[fotos & video] Namen Pyromusical voor de Chineese ambassadeur 23-1-2009

RedBaron

Pyroworld
Al weer het 3e vuurwerk van Hendrickx dit jaar. Dit maal waren we uitgenodigd om eens te komen kijken naar een vuurwerk van hun in de waals stad Namen (Namur). Plaats van handeling was dit keer een Citadel. Oftewel de Citadel van Namen. Die hoog boven de stad uit torend op een heuvel.

Een prachtig decor dus om een vuurwerk af te schieten vonden wij. Aangekomen in Namen was het echt takke weer. Regen, sneeuw, wind. kortom alles wat zo een beetje debet was aan een goed vuurwerk.

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_007.jpg

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_017.jpg

Aan de voet van de heuvel wilde we in eerste instantie parkeren. Maar we dachten van we gaan eens rondrijden. eens zien tot hoe dicht we bij het vuurwerk kunnen komen. Nou dat bleek helemaal geen probleem. tot helemaal bovenaan liep een weg. Dus konden we onze auto parkeren naast het vuurwerk zowat, ideaal.

Snel uitgestapt en het slechte weer getrotseerd. Al snel zag ik wat bekende gezichten. Zowat de hele ploeg van Hendrickx was aanwezig. Met nog net de laatste zaken aan het voorbereiden konden we wel concluderen dat men hier op tijd klaarde wilde zijn voor het donker werd.

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_014.jpg

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_006.jpg

Na wat vermakelijke praatjes met de mannen zijn we eens rond gaan lopen op de Citadel. Er stond een aardige karrevracht aan vuurwerk opgesteld. en dit op 2 etages. bovenaan de mortieren, en wat verder beneden de cakeboxen, candles en singleshots.

Het vuurwerk verder beneden stond erg breed opgesteld. toch al snel een 150 meter breed schatten we zo. tussen dit vuurwerk en de mortieren hing overigens een 80 meter lange waterval. Ook dat mocht dus niet ontbreken! Na de nodige fotos te hebben gemaakt hier beneden snel terug naar boven geklouterd.

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_035.jpg

HENDRICKX_NAMEN_SETUP_23_01-2009_046.jpg

Daar aangekomen nog wat gesproken met de mensen van Hendrickx en toen besloten om alvast maar naar beneden te gaan. Het vuurwerk was bestemd voor de Chineese Ambassadeur van Belgie. En hield een feest in het gebouw van de Waalse Regering. Dit gabouw ligt pal tegenover de Citadel. Een prachtig zicht heb je dus vannaf daar.

Eenmaal daar aangekomen konden we na wat formaliteiten door de poort heen om ons even op te warmen binnen in het gebouw van Waalse regering. Al snel zagen we wat bekende gezichten. zo was daar Mr Zhang van Sinomax met zijn staf aanwezig. Na een begroeting en wat nieuwjaarswensen te hebben uitgewisseld met Mr Zhang en zijn staf zijn we opnieuw naar buiten gegaan om onze spullen op te stellen.

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_001.jpg

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_005.jpg

Na een paar minuten begon dan het vuurwerk. Nog steeds was het slecht weer. Daarom heb ik besloten om niet met 2 maar met 1 camera het weer te trotseren. Het vuurwerk vormde samen met de Citadel een prachtig decor zoals gezegd. De knallen van het vuurwerk kwamen nogal eenns hard over zo boven de stad. Vooral de grote kalibers, er werd tot 250mm geschoten, knalde soms echt belachelijk hard.

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_009.jpg

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_022.jpg

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_028.jpg

HENDRICKX_NAMEN_23_01-2009_029.jpg

De muziek was niet echt mijn smaak. Maar men wist er met het vuurwerk dan toch wel raad mee. Het was een mooie show vond ik. die vooral met fronten lekker breed ging. Na de show nog eventjes binnen geweest. En daarna nog even naar de Citadel gereden om de jongens van Hendrickx te bedanken voor een prachtige show. Daarna toch maar vlug naar huis want het weer werd ter niet bepaald beter op.

