Fictie vuurwerkverhalen

Ruben

VWC lid
Fictie vuurwerkverhalen

Elk jaar is het een grote hit om verhalen te gaan schrijven die gaan over de jaarwisseling. Een verhaal bestaand uit eigen ervaringen, en een stukje fictie (niet echt gebeurd).

Heb jij zelf een verhaal geschreven en durf jij het te plaatsen? Of lees je lekker mee?

Laatst bewerkt:
Zondag 28 december 2009.

Met ogen half open zat ik beneden aan het ontbijt. Een broodje met ham samen met een grote kop koffie. Al slapend was ik de trap afgelopen en bijna gestruikeld over alle vuurwerkfolders die nog verspreid lagen over de grond. Het was rond half 2 toen ik eindelijk in slaap kon vallen. Alle spanningen van de laatste dagen van het jaar waren goed te voelen, daardoor duurde het ook even voordat ik in slaap viel. In de tussentijd toch maar weer in de vuurwerkfolders gaan kijken. Het kleine ontbijt ging gepaard met de gedachten over het vuurwerk.

Het leek wel of de laatste dagen van het jaar geen andere bedoelingen meer hadden. Alles wat ik deed kreeg geen aandacht, alleen het vuurwerk had de grootste prioriteit. Vandaag was het zondag, van maandag tot en met woensdag zou vuurwerk verkocht mogen worden, en deze dag was eigenlijk het ergst. Toch zo dicht bij het eind van het jaar, maar nog net niet dicht genoeg om geen vuurwerk te mogen kopen. Het was ook de bedoeling om zo lang mogelijk uit te slapen zodat de dag wat korter zou duren en het eerder de eerste verkoopdag zou zijn.

Eigenlijk had ik nog geen planning gemaakt voor de verkoopdagen. Ik had lang genoeg in vuurwerkfolder rondgekeken. Soms wel uren per dag. Maar had nog geen echte keuze kunnen maken. Er waren zoveel winkels, zoveel verschillende producten. In de buurt telde ik zo al 6 winkels. Hoewel er een aantal waren die allemaal Schuurmans vuurwerk verkochten. Daarom had ik vandaag nog de laatste kans om een keuze te maken. Door de spanning had ik ook helemaal geen bestellingen geplaatst. Maar meestal was dat geen probleem, gelukkig! Ik gokte het er dit jaar ook weer op.

Het eerste wat ik deed na het ontbijt is mijn spaarpot openmaken, een boek uit de kast pakken waar nog wat gespaard briefgeld in zat, mijn portomonee pakken en mijn Raboreader om via het internet te kijken hoeveel ik op mijn spaarrekening had staan. Mijn mijn spaarpot zat 60 euro aan muntgeld. Dit deed ik allemaal in mijn jaszak om het de volgende dag op de bank te zetten en het later weer eraf te halen in briefgeld. Het gespaarde geld wat ik in een boek had bewaard was 230 euro, zo tikte het al lekker aan. In mijn portomonee zat 90 euro, het geld wat ik met mijn krantenwijk had verdient aan kerstkaarten.

Daarna starrtte ik mijn laptop op om te gaan kijken hoeveel geld ik nog op mijn studentenrekening had staan. Het duurde even voordat alles klaar was voor gebruik en in de tussentijd zat ik alweer met mijn gedachte bij het vuurwerk. Mijn bureau lag nog vol met vuurwerkfolders die ik al meer dan 2 weken lang niet meer had weggelegd. Na enkele minuten startte ik mijn internetbrowser op en opende de site van Rabobank. Ik kreeg te zien dat ik 400 euro op mijn rekening had staan, daarvan wou ik ongeveer de helft aan vuurwerk uitgeven. De overige 200 euro zette ik op mijn spaarrekening voordat ik het toch aan vuurwerk zou uitgeven.

Met een totaalbedrag van 580 euro had ik toch een aardig bedrag gespaard. Het was meer dan dat wik verwacht had. En eigenlijk had ik het gevoel ook dat ik niet al het geld ging gaan uitgeven. Ik had altijd al gezegd dat het zonde was om meer dan 300 euro uit te geven aan vuurwerk. In de voorgaande jaren had ik niet meer uitgegeven dan 300 euro in alle jaren bij elkaar. Mijn ogen gleden weer over alle spetterende folders die uitgespreid in mijn kamer lagen. De ene folder was nog niet zo mooi als de andere. Toch had ik een voorliefde voor twee winkels in de buurt, die folder pakte ik erbij en keek er rustig doorheen. De eerste had vuurwerk van Merucius, opzich hele mooie producten, en van wat ik ervan snapte was het nog goed ook. De andere vuurwerkwinkel verkocht Schuurmans vuurwerk, Diamond Collection. Het oogte en klonk luxe, maar uit ervaring wist ik dat de kleinere paketten niet veel voorstelde.

Het was na elf uur toen ik mijn laptop weer dichtklapte en mij aankleedde voor een korte fietstocht richting een vriend van me. Het was buiten koud. Het kwik telde minus drie en de uitgeademde lucht vormde een witte rookpluim. Ik voelde gelijk mijn handen die begonnen te vechten tegen de kou. Het was voor het gevoel veel kouder dan wat de tempratuurmeter aangaf. Toen ik mijn fiets had gepakt uit de schuur reed ik de weg op waar nog een dun laagje sneeuw bedekt lag op het asfalt. Het gaf een echt decembergevoel mee. Het wegdek was koud en bevroren, het duurde niet lang voordat ik bijna onderuit ging met mijn fiets. Er lag een laag ijs onder het sneeuw en met deze tempratuur zou het niet snel gaan smelten.

Ik bracht mijn fiets terug naar de achtertuin en vervolgde nu met een wandeling. Ik had mij wel gekleed voor een koude winterdag. Ik had twee paar sokken aan met daarover nog een paar skisokken. Dat bleek helaas niet genoeg te zijn. Ik voelde de uiteinde van mijn tenen die begonnen te tintelen door de kou. Na een kwartier wandelen was het niet minder geworden en werden ze gevoelloos.

Gelukkig kwam ik al snel aan bij een vriend van me en werd daar warm onthaald met een verse appelflap en een warme kop chocolademelk. Nog geen paar minuten later voelde ik het gevoel terugkomen in mijn tenen. Een onaangenaam gevoel dat het warm begon te worden en dat het getintelde gevoel weer terugkwam. Alleen deed het dit keer ook pijn.

het was nu bijna middag en het weer bleef grijs. Samen met een vriend liepen we over straat richting het dorp. Het was zondag dus alle winkels waren gesloten. Onderweg hoorde we een aantal keer een knal van een Kanonslag. Blijkbaar waren we niet de enige die met een onbeschrijfbaar gevoel de laatste dagen van het jaar meemaakte. Vuurwerk was het gesprek van de dag. De hele tijd door was er geen ander onderwerp aan te pas gekomen. Ook hadden we besloten dat we oudjaarsdag met elkaar gingen doorbrengen. Met zijn tweeen hadden we een ruim budget van iets minder dan 1000 euro, toch een aardig groot bedrag waar de we de dag wel door mee gingen komen dachten we.

