Foto/Video-bewerking

pyroboy

VWC lid
Hoe bewerken jullie je foto's en films wanneer ze op de pc staan?
Wat bewerk je er nog aan en met welke programma's doe je dat?

Vertel hier alles over je ervaringen met foto/video-bewerking!

Zet films gewoon op computer, open standaard window movie maker en zet links onderin mijn naam neer, opslaan in 1080 en uploaden op youtube:p

Ben niet zo thuis is het gebruik van programma's met Color Corrections etc. etc.

Zelf heb ik een laptop van 4 jaar oud, net voor het HD-tijdperk waardoor ik o.a. nog geen HDMI aansluiting heb.

De filmpjes die van mijn Canon EOS 550D komen zijn zeer groot (lees: 7min film, 3,5GB) Mijn laptop is helaas niet in staat om dit te verwerken waardoor ik ontzettend stotterende beelden krijg.

Enige optie is dus om het te verkleinen, maar met welk programma doe ik dit zonder al te veel kwaliteitverlies? En naar welk bestandstype doe ik dit dan het best?

Edit: op dit moment heb ik geprobeerd het te converten tot MP4 en AVI.
De versie MP4 zie je hieronder en vind ik niet om over naar huis te schrijven als je weet dat je een HD-camera hebt. AVI was overigens net zo slecht.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik werk met Sony Vegas, maar ik heb er helemaal geen verstand van. Ze zeggen dat het makkelijk werkt, dat wil ik best geloven, maar voor mij is het niet weggelegd denk ik. Zou graag een keer willen zien hoe ik twee filmpjes goed in elkaar over kan laten lopen haha.

Adobe Premiere Pro gebruik ik altijd voor de bewerking van mijn films:) Maar om full HD een beetje te kunnen bewerken ben je een vrij goede pc nodig, mits je het in een beetje tempo wil doen, 3,5 GB voor 7 minuten is echt zwaar;)

Het liefst bewerk ik mijn films zo min mogelijk. Des te beter blijft de kwaliteit vaak, zeker wanneer je gebruik maakt van Windows Movie Maker is dat echt het geval.
Zelf gebruik ik, wanneer ik iets moet bewerken, Sony Vegas Pro 9.0. Persoonlijk vind ik het een erg handig en goed progamma alleen wil je het echt optimaal benutten moet je er meer van af weten.

Ik werk met Sony Vegas, maar ik heb er helemaal geen verstand van. Ze zeggen dat het makkelijk werkt, dat wil ik best geloven, maar voor mij is het niet weggelegd denk ik. Zou graag een keer willen zien hoe ik twee filmpjes goed in elkaar over kan laten lopen haha.

Ik weet niet zo heel veel van Vegas maar dit weet ik dan weer wel. Als je de filmpjes naar elkaar toesleept kan je er gewoon een verbinding opzetten die in je menu staat. (Zo werkt het tenminste bij mij, ik heb de 9.0)

@Pyroboy
Ik heb een hele tijd geleden van Sunseeker de tip gekregen om Format Factory te gebruiken. Die werkt inpricipe gewoon goed en is ook makkelijk voor andere dingen.

Ik edit mijn films überhaupt NIET. Gewoon goed opnemen en direct op YouTube kwakken. Makkelijker kan niet :p komt ook vooral omdat mijn PC die zware HD films gewoon niet trekt om te editten en omdat ik geen software heb of de kennis daarover.
Je kunt op je camera vast de resolutie wel omlaag zetten van 1080 naar 720 pixels. Dat zal al een stuk schelen in de grootte van de bestanden en dus ook de uploadtijd. Natuurlijk is dan wel de resolutie lager, maar in praktijk zal vrijwel niemand de 1080 pixel versie van youtube echt bekijken op een groot HD scherm, dus in praktijk zal vrijwel niemand het verschil merken tussen 720 en 1080 op z'n PC.

Gebruik sony vegas pro, zet video erin de video template erop tekst erbij en opslaan in 6mb/s 720p hd wmv en klaar :)

geen teveel poespas of echt editen aan video.

Hier lukt het niet om Sony vegas te instaleren, vraag me ook niet waarom. Dus heeft er iemand ervaringen met Pinnacle - Studio HD 15 ?

Ik gebruik heel simpel windows movie maker, en dat programma werkt prima.
Heb alleen wel het gevoel dat er kwaliteitverlies optreedt bij het bewerken via dit programma.

Aangezien ik iemand ben die totaal niet goed is in bewerken. Zet ik meestal de filmpjes op me PC, vervolgens zet ik ze in Windows Live Movie Maker. Teveel herrie op de achtergrond van mensen is wat muziek erbij, geen is gewoon een simpel tekstje, afsluiting, opslaan en uploaden maar:) Soms ook wat knippen/plakken om irritante momenten eruit te halen en klaar:D

ik wil een promofilmpje met foto's text en filmpjes maken
iemand een idee zag net ook een zoiets van teun geloof ik
dat was wel een beetje de bedoeling

om dat mijn cam na 2gb de film in 2e hakt en ik hem wel in zijn geheel op de pc wilt hebbe gebruik ik vegas pro ook een simpel introtje met muziekje er bij en dan gewoon voor de film kwakke tekst er bij welke show etc het is en klaar is ricow en voor youtube doe ik het in 2e delen met iedere deel de intro

hier een voorbeeldje sommige zulle hem al wel gezien hebbe
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vraagje.
Ik heb van de demo van gisteren van Orginal, twee films gemaakt.
Reden er ging iets niet goed met de afsteek volgorde, dus heb ik even mijn camera uitgezet.
Nu wil ik in windows movie maker de twee stukjes film aan elkaar monteren.
Ik weet hoe dat moet, maar hoe converteren jullie m2ts bestanden naar avi bestanden
Het pmb programma kan alleen naar wmv of mpeg-2 converteren.

Meg 2 kan ik niet openen in movie maker, want dan krijg een foutmelding.
En wmv bestanden vind ik zeer klein en volgens mij gaat de hd kwaliteit naar de knoppen.

Sony vegas kan je gratis downloaden op de webiste van sony vegas voor 30 dagen, en de rest als je het iets langer wilt doen, kun je vinden op internet ;-)

Back
Bovenaan