Meer fotos kun je vinden in ons fotoalbum. De video is ook al online en deze kun je *HIER* downloaden, veel kijkplezier!

:D

Ben bezig met downloaden van de film, maar moet al wel zeggen dat het verslag leuk is om te lezen. Qua foto's zo te zien inderdaad een mooie lokatie voor een show.

Een zeer goede en leuke show om naar te kijken.
Inderdaad een prachtig decor en jullie hadden een mooie positie ingenomen
Muziek is ook niet mijn smaak, maar past wel mooi in het verhaal en verloopt mooi synchroom met het vuurwerk.
Wat het vuurwerk betreft: even schrikken op 3.20 min. wat een klap, wat een bom zeg.
Mooie bommen komen voorbij, veel goud, falling leaves prachtig om te zien en de finale is gaaf. Hard en mooi en veel goud.
Leuk om een show te mogen schieten voor de makers van het vuurwerk.
Ben benieuwd wat de ambassadeur er zelf van vond.
Hendrikx zet hier opnieuw een goede show weg.

Jack en Gerdo: bedankt voor de beelden.
Ondanks de slechte weersomstandigheden ziet het er weer prima uit.

Ja er ontploft op een gegeven moment een paarse 250mm peony.. En daar kwam me toch een rotklap vannaf zeg. niet normaal. Overigens klapte hij wel 100% op de muziek open.

Ik vind dat knap hoe ze hem dat altijd flikken. Het is best wel moeilijk om bommen exact getimed op de muziek te laten gaan.

Jammer van de regen maar daar is verder niets aan te doen.
Ook heel jammer dat de TomTom ons helemaal de verkeerde kant op heeft gestuurd waardoor we nog een stuk moesten lopen en uiteindelijk alleen maar de 10''ers hebben kunnen zien, volgende keer beter:p.

Hendrickx heeft hier weer een goede show weten neer te zetten, mooie bommen en die 10''ers dreunde echt gigantisch lekker:D.
Thanks for sharing mannen, het ziet er weer goed uit:wink:.

Haha! Toffe foto's hoor! Dan vooral omdat ik anderhalf jaar geleden in Namen ben geweest op de citadel :) onder DEZE BOOM heb ik nog geluncht :P

(Later komt mijn reactie op de film, moet nu gaan)

Haha! Toffe foto's hoor! Dan vooral omdat ik anderhalf jaar geleden in Namen ben geweest op de citadel :) onder DEZE BOOM heb ik nog geluncht :P
)

Hahahah wat een toeval Dan :p. Ja het is er nu een aardige bende ze zijn het een en ander aan het renoveren op de citadel. en na gisteren ligt het er vol met snippers, karton en andere resten van vuurwerk :D

Die crossette shells mogen er echt wel zijn. Dubbele crossetes af en toe, gaaf hoor!
Wow! Die shell van 5:50 tot 6:03 is echt te bruut voor woorden! :O Dertien seconden lang genieten! Wát een burst, en wat een gaaf effect die willow met die witte fonkelingen aan het eind. De sterren komen echt tot op de grond!
De finale is ook super. Goede glitters, en leuk dat er op het allerlaatst tóch nog even salutes langs komen :D

Steeds die lens droog vegen...het kost wat moeite, maar het resultaat mag er zijn. Dank je voor film!

Je moet wat he ?:D

anyways voor diegene die hem nog graag in HD wil zien. dat kan.. ik heb de show op youtube gezet. en ze een klein tikkeltje ingekort.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Sow lekker showtje:). Flinke dreunen en effecten zeg.
Erg mooie foto's gezien, ook de video is weer erg netjes.

Geweldig om zo een show op zo een plek te mogen schieten voor de heren van hendrickx!
Een goed afwisselende show metzeer veel mooie aspecten!
De muziek ligt ook mij niet helemaal maar toch wordt er mooi op ingespeeld en de bommen laten openen op de muziek blijven ze toch meesterlijk in!!!
En ja er komen een paar gruwelijk mooie shells langs niet te zuinig!!!

Back
Bovenaan