In het dorp aangekomen zagen we een politieauto voorbij komen die door de bocht gleed over het onvoorspelbare wegdek. Snel reed hij door een woonwijk in waar wij even later een paar knallen hoorde van waarschijnlijk Kanonslagen of Babypijlen. Gelijk daarna was het stil. De politie bleek ook niet stil te staan deze dagen. In heel de omgeving waren wel knallen te horen. Wij liepen door de woonwijk heen om te kijken wat er aan de hand was. Daar zagen we twee straten verder twee jongens van ongeveer 15 á 16 jaar staan met een politieauto geparkeerd aan een speelplein.

We werden verrast door een stem achter ons. Ik draaide me om en schrok van een grote brede man met een leren jas. Het was een politieman die net daarvoor door de straat reed. Hij vroeg aan ons of we ook knallen gehoord hadden en of we weten waar het vandaan kwam. We vertelde dat we toevallig langsliepen en we verder niets gehoord hadden in de buurt. De politieman keek ons verdacht aan en liep verder naar zijn auto. In de tussentijd waren de twee andere jongens snel een steeg in verdwenen.

We liepen verder over straat en zagen onderweg een digitale tempratuurmeter hangen met daarop -5 graden celsius. Het was echt een koude winterdag. Sloffend en glijdend over het ijs liepen we terug naar huis. Onderweg nog even op onze schoenen geschaatst op het ijs, wat een pret. Thuis bij mn maat aangekomen gelijk een kop thee gekregen. Handen begonnen ook te tintelen toen ze het warme kop aanraakte.

Mijn hand ging richting de deurklink, en opende de deur.k stapte naar binnen, deed mijn jas uit en ging hem aan de kapstok. Het was al donker buiten. Snel deed ik het licht aan, en liep met mijn 2 zware tassen, een tas per hand, de gang door naar de keuken. Onderweg kwam ik nog een deur tegen. Ik zette een tas op de diepvries en deed de deur vermoeit open, ik pakte de andere tas weer en liep verder. Het was koud geweest buiten, zo dus eerst de kachel aanmaken. Na even met een aanmaak blokje geprutst te hebben en aan gestoken te hebben ging er wat fijn hout boven op, en daar een wat groter blok hout, van een stam. Deurtje weer dicht, en lucht toevoer op voluit. Het vuur begon meteen een beetje te razen. Ik liep terug naar de keuken en pakte mijn tassen, ging terug naar de kamer en ging op de bank zitten, tegenover de haard.

Benieuwd wat er allemaal in mijn tassen zaten gluurde ik naar beneden, in de tassen. Het eerste wat ik zag was een Sniper van wolff. Ik zette hem op tafel, om rr even rustig naar te kijken. Hij was best wel groot, met dikke en grote tubes. Ik wist wat hij zou gaan doen en er ging een trilling van opwinding door mijn lijf. Mooi goud met blauw, een smaakmaker in de straat hoopte ik dat het zou gaan worden. Ik zette hem iets meer naar achter op tafel. Voor ik verder keek zette ik even de radio aan. Want ik vond het toch wel heel leuk om het vuurwerk voor het eerst te bekijken, hier had ik maanden lang op zitten wachten. En geheel er bijpassend was er een kerstnummer van Mariah Carey op de radio. Vrolijk keek ik verder in mijn tassen. Het volgende vuurwerk dat ik zag was een Stars Over Paris. Ik keek even en hij was bija net zo groot als de Sniper. Vol trots zette ik het naast de Sniper. Het volgende dat ik uit de tas haalde was een vuurpijlen pakket Fire. Ze hadden in tegenstelling tot de meeste vuurpijlen een wat kleiner uiterlijk.En met een grote glimlach legde ik hem naast het andere vuurwerk op tafel. Dit ging verder tot de tas helemaal leeg was. Tot mijn verbijstering was de tafel ook bijna helemaal vol. Als k wilde dat de anere tas er ook nog op ging moest ik gaan stapelen. Dat was ik echter niet van plan. Ik zette de andere, nog volle tas, weg in de hoek, en pakte mijn fototoestel. Ik zette ieder artikel appart op de grond en nam meerdere fotos. Daarna deed ik ze voorzichtig terug in e grote tas en zette die zeg. Nu pakte ik de andere tas waar ik nog niet in had gekeken en sleepte die nu naar de bank waar ik ging zitten. Ik keek in de tas en zag meerdere sloffen kanonslag in zitten, samen met twee bulk koffers Asian Thunders. Ik haalde de twee koffertj uit de tas en nam er een foto van. Een foto waar ze appart op stonden en eentje waar ze allebij naast elkaar staand stonden. Daarna de sloffen Kanonslagen. Ik had er zeven besteld maar tot mijn verbazing zaten er acht in. Dat was een leuk extraatje. Opgetogen maakte ik een paar fotos. Ik haalde het andere kleinere vuurwerk uit de tas en maakte daar ook een een aantal fotos van.

Ik liep naar de computer en zette die aan. Terwijl die opstarte pakte ik even een pot warme chocolade melk en wat speculaas.

Ik ging even rustig op de stoel zitten, even rustig op vuurwerkcrew kijken. Toch wel vaste koek, AVP was op die momenten veel te druk, er was door de drukte nouwlijks kans om de regels te handhaven, en daardoor een chaos. Vuurwerkcrew was een stuk kleinschaliger, en met iets volwassenere leden, die niet lukraak dingen posten om maar zoveel mogelijk posts te krijgen.
Ik drukte de camera in het USB poortje en begon de foto's, die ik zojuist gemaakt had up te loaden op een site. Daarna had ik ze op vuurwerkcrew geplaatst om trots mijn collectie te tonen. Ook had ik ze in sub-forums geplaatst.

Ik keek even op de klok, het was al half elf! Pap en Mam zouden ieder moment thuis kunnen komen, om dan verbaast te kijken hoe veel vuurwerk ik gehaalt had. Toen ze naar binnen waren gestapt en mij achter de computer hadden gezien vroegen ze mij waar mijn vuurwerk was. Ik wees naar de hoek, waar je van deze hoek een tas kon zien, en ze vroeg geschroken of die grote tas helemaal vol met vuurwerk zat. Toen ik zei dat er ook nog een tas achter stond keek mijn moeder alsof ze een rolberoerte kreeg. Mijn vader stond een beetje te grinikken en vroeg of we al een bunker aan moesten schaffen.

Nieuw

Ik moest ook grinniken om wat mijn vader zei, en ter gelijke tijd ook omdat mijn moeder's gezicht van it naar rood en terug naar wit was gegaan, zo kwaad werd ze dat ik zoveel vuurwerk had gehaalt en waarschijnlijk ook heel veel had uitgegeven. Ik zag de bui al hangen en vroeg snel ofze thee wilde en drukt een stoel onder haar kont. Ze knikte stilletjes van ja, nog helemaal in shock van al dat vuurwerk. Ik liep snel weg naar de keuken en zette de waterkoker aan. Daarna liep ik terug naar de kamer pakte mijn tassen met vuurwerk om ze uit het zicht van mij moeder te halen. Ik pakte ze op en mijn moeder zag de grote breedde tassen in volle glorie. Snel hobbelde ik door naar mijn kamer, om daar alles haastig uit te pakken en in een speciaal vrij gemaakt hoek neer te zetten. Ik had een hoek gekozen die ik goed vanuit mijn bedje kon zien, ik had zelfs een spotje zo bijgedraait dat hij het allemaal goed kon verlichten. Ik klom weer van de trap omlaag, goot de thee in, vertelde dat ik moe was aan mijn al iets bijgekomen moeder liep weer omhoog, kleedde me uit, sprong het bed in en viel na even woelen in slaap.

