Filmpjes O&N 2010-2011 bloodwake

mollyman

VWC lid
Normaal film ik eigenlijk nooit vuurwerk, dit jaar was dat ook niet anders.
Maar doordat het publiek bij de shows steeds in grotere getalen komt, wordt er ook wel eens iets gefilmd.

Zie hier een deel van mijn 12 uur show:

schietlijst:

- 7 x green glitter missile
- 2 x 300sh red dragon gilbatterij
- 2 x 638sh red dragon gilbatterij
- 1 x wodka blue + 1 x treasure island
- 2 x heavy load 500
- 2 x gorgeous
- 2 x outrageous
- 2 x ghost song (zena Nl)
- 1 x spring flower + 2 x chrackeling chrysantium
- 1 x U5511-065
- 1 x U7113

Wat niet op de video staat maar voor/na het filmpje kwam, blijft voor mezelf

http://www.youtube.com/watch?v=STW88YtyHDw

Zoals een aantal van jullie wel weten, breekt er nu even een pauze voor mij aan wat betreft vuurwerk. Ik ga nu namelijk 2 jaar co-schappen lopen; dat betekent dat je wordt afgebeuld door artsen en er niets mee verdient. Omdat dit afbeulen ook nog eens 60 uur per week is, houdt je weinig tijd over om te werken. Aangezien ik ook nog een eigen huis heb, dat natuurlijk ook betaald moet worden, heb ik voor mezelf de lastige beslissing genomen om de komende 2 jaar in ieder geval geen geld meer uit te geven aan vuurwerk.

Wat ik wel van plan ben is te gaan werken bij óf 123vuurwerk te Lopik óf de Rijswijkse vuurwerkhal omdat dit de 2 beste winkels zijn die ik ooit ben tegengekomen. Mocht in hier aan het werk komen, dan zal ik me laten uitbetalen in vuurwerk.

Maar goed, oud en nieuw is jammer genoeg alweer voorbij, maar dat betekent ook dat er weer het nodig beeld en geluidsmateriaal beschikbaar komt.
Dit jaar was het meest bizarre jaar ooit, ik had voldoende financiële middelen en opslagruimtes, waardoor ik eigenlijk een beetje teveel heb gekocht.
Om je een indicatie te geven: de totale korting bij alle winkels is ongeveer opgelopen tot 2000 euro.

Het jammere van zo'n hoeveelheid vuurwerk die je koopt, is dat je een groot gedeelte (het NL gedeelte) in nog geen 2 dagen moet doorlonten. En als je dan over projecten praat met soms wel meer dan 100 potten, dan heb je daar gewoon geen tijd voor. Toen ik om 15 seconden voor 12 op 31 december nog niet klaar was met doorlonten werd ik gek, ik had het wel gezien, wilde nooit meer iets meer vuurwerk doen. Daar ben ik achteraf op terug gekomen, ook doordat mijn familie mij nog heel erg heeft geholpen met doorlonten.

Het 00:15 project is met hulp van mijn familie en heel de straat naar een veld getild, waar ik het heb ontstoken. Op dat moment geniet je er nog niet zo van, omdat er technisch naar kijkt, maar als ik nu de films weer zie, dan begin ik weer te glunderen.

Dit was even een opzet, vanavond komen de eerste foto's en films.

Evuco - Gold rain 2,5"!! (eigenlijk is max 2" toegestaan in NL, maar goed het merk is nu failliet dus nu kan ik het wel zeggen).

2012

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik ga het langzaam opbouwen met foto's

Eerst wat sfeerfoto's: met familie 4 x 20sh romeinse kaars.

2012

Dit zijn de laatste foto's van vanavond.

Om jullie even wakker te houden, mijn schattige bestelling bij 123vuurwerk (goedkopervuurwerk) dit jaar. Dit was voor rond de 1800 incl. ongeveer 1000 euro korting. Dus vroeger zou ik hier 2800 euro voor kwijt zijn geweest. De Cruise rockets en fontain box staan op andere foto's en de showtime fonteinen (die bij mij overigens wel prachtig waren) komen bij Topvuurwerk Rotterdam vandaan.

