Filmpje over het vlinderke en zena

Als ik me niet vergis ging het in dit filmpje over de knalpijlen die Zena op dat moment legaal (in België) verkocht. Er is hier dus geen sprake van onder de toonbank handel.

Beetje overdreven reacties ook aangezien het verschil in de pijlen en pot met Nederland zeer klein is.

Maarja... leuk filmpje om weer eens te zien.

Als ik me niet vergis ging het in dit filmpje over de knalpijlen die Zena op dat moment legaal (in België) verkocht. Er is hier dus geen sprake van onder de toonbank handel.

Beetje overdreven reacties ook aangezien het verschil in de pijlen en pot met Nederland zeer klein is.

Maarja... leuk filmpje om weer eens te zien.

nee hoor de ( klant) vraagt heb je ook die lawine pijlen.. de jongen ( verkoper) antwoord duidelijk met nee nu niet maar die komen over 2 weekjes. dus dan word het wel onder de toon bank handel omdat zena geen lawine pijlen mag verkopen... als het wel knal pijlen zouden zijn had de verkoper heus gezegd van nee die verkopen wij niet , we hebben wel een alternatief namelijk dit en dit...:bye: maar goed je zit niet dat het gebeurt dus er word enkel over gesproken, dus je kunt er niets uit op maken dat er iets illegaals gebeurt niks aant handje dus

nee hoor de ( klant) vraagt heb je ook die lawine pijlen.. de jongen ( verkoper) antwoord duidelijk met nee nu niet maar die komen over 2 weekjes. dus dan word het wel onder de toon bank handel omdat zena geen lawine pijlen mag verkopen... als het wel knal pijlen zouden zijn had de verkoper heus gezegd van nee die verkopen wij niet , we hebben wel een alternatief namelijk dit en dit...:bye: maar goed je zit niet dat het gebeurt dus er word enkel over gesproken, dus je kunt er niets uit op maken dat er iets illegaals gebeurt niks aant handje dus

Hij zegt duidelijk iets "soortgelijks" niet dat hij daadwerkelijk lawinepijlen heeft...
Daardoor weet je niet zeker of die echt lawinepijlen gaat verkopen of knalpijlen zoals we die ook wel kennen in Belgie...
Dus denk dat er zoiezo niet veel uit dit filmpje te halen is verder....
:bye:

Misschien moet jij het trekken van conclusies maar overlaten aan degenen die ook de achtergrond van het verhaal kennen. Bert heeft het hier bij het juiste eind. Luister ook eens goed naar wat de verkoper zegt, want dat is iets anders dan jij beweert. "Die komen nog, iets gelijks" Met dat iets gelijks werden de feestvuurwerk Superblitz pijlen bedoeld, deze werden half december verwacht, 2 weken na de opname.

Misschien moet jij het trekken van conclusies maar overlaten aan degenen die ook de achtergrond van het verhaal kennen. Bert heeft het hier bij het juiste eind. Luister ook eens goed naar wat de verkoper zegt, want dat is iets anders dan jij beweert. "Die komen nog, iets gelijks" Met dat iets gelijks werden de feestvuurwerk Superblitz pijlen bedoeld, deze werden half december verwacht, 2 weken na de opname.

en waar haal jij die wijsheid vandaan dat het superblitz zijn hoor ik hem niet zeggen hoor.... ken jij gedachten lezen ofzo

en waar haal jij die wijsheid vandaan dat het superblitz zijn hoor ik hem niet zeggen hoor.... ken jij gedachten lezen ofzo
Lees mijn quote nog eens goed. :frusty:

Ik haal mijn wijsheid uit het feit dat ik ook de achtergrond van het verhaal ken. En op basis daarvan trek ik mijn conclusies, niet op basis van één uitspraak die ook nog eens compleet uit z'n verband wordt getrokken.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar hier wordt wel heel erg geprobeerd Zena in een goed daglicht te praten.
Toendertijd was het bij veel mensen bekend dat Zena gewoon onder de toonbank verkocht. Na het filmpje was het natuurlijk snel afgelopen.
En Apollo, ookal weet jij het "achtergrond verhaal", je hebt het alsnog onjuist.
Die superblitz pijilen waren alsnog geen lawinepijlen.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar hier wordt wel heel erg geprobeerd Zena in een goed daglicht te praten.
Toendertijd was het bij veel mensen bekend dat Zena gewoon onder de toonbank verkocht. Na het filmpje was het natuurlijk snel afgelopen.
En Apollo, ookal weet jij het "achtergrond verhaal", je hebt het alsnog onjuist.

dankje wel lev-he..
.. appollo beter in die glazen bol van je kijken. tegen mij zeggen dat ik geen conclussie moet trekken als ik geen achter grond ken.. jij bent blijkbaar nog veel dommer ingesteld door nog foute antwoorden te geven als je wel de achtergrond kent althans dat zeg je.. geloven we dus ook niet meer:frusty: :frusty:

Ojee wat een drama weer allemaal zeg, en in nederland mogen vuurpijlen toch 40gram hebben <_<.En dat over zena zulle wel die oranje knalpijlen geweest zijn? Is inmiddels ook al weer 2 jaar geleden gemaakt dit filmpje.

Volgens mij doe jij nu hetzelfde, alleen omgekeerd. Namelijk Zena in een slecht daglicht praten. "Toendertijd", we spreken dan over anderhalf jaar geleden, verkocht Zena géén vuurwerk ( meer ) onder de toonbank. Of je het nou wilt geloven of niet..

Ik zou zeggen, spit ook eens wat oude berichten op forums door, dan ongetwijfeld ook tegen komen dat de Superblitz knalpijlen half december 2005 op de markt zijn gebracht door Original. Dit is ongeveer 2 weken na de datum van opname ( 29 november 2005 ), zoals de verkoper zegt.

En als het écht lawinepijlen waren he.. Waarom zou de verkoper dan niet gewoon met 'Ja' antwoorden, in plaats van 'Ja, iets gelijks..'. Denk daar eens over na

Zo zit het en niet anders. Geloof het of geloof het niet, ik lig er niet wakker van

Laatst bewerkt:
Tja.. onder de toonbank verkoop of niet het maakt mij allemaal niks uit dat zijn hun zaken maar eigenlijk is het een beetje een raar filmpje.

Die verslaggever vind het allemaal maar mooi en koopt best veel vuurwerk voor slechts "een reportage". Bij 't Vlinderke koopt hij 6 potten en een pak vuurpijlen en vervolgens gaat hij nog meer vuurwerk bij Zena inslaan. Op zo'n moment zou je natuurlijk ook de test kunnen doen met 1 pot en een vuurpijl of je die de grens over krijgt.... Vraag me af waar ze dat vuurwerk gelaten hebben. Lijkt me niet dat ze eerst voor tientallen euro's aan vuurwerk hebben gekocht en het daarna netjes bij de politie hebben ingeleverd.

Ik zet Zena totaal niet in een kwalijk daglicht. Ik vertel puur de waarheid en niet anders.
Je zegt het zelf al, "toendertijd" verkocht Zena geen vuurwerk meer onder de toonbank.
Wat de verkoper precies bedoelt kan je uiteraard zelf invullen. Hij kan de superblitz bedoelen, maar lawinepijlen zijn absoluut niet te vergelijken met de knalpijlen van Original (dat wist hij uiteraard op dat moment nog niet). Je kan het zelf naar eigen mening invullen.

Maargoed hoe dan ook, het gehele plaatje is nu wel duidelijk.
Even goeie vrienden Apollo.

Back
Bovenaan