:bye:

:bye:

Laatst bewerkt:
[Non fictie, alles op waarheid berust]

Het was 28 December 2008, ik lag in bed na te denken over hoe het zou gaan verlopen over zo'n kleine 12 uur in de vuurwerkdiscount.
Bibberend van de kou en spanning ben ik tot in de late uurtjes nog wakker gebleven, om vervolgens rond 2 uur toch maar in slaap te vallen.
29 December 2008, 's ochtends vroeg rond kwart voor 10; de wekker gaat. Normaliter blijf ik liggen zonder na te denken, maar op deze dag SPRONG ik werkelijk waar m'n bed uit.
Dit was dan de dag van de verkoop, de dag waarop er al de nodige knallen zouden komen en natuurlijk een hele tas vol met vuurwerk!

Even snel een broodje naar binnen werken, wat te drinken nemen, en vervolgens met m'n pa naar de vuurwerkdiscount.
Noot: De ik persoon in dit verhaal was 13. Nu 14 overigens.
Al goed dan, zo rond 11 uur - half 12 was ik dan eindelijk in Wierden, binnen bij de vuurwerkdiscount.
Vrij snel was het dat er een medewerker ons vroeg of hij ons kon helpen. Ik gaf het bestelbonnetje en de verkoper ging het halen.

Zo'n 5 minuten later (5 minuten die eeuwig leken te duren) kwam de verkoper er weer aan gelopen; dit maal met een hele tas vol met goedkoop en kwalitatief uitstekend vuurwerk.
"Oke, en nu gaan we even alles na lopen samen." zei hij. "Oke." Antwoordde ik vol met adrenaline.
Alles zat erin en dus konden we de winkel verlaten. Op naar Almelo maar weer.
Ineens realiseer ik me iets; "SJIT, ik ben de aansteeklonten vergeten te bestellen."
Zo erg was het niet want ik moest nog naar Profiel Smit in Almelo om Giant Airbombs te halen, heb er dus ook maar even 20 aansteeklontjes bij gehaald.

Eenmaal thuis gekomen ging ik rustig op de vloer zitten. Alles uitpakken en bewonderen. Geweldig, het is bijna weer zover!
Alles uitgestald, ingepakt, en in een klein kastje in de gang gezet.
Om het half uur natuurlijk het deurtje los, en kijken of al m'n vuurwerk nog goed en wel aanwezig was. :P

Rond de klok van half 5 begon het donker te worden. Ik besloot een paar potjes Gunbound te gaan spelen,
Dit zal ik dit jaar weer gaan doen op 29 December als het even meezit, een extra leuke dejavu natuurlijk!
Al goed, van het spelen kwam weinig, er ging namelijk elke minuut iets de lucht in in de buurt. Van sier tot knalvuurwerk.

Iets later op de avond zat ik rustig achter de pc op AVP te kijken, en ondertussen door de ramen naar buiten te staren naar het vuurwerk.
BAM! Daar kwam weer een knal met het kaliber van toch wel een nitraat o.i.d.
M'n ouders werden gek van het gedribbel van me, maar de 29e heb ik me UITSTEKEND ingehouden en niks afgestoken!

De volgende dag, oftewel 30 December, naar de intratuin.
Nog even genieten van de kerstafdeling, en natuurlijk kijken naar alle vuurwerkafhalers.
Even een cola'tje drinken terwijl m'n ouders koffie drinken en na een uurtje weer richting huis.
Ik hield het bijna niet meer, dit was echt erg. Maar ik weet waarom ik het amper nog hield; tomorrow is D-Day.

Om half 11 ging ik al naar bed, normaal is dit in vakanties wel 3 uur later..
Ik kon echt niet slapen, maar wou toch gerust hebben.
Met in de gedachten natuurlijk alleen maar vuurwerk.

"Triiiiiiiiiing" - Daar ging m'n wekker. Ik kon het niet geloven; D-DAY!
De wekker gaf ongeveer 8:45 aan. Ik besloot me aan te kleden en richting de kamer van m'n ouders te lopen.
M'n pa had het al door en vroeg of ik ook zenuwachtig was voor over een ruim uur. "Ja" antwoordde ik.
Om ongeveer 09:15 zat ik achter de PC; AVP, en nog wat vuurwerktopics op andere fora. Heerlijk; Stilte voor de storm las ik van ik geloof "respi".
Steeds maar weer naar m'n tas toe lopen die ik om 8:45 direct in de gang had gezet.
En toen... was het 09:55 en ben ik naar buiten gelopen met wat rotjes om mee te beginnen.
Rond 10:15 weer naar binnen want het vroor nogal aan m'n handen.
Hierbij is nogal een 'understatement', want ik kwam binnen met amper nog gehoor. (Dit was half weggevallen door de kou).
Even opwarmen en rond 10:45 was het een heel stuk beter. Moest even wennen aan de grimmige kou op 31 December 2008.
Een heerlijk ochtendje met al best wat geknal van mijn kant.

Vroeg in de middag gingen we richting mijn opa en oma. Wat ik meenam? Een king of thunder, ratelband 90 shots, en verder niks. (Lag nog een tas met wat grut van vorig jaar)
Alles opgestookt en toen kwam die: De KoT op de kop. Ze schrokken zich kapot, zo'n knal. Zelf schrok ik niet maar het was wel vrij heftig zeg die knal.
Verder rustig doorstoken en toen weer naar huis rond half 4.

Eenmaal thuisgekomen ging het verder los.. Dit bespaar ik jullie want jullie weten hoe het vanaf dan gaat.. ;)

Greets!

Hier me verhaal van vorig jaar.
Waar gebeurd.

Na 28 jaar, oud en nieuw gevierd te samen met me ouders, ga ik in 2008 voor het eerst oud en nieuw vieren bij een mede freak vriend.
Me ma was er niet gerust op, ga je niet lopen stunten en klootviolen.
Nou ma, ik denk dat ik die leeftijd wel hebt gehad.
Me moeder is vaak bezorgt, omdat ik zo'n 13 jaar geleden zeer ernstig ziek was en van de gevolgen heb ik nog steeds ,,last'' van.

Ik werk bij een productie bedrijf.
Helaas betekend dat gewoon werken, ook op 29-12 en 30-12 en als het helemaal verrot is 31-12.
Gelukkig heb ik nog nooit op 31-12 moeten werken.

29-12, half drie klaar met werken en samen met een collaga naar Van der Ven in Vlijmen.
Om daar het eerste gedeelte van me Wolff vuurwerk bestelling op te halen.
Me collega ging mee, want hij wou leuk vuurwerk kopen.
Nou dan ben je bij een Wolff dealer bij het goede adres.
Afscheid genomen van me collega en door van Balles in Druten.
Daar de rest van me Wolff vuurwerk ophalen.
8 zakken later en een stomme opmerking van een hulp kracht later, ging ik naar Tuin wereld in Tiel.
O die stomme opmerking van die gast was, je hebt wel te veel vuurwerk zeg.
Ja zakko, maar je baas verdient genoeg aan mij en jij moet even je muil houden.
Heb ik niet tegen de beste man gezegd hoor, maar ik heb hem meedere malen tot de grond afgebrand.
He als we toch aan het stoken zijn....:D

Bij de tuinwereld in Tiel was het druk.
Maar ja, ik heb een bonnetje en ik kan gewoon doorlopen.
Even een Mc thunder er bij gekocht en naar me huisje.
4 x heen er weer lopen met me vuurwerk.