Bedankt voor de foto's man, ga dit topic volgen..

Ook respect voor je keuzes voor aanstaande jaren, al vraag ik me af of je in december van dit jaar daar nog steeds bij kan blijven.. :)

Die frustratie ken ik ook maar al te goed.. Ik zelf had namelijk ook teveel aangeschaft. Vooraf eigenlijk ook te weinig gepland wat ik nu precies met al dit vuurwerk wilde doen en dan ook nog eens dit jaar door omstandigheden op het laatste moment van locatie moeten veranderen waar we oud&nieuw zouden vieren.. Al met al heeft dit er voor gezorgd dat ik op 31 december en dan vooral overdag en 's avonds niet voldoende van m'n dag genoten heb. Blij was ik dan ook dat eindelijk tegen half één op 1 januari m'n show van start ging! :D

Vanaf nu gaan we het per show doen:

10:00 show 2012 :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

beschrijving:

- 1 x sky symphony

- 2 x 500sh shogun gilbatterij

- 4 x multi thunderking, 4 x screamer king, , 4 x piccolo pete whistle

- Tussen 2 bomen op 5,5 meter afstand ijzerdraad binden (op 2,5 meter hoogte). Aan dat ijzerdraad 6 meter knetterlint wikkelen. Dat knetterlint dient als lont voor 5 x black salute op 50 centimeter afstand van elkaar. Aan het eind van het knettelint komen 20 x toffee.

- 1 x army tank large (rijdt naar voren en daarna evenveel naar achteren) in gevecht met army tank small (niet op film)

Update: 2012

Vuurwerk gehaald op 29 december 2011 tot 14:00 + trip baarle.

Bezochte winkels:

123vuurwerk (goedkopervuurwerk)
Vuurwerktotaal Barendrecht
Top vuurwerk
Verbakel pijnacker
Intratuin Pijnacker
Driesprong Zoetermeer

Zena de bunker Baarle
Pyroshop Baarle
Harry loots Baarle
Tabacothiek Baarle

Update

15:00 show 2012

+ YouTube Video

15:00 show
2 x multi thunderking
2 x screamer king
3 x 200sh china red
6 x cruise rocket
2 x shogun 500sh gilbatterij
1 x traca 10 meter pyrostar
1x sky symphony
1x 100k pyrostar
2 x nitraatmat 500sh pyrostar

Update:

21:30 show (sorry voor deze sprong, maar de 17:00 en 19:00 shows staan op een andere camera)

2012

+ YouTube Video

schietlijst (in volgorde)

1 x Revolution
2 x fusion zena overlappende lont
2 x Splitting Commets (Bonfireworks)
2 x fast vortune 1 x shaking times1 x good wishes
2 x blauwtje
3 x green glitter missile overlappende lont
12 x golden wave king crackeling showtime
doorlopende lont (niet overlappend)
2 x oase + 1 x rootje
2 x mega mini china red
1 x space temple
4 x hoogmoed

Update

15:00 show 2012

[URL=http://img844.imageshack.us/img844/4741/img8709sj.th.jpg]image
[/URL]

[URL=http://img838.imageshack.us/img838/8464/img8708o.th.jpg]image
[/URL]

[URL=http://img857.imageshack.us/img857/2936/img8707y.th.jpg]image
[/URL]

[URL=http://img804.imageshack.us/img804/5361/img8706r.th.jpg]image
[/URL]

15:00 show
2 x multi thunderking
2 x screamer king
3 x 200sh china red
6 x cruise rocket
2 x shogun 500sh gilbatterij
1 x traca 10 meter pyrostar
1x sky symphony
1x 100k pyrostar
2 x nitraatmat 500sh pyrostar

Wat een schitterende tempo is die laatste mat zeg. Geweldig.

Back
Bovenaan