[fotos] bootje met wat vuurwerk

Het FotoTOESTEL komt uit Zwitserland. Het is er eentje waarvan de body alleen 1200 euro kost, analoog dus. hij laat wel degelijk een speciaal type ASA100 fotrolletjes uit Japan komen. Ik kwam hem gisteren nog tegen bij het Wolkenkratzer Festival in Frankfurt. En toen liet ie me een van die rolletjes zien.

Nee deze kun je niet bij het kruidvat kopen, geloof me. Verder heeft hij deze fotos niet aangeraakt kwa vuurwerk. Hij heeft wel 1 lantaarnpaal en een hijskraan weggefotosoept. Ik heb hem uiteraard wel even gecomplimenteerd met deze wonderlijk mooie fototjes :D

Ok interressant, zoals je weet ben ik zelf fotogek, ik heb zelf ook hele bijzondere dingen gedaan met film (analoog), maar als hij het speciala uit Japan hefet ober laten komen... dan zou ik wel willen weten wat er zo bijzonder is aan de film in het rolletje. Wat voor camera heeft hij dan? En waar heeft hij zijn film dan laten ontwikkelen. Ik weet namelijk dat je bijvoorbeeld oude film media zoals super8 en afwijkende formaten alleen bij Kodak in Zwitserland kan laten ontwikkelen. En dat zijn films die je echt niet in je standaard digitale camera van 1200 euries kan doen. Ik zou wel willen weten om wat voor soort film het gaat, 100ASA zegt mij niet zo veel, is gewoon de lichtgevoeligheid van de film, en die kun je echt wel gewoon bij de winkel op de hoek kopen. Maar goed... als jij meer info daarover kan krijgen van hem laat het me even weten. :)

Ik heb meer info, thans de camera waar hij het meegemaakt heeft.

Het betreft een ALPA 12 TC

ALPA-TC.jpg

Met een Rodenstock Apo-Grandagon 35mm F/4.5

apo-grandagon_1982.jpg

Niet bepaald een standaard modelletje dus

bij elkaar toch een setje van zo rond de 3500-3700 euro

Allemachtig wat een lelijk ding :p
Die prijs doet hem er ook niet veel mooier op worden :p
De resultaten des te meer!!!
Wel interessant om te lezen dit ook weer :)
:bye:

Ik heb meer info, thans de camera waar hij het meegemaakt heeft.

Het betreft een ALPA 12 TC
ALPA-TC.jpg

Met een Rodenstock Apo-Grandagon 35mm F/4.5

[IG]http://www.linos.com/pages/mediabase/web/apo-grandagon_1982.jpg[/IMG]

Niet bepaald een standaard modelletje dus

bij elkaar toch een setje van zo rond de 3500-3700 euro

Quote van een of ander forum:
With a film back it's not so bad--$1900 for the back, $1400 for the camera, $2500 for the lens, give or take. But a digital back is $15-25k. Kinda renders the cost of the handgrip insignificant....

--Mike

Als ' ie dat heeft is ' ie wel wat duurder uit dus:biertje:... Laat je een mooie vuurwerkshow voor schieten hee:D!

Het is echt mooi om te zien hoe ver je op een hobby kunt ingaan.
Fascinerend wat die man er voor over heeft.
En schiet hij nou met 30 megapixel of is dat gewoon onzin?

Pfoe, die heeft er wel zin in gehad.

Weten we trouwens of hij er nog een aardige boterham mee verdient?

Oke, als ik ooit een vuurwerkshow ga geven, nodig ik hem uit voor mn promo foto's:p .
even zonder gekheid, wat PRACHTIG! echt ziek..
(waar is de dweil?):shocked:

Vincent:bye:

Bedankt voor de tip. Heb ik inmiddels gedaan. Staat erg fraai.!!

het is een prachtige wall paper... die foto's echt waar ,soms zit ik er even naar te kijken en begin ik me zowat aftevragen of het wel allemaal echt is.. net of het met de computer gemaakt is .

Haha ja dat heb ik ook, komt omdat er zoveel pixels in zitten, dus is het beeld niet 'korrelig'.
Hierdoor heb je die computer-graphic rechte lijnen.

Dit was zijn positie waarvanaf hij de foto's nam, dat is nog een behoorlijke afstand volgens mij?!

Standort_HH_Aida.jpg

Dát is ook eigenlijk de clue van goed vuurwerk fotograferen, AFSTAND! bij heel veel fotos zie ik altijd dat men bijna onder het vuurwerk stond.

Het resultaat is dat je fotos niet mooi zijn, te dichtbij, en zien er niet rustig uit. Bij ons laatste project Dusseldorf (Japantag) hebben wij ook bewust gekozen voor wat meer afstand zodat je mooiere fotos krijgt

Door de afstand krijg je er namelijk meer , of alles op, en hoef je niet zo te klooien door constand omhoog en omlaag te bewegen met je camera. Mensen willen altijd het liefst tegen de mortierbuis zowat aan het vuurwerk beleven. Terwijl je eigenlijk op een mooie afstand, bv een 300 meter pas echt goed het vuurwerk kunt zien, en heb je waarschijnlijk ook geen last van een verkrampte nek van het omhoog kijken ;)

en dan denk ik dat ik een pracht plaatje schiet met mijn toestel.. hehe als ik nu dit soort foto's zie loopt het kwijl me uit de mond hoor.. maar goed ,met geld is alles te koop , ik heb het geld nou eenmaal niet .
maar anders zou ik ook zo pracht camera willen hebben

moet je eens kijken naar die hoogwerker aan de rechter kant..die valt gewoon helemaal in het niet bij dat gigantische vuurwerk geweldig

Gottegottegot daar staan inderdaad een paar juweeltjes van fotos tussen zeg!!!
Erg mooi om te zien altijd vuurwerk op foto :D :cool:

ja echt prachtige foto's weer ik vind die 2e getoonde foto ook werkelijk waar fantastisch... echt prachtige foto's

Back
Bovenaan