En alles op de foto zetten.

30-12 gewerkt, minder maar ja, de dag gaat snel.
Afscheid genomen van me collega, want hij stopt met werken na 31-12, op me werk.
Daarom wou hij natuurlijk wat vuurwerk, om het vieren.:wink:

S'avonds hou ik het niet meer.
Overal maar dan ook overal zie ik vuurwerk, hoor ik vuurwerk, ruik ik vuurwerk.
Dus ik een paar doosjes ,,kinder'' vuurwerk gepakt uit de display box, die van een meneer op Marktplaat sheb gekocht.
U wel bekend denk ik.

Heerlijk om met een sigaar in me muil, wat klein vuurwerk af te steken.
Je valt er niemand mee lastig en voor mij is het een goed medicijn.

Daarna al wat vuurwerk in me auto gezet, want ik ga immers 31-12 oud en nieuw vieren bij een mede vuurwerk freak vriend.

De volgende ochten wordt ik al om 6:00 uur wakker.
Me spullen ingepakt, gegeten, nou ja gegeten....
Ik kreeg echt geen hap door me mond.
En de rest van me vuurwerk in de auto gooien.

Nou me hele auto zat vol.
De kofferbak en de achterbank vol met vuurwerk.

Daarna richting stook vriend.
Eerst nog langs jaco in Ede, om me Nederlandse Zink pijlen op te halen.

Maar na een tijdje ben ik dan toch waar ik moet zijn.

De moeder van X, ik weet niet of de betreffende freak, bij zijn naam genoemd wil worden, zeg vol verbazing.
Je hebt nog meer dan X.:D
Ach ja verschil moet er zijn, maar volgens mij zaten we beiden op gelijke hoeveelheid.

Eerst snel een bakkie en dan stoken.
Wat we allemaal gestookt hebben, dat ga ik niet allemaal vertellen, want dan wordt het een verslag van 100 pagina's.

Maar ik heb samen met X en zijn famillie lekker gstookt.
Me Starkids project afgestoken, met doorlont project afgestoken.
Verbaast dat Wolff echt een goed vuurwerk merk is.

Totdat het 2:00 uur en het vuurwerk op wat klein spul na op is.

Alles opgeruimt en me pijlenrek, enz opgeruimt en in me lege wagen gegooid.

Dan besef ik hoe moe ik eigenlijk ben.
Ik heb de hele dag lopen genieten en lopen kikken op me adrelanine, maar omdat ik me energie uit mecicijnen moet halen.
En ik iets te weinig van die mecicijnen heb ingenomen, was ik even leeg.
Maar na 2 glazen half bevroren cola, gaat het alwaar.
Half bevrorewn cola, is trouwens echt verrukkelijk.
Ik bedankt X en zijn famillie voor de ongelofelijke gastvrijheid en we spreken gelijk af, dat we het volgend jaar weer dunnetjes over doen.

Toen ben ik in me auto gestapt en naar huis gereden.
Het was voor mij een oud en nieuw om nooit meer te vergeten.

Noot: Het was voor mij de eerste keer, dat ik oud en nieuwe vierde in een redelijke grote stad.
Het is erg leuk om te zien, dat er veel meer vuurwerk de lucht in gaat, dan in een dorp.
Toen ik naar huis reed, zag ook overal sneulende hopen as, stapels leeggeschoten cakes.
En hier een daar iemand, die nog zijn/haar laaste vuurwerk afsteekt.
En dan kom je thuis om half drie en dan die stilte.
Die dan wordt onderbroken door een suis in je oren.
Ik moest toen denken aan die reclame van La trappe.
Proef de stilte. (Met herrie in je oor.)

Hierbij mijn verhaal van 2007/2008 Ik heb ook nog een ouder verhaal, deze post ik later. Natuurlijk ga ik ook nog een verhaal schrijven van de afgelopen jaarwisseling maar daar moet ik nog even goed de tijd voor nemen :)

Korte info voorraf. Ik woon in Drenthe maar vierde het afgelopen jaar bij mijn neef in het westen des lands laten we het houden op vlak bij Dordrecht.
Mij neef is TK aka TK vuurwerk en ook wel actief op VWC en AVP maar ik noem hem in dit verhaal gewoon even Tim.

We beginnen op vrijdag 28 december. Een typische Nederlandse winterdag. Een grijze en grauwige dag met een koud briesje. Echt een dag waarbij je je handschoenen aan moest en waarbij een muts op je kop toch wel een lekker winters gevoel gaf. Het was vandaag de eerste verkoopdag. Ik had samen met mijn broertjes besteld bij een GBV en een Evuco dealer waarvan ik bij de Evuco dealer zelf niks besteld had omdat ik de dag erna, de 29e naar Vuurwerkland Steenbergen ging die ook Evuco levert. Vandaag dus de eer aan voornamelijk Pro-line spul. De Assian Thunders waren in de aanbieding in de voorverkoop dus daar hadden we een flinke bult van besteld. Verder wat leuke cakes en wat producten die je niet overal kon krijgen zoals de Finale 125 shots.

Ik had lekker uitgeslapen. Het was niet laat, want ik kan niet laat uitslapen als ik weet dat er die dag iets leuks te wachten staat. Maar ik was nog niet wakker en een van mijn broertjes kwam mijn kamer in stormen. JEROEN JEROEN we hebben ons vuurwerk!!! Mijn twee broertjes hadden 's ochtends vroeg dus al hun vuurwerk opgehaald bij de Evuco dealer Poelman in Klazienaveen. Twee leuke collecties met siervuurwerk stonden uitgestalt in hun kamertjes. Ik was nog niet wakker en het feest was al begonnen!

Toen was het mijn beurt, mijn vuurwerk lag te wachten in de winkel in Coevorden. We hadden aangegeven het 's morgens op te halen dus dat gebeurde dan ook. Volgens mij gingen we rond een uur of 10 a half 11 die kant op. Het was 10km rijden, ongeveer 20 minuutjes. Toen we aankwamen was er vrijwel niemand. De winkel was -op het personeel na- leeg. Ik liep naar binnen en daar was keurig een ruim opgezette afhaal ruimte gemaakt voor het (bestelde) vuurwerk. Ik gaf mijn bonnetje en ik wachtte. Even later kwam de verkoper met 3 goed gevulde tassen te voorschijn. Geniaal, hoe ik me toen voelde. Mijn eerste vuurwerk weer in 2007! Ik bestelde nog een klein potje erbij, Purple Sky, die wilde ik graag hebben en vervolgens gingen we weer naar de auto. Waarin mijn dolblije broertjes zaten te wachten. We laden de tassen in de auto en gingen terug naar huis.

