen op de shells gelegd volgens mij?

Ja ik stond niet écht ver weg. Hehehe dus de klappen kwamen best hard binnen ja.

We hadden inderdaad wat fluitpatronen erin gesmeten ja :D

Keurig verzorgde show met prachtig vuurwerk. Speciaal voor het bruidspaar een bom in hartvorm. Leuk gedaan. En op het eind veel goud.
Mooie show en prima beelden weer.
Bedankt voor het delen Jack en Gerdo

Mooi verslag heb je er weer van gemaakt Jack.
Leest weer heerlijk weg, met mooie foto's tussen door.
Heerlijke show ook, vind de fluitpatronen erbij ook erg leuk gedaan.
En een mooi veel goud op het eind.

De salutes op het einde waren voorzien van de nodige fluitpatronen.
Echter moeten er toch een aantal niet zijn afgegaan naar mijn mening :D.

Al met al was het een pracht show en vincent was er heel tevreden over.
De bus zelf is echt super, kom naar oostende en bewonder hem zou ik zeggen :D

De bruiloft zelf was ook al erg mooi. Er was een witte loper met daarnaast aan weerszijde zeker 15 witte zuilen met daarop laag ronde glazen bakken met daarin water en 2 of 3 witte rozen en... 2 goudvissen.

Ik vind dit een zeer keurige show hoor.
Er zit een goede opbouw in en een duidelijk thema.
De beelden zijn kwalitatief uitstekend.
Red Baron bedankt voor het delen

Ik heb zelf de hele dag mee geholpen met de opbouw en het was weer als vanouds haha!
Genoeg gelachen en lopen ***ten maar ook hard en serieus gewerkt!
Vandaar dat we ook al zo snel klaar waren met zijn allen!

Over de show:
vincent heeft echt een topprestatie neergezet door met toch beperkte middelen en eisen (geen laag vuurwerk) toch een GE-WEL-DI-GE show neer te zetten!
Bomvol met geweldige kwaliteit bommen en mooi in themas geschoten zoals ik het graag zie!
Topshow!
En voor al die fluitercilinder in het midden met de twee knal cilinders eromheen! :p

Heerlijke show heren, mijn complimenten. Zitten paar leuke en aparte bommen tussen. Zeker de eerste zijn erg apart/mooi.

Persoonlijk vind ik het zonde dat er geen cake's/mines/ singleshot zijn gebruikt, maar jullie handelen neem ik aan naar de wensen van de klant?

Heerlijke show heren, mijn complimenten. Zitten paar leuke en aparte bommen tussen. Zeker de eerste zijn erg apart/mooi.

Persoonlijk vind ik het zonde dat er geen cake's/mines/ singleshot zijn gebruikt, maar jullie handelen neem ik aan naar de wensen van de klant?

Aangezien de locatie zo was dat de gastan vanachter een stel bomen naar het vuurwerk zouden kijken hebben we inderdaad op die wijze gehandeld dat we alleen maar bommen hebben gebruikt.

Wow dat zag er goed uit!!
Echt heel leuk om zo'n verslag te lezen en dan van die mooie foto's erbij en als klap op de shell ook een kwalitatief goed filmpje!!
Heel erg bedankt voor het delen van dit plezier en mijn complimenten!

Back
Bovenaan