48.JPG

Eenmaal thuis aangekomen maakte we van de 2 bestellingen 1 grote collectie! Wat een berg vuurwerk hadden we ook dit jaar weer in huis gekregen! Na alle foto's gemaakt te hebben scheiden we alles weer in onze eigen stukken vuurwerk. Ik was blij, voelde me goed, het was weer begonnen! Die middag nog heb ik de gemaakte foto's op mijn website, AVP en VWC gezet. Later nog met Tim gesproken die het eerste deel van zijn collectie ook opgehaald had in Dordrecht. Het ging om spul van Dynasty.

Die avond ben ik op tijd gaan slapen, ik ging de volgende dag immers naar Vuurwerkland Steenbergen. Ik ging alleen niet slapen voor dat ik alles had geregeld met mijn vuurwerk. Ik ging namelijk met de trein naar Steenbergen, en om met de trein al dat vuurwerk + kleding mee te nemen + nog vuurwerk kopen in Steenbergen was niet te doen. Maar er was een oplossing. Mijn oma was hier al een paar dagen, met kerst etc. En zij ging zondag (overmorgen dus) naar huis. Zij woont vlak bij Tim dus zij kon gewoon mijn vuurwerk meenemen. Opgelost!

---

Zaterdagmorgen, de wekker ging en ik was dan ook meteen klaar wakker! Ik moest natuurlijk de trein halen richting Steenbergen. Nouja er gaat geen trein naar Steenbergen dus ik moest eerst naar Bergen op Zoom. Ik moest hoe dan ook altijd via Rotterdam overstappen en naar Dordrecht reizen. Kwam goed uit want dan kon Tim zo opstappen in Dordrecht. En zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in Dordrecht ging Tim met me mee en vervolgde we onze reis naar Bergen op Zoom. Vanaf daar namen we de bus. In de bus kregen we instructies door de telefoon van Ramon van Vuurwerkland Steenbergen die aangaf waar we moesten uitstappen. Het ging allemaal prima en nog geen half uur later stonden we in Steenbergen. Een leuk plaatsje met een haven met vriendelijk volk. We vroegen waar we het industrie terrein konden vinden, we kregen uitleg en zo zijn we die kant op gelopen. Bijna aangekomen kwam Patroontje, een enthousiaste member van AVP ons tegemoet lopen. We schudden de hand en hij leidde ons verder naar de winkel.

320.jpg

Daar aangekomen was het lekker druk, constante in- en uitloop van mensen die hun vuurwerk kwamen ophalen of die nog vuurwerk moesten kopen. Ramon had het dus ook redelijk druk maar tussen de klanten door had hij tijd voor ons. Even voorgesteld natuurlijk en gevraagd of we konden filmen en foto's maken (een van de redenen dat we daar ook geweest zijn). Tuurlijk mocht dat, en we gingen lekker ons gangetje in de zaak. Later nog zijn we achter de winkel geweest in de bunkers waar toen ook vuurwerk werd aangevuld. Heel leuk omdat eens te zien tijdens de verkoopdagen!

Toen we klaar waren met onze multimediale bezigheden hebben we dat opgeruimd en hebben we zelf een bestellijst bij de hand genomen. We konden natuurlijk niet met lege tassen weg gaan!. Tegelijkertijd kwam er 1 van de prijswinnaars binnen van de Jekovuurwerk prijsvraag. Het was op zich al erg vet om een vuurwerk te mogen verloten via je eigen website (in samen werking natuurlijk met Vuurwerkland Steenbergen), maar om dan ook nog de prijswinnaars in het echt te zien is nog veel leuker, vond ik! Het was Niels, een moderator van AVP, hij kwam zijn gewonnen vuurwerk ophalen. Na de leuke onderbreking gingen we verder met het maken van onze keuzes. Dat was erg leuk wan de winkel is echt ingericht als een showroom, je kunt tussen de product dummy's doorlopen en ook een aantal producten bekijken op de grote LCD TV's.

Nadat we onze keuzes hadden gemaakt werden onze bestellingen gepakt en we propte het letterlijk in onze sporttassen. We kregen veel gratis vuurwerk. Beide zaten de tassen bomvol. Nog met twee extra plastic tassen hadden we de boel bij elkaar. Het was geen doen om dit mee te sjouwen, maar goed we moesten wel.

Na een leuk afscheid zijn we aan onze terugreis begonnen. Sjouwen en sjouwen, man het was echt niet te doen. Maar daar was onze verlossing, de Formido! Die had namelijk winkelkarretjes. We hadden een karretje gepakt en alles ingeladen. We vervolgden onze reis naar de bushalte. Nahgoed toen kwam de bus en zijn we terug naar het station van Bergen op Zoom gereisd. Vanaf daar weer met de trein naar Dordrecht en daar zijn we opgehaald met de auto. Nouja, het vuurwerk en ik werden opgehaald. Tim moest met de fiets want die stond nog bij het station. Het was inmiddels al bijna donker geworden en je zag alweer de eerste sierpotten de lucht in gaan, heerlijk!

Eindelijk thuis aangekomen hebben we alles lekker uitgepakt en neergezet. Ik kon me ook weer lekker opfrissen want ik was bek af na zo'n lange dag treinen en vuurwerken! :P Die avond was nog ontzettend gezellig :)

---

Zondag 30 december. Vandaag was het ook tijd voor andere rituelen zoals de kerk. Deze zondag duurde ook langer als alle andere zondagen, maar ik genoot er van! Daar komt bij dat vandaag ook mijn oma nog langs is geweest om al het Pro-line spul te brengen! Een mooie collectie, dat hadden wij, echt dolblij en gelukkig waren we! We maakte veel foto's en gingen af en toe het een en ander uittesten.

---

Maandag 31 december. Een wekker was niet nodig want onze biologische klok had ons al ruim op tijd wakker gemaakt! Het was echt prachtig vuurwerkweer. Droog, redelijk koud maar dat hoort erbij, en verder weinig wind. Het begon goed, we hadden afgesproken met wat vrienden van Tim en die waren dan ook rond de klok van half 10 gearriveerd. Tim en ik hadden samen nog een hele zak met allemaal los vuurwerk over van het jaar ervoor. Met voornamelijk veel rotjes, grondbloemen en babypijlen. We hadden het plan om daar om 10 uur mee te beginnen. Nee natuurlijk niet 1 voor 1 afsteken, maar we begonnen met een flinke heksenkring! Kwart voor 10 was het en we waren lekker bezig met z'n alle om die zak leeg te maken en alles goed neer te leggen voor een geslaagde kring. En dat was het! Klokslag 5 voor 10 staken we dat ding af. Gelijk daarna tikte de vrouw bij wie we voor het huis al een dikke ravage hadden aangericht op het raam. Met een lachend gezicht tikte ze met haar vinger op haar horloge. Onze dag begon goed! We vervolgde onze opening met drie doorgelonte thunderkings en vervolgens nog een drietal Trueno no4. Wat knallen die dingen toch lekker!

Verder verliep de dag gewoon lekker. De hele dag flink wat gestookt met een leuk groepje van rond de 5 a 6 jongens en af en toe ook wat vriendinnetjes. Een van de leukere dingen overdag vond ik de thunderkings het water op lanceren en ook wat vuurpijlen die dan zo mooi boven het water exploderen. Wat ook leuk was dat er een hele groep "yoyo check ons" gasten stond bij een winkelcentrum te klooien met loeiharde knallers en lawinepijlen zonder stok etc. Het ging een beetje over en weer volgens mij tussen 2 groepen + dat er nog politie was om toe te kijken hoe het er aan toe ging. Toen stonden wij een eindje verderop en lieten zo een screaming girl schuin omhoog schieten een klein beetje in de richting van die gasten, heel grappig om dan al die koppies te zien kijken naar zo'n stomme fluitpijl :P Verder hebben we gewoon de hele dag lopen klooien en afsteken zoals elke echte vuurwerkfreak doet. Echt heerlijk!

Aan het eind van de middag weer richting huis gelopen waar we lekker gingen eten. Na het eten even wat uitgerust, de boel weer wat opgeschoond en onze tassen bijgevuld. 's avonds hebben we niet meer rondgehangen maar zijn we gewoon rustig voor het huis gebleven. Ook daar hebben we lekker staan stoken, en begonnen we langzaam aan wat siervuurwerk. De avond verliep ontzettend gezellig, ook omdat er kennissen van Tim gekomen waren. Samen met 1 van die kennissen hebben we een hele poos nog staan stoken buiten, heel gezellig!

Tegen een uur of 11 a half 12 zijn we naar binnen gegaan en dit keer ook binnen gebleven tot het moment daar was. Het was gezellig binnen, hapje, drankje, spelletje, lekker kletsen, echte oudejaarsavond sfeer! Al ons vuurwerk stond boven, dat gingen we nu eventjes beneden zetten. Alles was al los en uitgepakt, lontjes klaar gemaakt, we waren er klaar voor! Rond kwart voor 12 ging de televisie aan en bekeken we de beruchte en traditionele klok op een van de eerste drie zenders. Geniaal die klok bij Paul de Leeuw met Adje ik heb me daar echt helemaal slap om gelachen!
Voor ik het wist was het moment daar, 12 uur! 1 januari! We feliciteerde elkaar en snelde ons naar buiten.

Daar begon het spektakel! We gingen van start met twee keer een fluitbak van Proline, echt een aandachttrekker was dat, heel leuk om, om 12 uur te doen. Pot voor pot stookte we onze collectie er door, prachtig vuurwerk hadden we! Potten van Jorge, Proline, Evuco, Dynasty, Lidu/Star en ook Diamond. We hebben echt van alles voorbij zien komen die nacht, het was ontzettend leuk! Dit jaar hadden we gekozen voor heel veel goede prijs/kwaliteits potten. De buurman die vuurwerk uit Belgie had kwam zelfs nog vragen waar wij dit spul wel niet vandaan hadden. Leuk was dat!

Nadat ons grote en siervuurwerk op was hebben we lekker binnen nog wat gegeten en gedronken. Toen werden we gebeld en zijn we naar de zelfde jongens gegaan waar we overdag ook mee waren. Daar nog wat gestookt en rondgekeken bij andere mensen die nog bezig waren.

Het was een hele leuke en geslaagde oud en nieuw. Eigenlijk geen tegenslagen gehad (oja 1 babypijltje bij mij ging niet af :O) maar verder echt een hele leuke geslaagde oud en nieuw! Ik kijk er weer naar uit :)

Mijn oud en nieuw verhaal 2005/2006 Neem even de tijd, het zijn bijna 4 kantjes tekst :p

1 september 2005
Ik wist eigenlijk nog niet goed wat het inhield; AVP?!
Ja! vertelde een aantal mensen op msn, dat is een enorm uitgebreide vuurwerksite met meer dan een paar 1000 leden en radio uitzendingen waarbij je vuurwerk kunt winnen! Altijd gezellig en direct reacties op je nieuw geopende topics of posts.
"Ow, dan zal ik me ook maar aanmelden…” zei ik.

Oktober/november
Ik begon het forum steeds leuker te vinden, en mijn kennis over vuurwerk breide uit. Ikzelf was toen ook al een aantal keren bezig geweest met m’n eigen vuurwerksite (toen jekovuurwerk.tk, inmiddels www.jekovuurwerk.nl) jammer genoeg liep mijn persoolijke site toen niet zoals geplant. Verder was ik een van de 3 admins op een nieuw vuurwerkforum, Onsvuurwerkforum.com. OVF liep prima, leuk groepje leden en het forum breide zich uit. Bovendien ging een groot deel van mijn tijd toch weer op aan AVP. Je leerde er nieuwe mensen kennen en nieuwe dingen over vuurwerk. Ik voelde me er helemaal thuis!

Op dat moment waren er een aantal contests aan de gang en ik kwam op het idee om een Promo contest te starten, met het thema Oud en Nieuw 2005/2006. Dat liep goed en er waren dan ook veel promo’s gemaakt (ik meen dat Rasco gewonnen had ;)).

December naderde en verschillende vuurwerkwinkels kwamen al met de foldertjes aanzetten, een moment waar meerdere freaks met smart op hebben gewacht. Op dat moment denk je, ‘was het maar alvast december’ en dan is het EINDELIJK zo ver, en dan denk je toch nog even terug aan die geweldige tijd die je hebt gehad en zeg je ‘Wat ging het eigenlijk snel!’.

December, tot de kerst…
Het forum raakte vol met topics vol met prijs- en bestellijsten, vuurwerkfolders en verschillende vuurwerklijstjes afwisselend met een budget van 25 tot misschien wel over de 1000 euro.

Ook in de boete database verschenen verschillende verhalen over mensen die gepakt waren met hun illegale vuurwerk of het afsteken ervan.
En ook in het vuurwerknieuws gedeelte verschenen nieuwsberichten over huiszoekingen en mensen die gepakt waren op de grens van Nederland naar België.

Overal zag je kerstlichtjes en versierde kerstbomen in de huiskamers staan, het was supergezellig. AVP kreeg een kersttintje aan de layout en verschillende andere vuurwerksites wenste je een gezellige kerst en een gelukkig maar vooral knallend nieuw jaar toe dmv. een leuk plaatje of een PM berichtje via een van de vele forums.

Nu was het dan ook zover, het was kerst.. dat betekend voor een hoop freaks, we gaan de laatste week in. We zijn er bijna.. Oud en Nieuw 2005/2006 we zijn er klaar voor!

December, de laatste paar dagen.
28 december

Deze oud en nieuw gingen we in het westen vieren bij familie. Mijn oma heeft de kerst hier in Drenthe doorgebracht en ging nu (de 28e dus) weer terug naar huis. Ik reisde met mijn oma mee om vervolgens naar mijn neef Tim (TK) te gaan, ik zou met hem het vuurwerk gaan halen en de 31e overdag afsteken. Dit deden we immers al jaren en we moesten en zouden ook dit jaar weer samen vuurwerk afsteken.

Bij Tim aangekomen begonnen we natuurlijk direct over vuurwerk te kletsen, hij vertelde me dat we het vuurwerk morgen (de 29e) al vroeg op mochten halen. Telkens weer bekeken we de vuurwerkfoldertjes opzoek naar wat we hadden besteld. En we keken elke keer weer naar het journaal waarop vertelt werd dat morgen (de 29e) de vuurwerk voorverkoop weer begon.

29 december (de eerste verkoop dag)
We waren vroeg wakker, hadden een goed ontbijt op en waren er helemaal klaar voor. Snel wilden we de auto in om het vuurwerk te gaan halen. Dus wij snel spullen mee enz. en hup, op naar Rotterdam, op naar het vuurwerk!

Aangekomen in de straat waar de winkel is, bleek het helemaal niet druk te zijn. Aardig personeel en direct aan de beurt, beter kan niet! Nadat we allebei onze bestelling hadden nagekeken of alles klopte bestelde we nog wat extra dingetjes en gingen terug, op weg naar huis om vervolgens alles te gaan bekijken en natuurlijk om foto’s te maken voor de website.

Wat ik nog niet heb vertelt, is dat we bij 2 winkels hadden bestelt, 1 in Drenthe (waar ik Jeko woon) en bij een winkel in Rotterdam waar we het dus net hadden opgehaald. Morgen (de 30e) zouden mijn ouders komen, als het goed is hebben hun vandaag het vuurwerk gehaald wat wij daar bestelt hadden. Maargoed afwachten maar!

30 december (de tweede verkoop dag)
Vanochtend werden we wat later wakker dan gister maar natuurlijk wilde we er een leuke dag van maken maar ik denk altijd, hoe eerder je wakker bent, hoe langer de dag duurt. Normaal vind ik dat niet erg maar nu ging het erom dat het z.s.m. morgen moest worden :P

’s Middags rond een uur of 1, half 2 belden mijn ouders op dat ze er bijna waren. Dus wij gingen wachten, en wachten en wachten… 2 uur, héé daar is een auto. Jawel het zijn m’n ouders.. met een supervrolijk gezicht schoten mijn broertjes de auto uit om vol trots hun collectie te laten zien, die ze op de achterbank hadden gehouden om er zo de hele weg ernaar te kunnen kijken. Natuurlijk interesseerde mij dat wel, maar hij ging mij op dat moment even om iets anders; het vuurwerk van Tim en mij.

Jawel hoor, daar was het.. ook dat pakten me broertjes vol trots uit de auto en gaven het aan ons. Binnen stalde we het uit en ja hoor, onze collectie was compleet. ‘Wat sloffen kanonslagen, grondbloemen, babypijlen.. zou het genoeg zijn voor morgen overdag?’ vroeg Tim aan mij. ‘Nou een ding weet ik zeker het wordt een superleuke dag morgen’ zei ik. En of het genoeg was… dat zien we morgen vanzelf wel.

’s Avonds was het gezellig binnen, er stond zachtjes gezellige muziek op en Tim en ik waren superblij met ons vuurwerk. Nog steeds kletsten we erover.. Op een zeker moment werd Tim gebeld, het was een vriend. Hij vroeg of we naar buiten kwamen om een sneeuwballen gevecht oid. te gaan houden met nog wat mensen. Ja dat vonden we geen gek idee, hartstikke gezellig toch? Buiten hoorde je steeds een knal of zag je weer wat door de lucht heen flitsen. En steeds als we een boeket of ander effect in de lucht zagen keken we elkaar aan en zeiden we tegen elkaar; EY zag jij die ook?!, Ja die zag ik ook, mooi hé?!

En op zulke momenten denk ik steeds ‘Dit is hét oud en nieuw gevoel!’. Hiervoor wachten we dag in, dag uit elk jaar weer op! Morgen kan niet meer stuk!:D:rolleyes:

31 december, D-day!
Heel gek, maar ik weet nog dat ik eerder wakker was dan Tim:p Kort na ik wakker was werd Tim ook wakker en we kleden ons goed aan met ‘de avond ervoor klaargelegde kleding’ het was immers geen warm weer, het had gisteravond nog gesneeuwd.

Snel maakte we ons klaar en gingen naar beneden, daar lagen croissants voor ons, die moesten we maar lekker opwarmen, omdat het toch wel een beetje speciale dag voor ons was had de ma van Tim gezegd.

Na een goed ontbijt gingen we naar buiten, lekker afsteken.. tot het eind van de ochtend hadden we ons heerlijk vermaakt, tot het begon te regenen. Dus wij naar binnen, en lekker even een oliebol opsmullen. Jammer genoeg maar de regen hielt maar niet op. We besloten een paar vrienden te bellen om even te overleggen hoe we het vanmiddag gaan doen.

Het was inmiddels niet meer zo hard aan het regenen en we besloten weer lekker naar buiten te gaan. Regen of geen regen, het was natuurlijk wel de 31e van december :)

Aan het eind van de middag kwamen mijn ouders, ze kwamen me halen om vervolgens richting de familie te rijden waar we vanavond de jaarwisseling zullen vieren. Jammer genoeg, want ik vermaakte me prima met Tim! Maargoed, overal komt een eind aan en we hadden samen een paar super gezellige dagen gehad.

Zo het is nu ongeveer 6 uur, m’n oom had bij een goeie chinees wat (hoe kan het ook anders) chinees besteld. We hadden dus lekker gegeten. Verder waren er geen neefjes of nichtjes dus ik moest het die avond alleen of met m’n broertjes doen. Maar ja geen probleem ik had nog genoeg leuk vuurwerk om af te steken. De avond ging snel voorbij en voor ik het wist was het al tegen 12ve. De TV ging aan op ned. 1, 2 of 3 om naar de beruchte en inmiddels wel een traditie geworden klok te kijken.

5, 4, 3, 2, 1… JAAA!! Gelukkig nieuw jaar, ‘kusje kusje knuffel’ en huppa, jas aan en naar buiten! Knallend het nieuwe jaar in! Tegen een uur of 2 was al m’n vuurwerk en dat van de rest van de familie op.

Ik vond dat het echt een super oud en nieuw was, en hoop dat de rest hier het zelfde over denkt. Ook nu zitten we weer in ‘de tijd voor oud en nieuw’. Zoals je las begon ik het verhaal met september waarin AVP online kwam enz. Die tijd, zitten we op dit moment dus weer in:) en ik hoop dat deze net zo geslaagd wordt als er minstens in het verhaal staat! :)

Gegroet, Jeko

* Geschreven op vrijdag 15 september ’06
* Let op, bovenstaand verhaal is waar gebeurt!

-------------------

Ik krijg kriebels als ik mijn oude verhalen terug lees, lekker hoor :cool: Binnenkort dus mijn nieuwe verhaal van 2008/2009!!

Mooie verhalen jeroen, we zitten idd al weer in diezelfde periode en straks denken we weer terug wat is het toch hard gegaan.
Over een tijd komt sinterklaas weer aan bod en misschien nog wel eerder liggen er al kerstspullen in de schappen iets wat een prima vermaak oplevert.

Je merkt het nu buiten ook al wel, in de ochtend is het al veel frisser en 's avonds koelt het al snel af, ook is het al een stuk eerder donker als een maand geleden toen zaten er nog dagen tussen met 35 graden terwijl we nu blij zijn als de 20 gehaald wordt. Nog even en we zitten weer aan de 10-15 graden brrr dat wordt weer gezellig koud!

Leuk om de verhalen te lezen.
Waarom komt je verhaal me bekent voor the cigarman:wink: je mag het wel noemen hoor sigarman :wink:
Zal me me verhaal kort houden anders kom ik ook op paginas:D
Op 29 me spullen halen onder andere ook bij katan en wie zie ik daar vraag me af of toeval bestaat een aantal jongens van vwc je weet wel wie ik bedoel leuk om met jullie gepraat te hebben:wink:.
Had de 29 een hele dagtaak aan om de spullen op te halen.
30 wat klein spul afgestoken met me gezin eigenlijk allang wat eerder:)
31 vroeg wakker je weet wel,zelfgemaakte mat afgestoken,
en nog wat dingen.
En toen bij me moeder wat dingen afgestoken we hebben daar een leuk veldje.
Rond 1 uur kwam me mede stook vriend the cigarman die deze keer tot het einde kwam.
We doen dit al jaren alleen nu was het helemaal tot het einde.
Kwam zelfs tot de ontdekking dat ik wat projecten gewoon
vergeten was daarna komt deze jaar tegoed.
In die tijd non stop gestookt op wat drinken en eten na.
Ijscola is lekker.
Kan je na gaan hoe druk we waren:wink:
100 paginas is te kort.
Me familie en ik vond het leuk om bij je te hebben je bent van harte welkom en zien je graag deze jaar weer terug.

Laatst bewerkt:
Jaarwisseling 2008/2009

29 december 2008

Het was een koude maandagochtend maar gek genoeg had ik het niet koud. Mijn mobieltje gaf acht uur aan, tijd om uit bed te stappen, normaal kom ik in de vakantie pas na elven mijn bedje uit, maar de laatste drie dagen van het jaar zijn altijd een uitzondering. Die nacht had ik slecht geslapen, ik was moe maar toch klaarwakker, vandaag zou ik me bezig gaan houden met mijn grootste hobby, vuurwerk! Ik had nog een paar uur totdat het tijd was met de auto naar de verkooppunten te gaan om vervolgens tassen vol pyrotechnisch materiaal naar buiten te slepen. Ik maakte haast, ik moest nog zoveel dingen doen.
Ik liep de trap af naar beneden waar mijn moeder al aan tafel zat. “Goeiemorgen mam!”, zei ik. Toen ze de grijns op mijn gezicht zag en even naar de klok keek wist ze waarom ik zo vrolijk was en waarom ik al zo vroeg beneden was. Ik at snel een paar boterhammetjes en ging nog even naar boven om mijn broertje wakker te maken. “Wakker worden, we moeten over een uurtje weg!”, riep ik tegen hem. Hij had beter geslapen dan ik, waarschijnlijk omdat hij iets minder gespannen was dan ik. Toch schoot hij ook zijn bed uit om zich klaar te maken. Ik ging nog even naar mijn kamer en zette de computer aan, natuurlijk even forummen om te kijken naar de collecties van de mensen die al vroeg naar de winkels waren gegaan. Langzamerhand werden de zenuwen steeds groter. Het was al bijna tijd om te vertrekken dus ik sloot mijn computer af en pakte de afhaalbonnetjes en ook de cadeaubon die ik had gekregen voor kerst zodat ik daarvan nog lekker kon shoppen.
2vbm104.jpg

Ik ging naar drie winkels, in Akersloot, Uitgeest en in Heemskerk. Ik had mijn bestellingen goed gepland zodat ik alles achter elkaar kon afwerken. Snel naar beneden en heb mijn moeder en broertje in de auto gegooid. Eerst gingen we naar Akersloot, waar ik mijn kleine grut en een aantal potjes ging halen, mijn moeder was vooraf al bang dat we niet alles opkregen, ze voorzag al dat het een flinke tas zou worden. En gelijk had ze, na een kwartiertje wachten in een best drukke winkel kwam de verkoper aan met een soort doorzichtige vuilniszak van anderhalve meter hoog, gevuld met kanonslagen, king of thunders, potjes, eigenlijk teveel om op te noemen. Samen met mijn broertje checkten we de inhoud, er zaten wat vervangers in, maar dat was juist in ons voordeel en kon de pret niet drukken. We droegen de loeizware zak naar de auto en legde hem in de achterbak.
Mijn moeder kon haast niet geloven dat we naar nog twee winkels moesten, het was al zoveel. Maar we verzekerden haar dat we dit makkelijk op konden. Aangekomen bij de tweede dealer, waar ik de potten en pijlen van Wolff vuurwerk ging halen was het erg rustig, een beetje sfeerloze winkel als ik het eerlijk zeg. Maar goed, de dummies stonden overal opgesteld en we zagen al een paar van de potten en pijlen die we hadden uitgekozen. Ik gaf mijn briefje aan de verkoper en die kwam snel terug met een tas vol potten en pijlen. Mijn broertje had hier de Hawaii en een pijlenpakket gekocht en was er helemaal van in de wolken. We stapten weer in de auto, die vol lag met folders en vuurwerk, en gingen weer op pad naar de derde en helaas alweer de laatste winkel gelegen in Heemskerk. Dit was de winkel waar ik mijn cadeaubon ging inleveren en verder niks had besteld. Hier was het al wat drukker dan de winkel in Uitgeest en lekker gezellig, na eventjes wachten kwam ik aan de beurt. Ik was mijn lijstje van wat ik wou hebben vergeten mee te nemen, maar ik kon mijn lijstje blijkbaar uit mijn hoofd, want ik somde product voor product op. De winst was een aantal potten en nog wat spul. Toen we weg wilden gaan reed mijn moeder bij het uitparkeren tegen een paaltje aan, een flinke klap gaf het en helaas ook aardig wat schade aan de achterbumper en achterlicht. De sfeer was meteen een stuk minder, ik had ook een beetje een schuldgevoel, het was immers voor mijn vuurwerk dat we daarheen gingen.
Toen we thuiskwamen had mijn moeder de verzekering gebeld en het bleek dat alles gewoon vergoed werd, gelukkig maar. Ik was weer opgevrolijkt toen we het vuurwerk in de logeerkamer uit de tassen hadden gehaald. Mijn broertje had ook wat vuurwerk gekocht, een pot, een pijlenpakket en wat spul voor overdag. We maakten een mooie stapel van al het vuurwerk en hebben alles gefotografeerd, wat een leuk karweitje was. De rest van de dag heb ik rondgehangen op de forums en ’s avonds heb ik uit het raam gekeken naar potten en pijlen die regelmatig de lucht in vlogen. ’s Avonds laat naar bed.

30 december 2008
Deze nacht had ik nauwelijks geslapen, ik hoorde heel veel knallen en heb lang met mijn broertje over vuurwerk zitten praten. Om een uur of negen toch maar me bed uitgekomen, ik was erg zenuwachtig, het was de dag voor de grote dag. Ik had echter niet heel veel te doen, heb veel op forums gezeten en ben ’s middags naar een vriend geweest om wat te gamen en over vuurwerk te praten. Hij haalde zijn vuurwerk pas de 31e op samen met zijn vader, niet erg natuurlijk. Ik liet hem bij mij thuis de collectie van mij en mijn broertje zien en hij leek erg onder de indruk, hij houdt van vuurwerk maar weet er niet zo veel vanaf. ’s Avonds vroeg naar bed en proberen te slapen.

31 december 2008
Ik was al uren wakker voordat de wekker ging, geen oog dichtgedaan en de hele nacht gespannen op mijn bed gelegen, was erg moe maar toch druk en uitgelaten. Over contradictie gesproken. Om vijf uur ’s ochtends ging er in de straat achter mij een harde mat af waarna een man naar zijn werk reed, vreselijk lijkt me dat, op oud en nieuw werken. Voor mij was het even genieten zo in de vroege ochtend maar denk dat niet iedereen daar zo over dacht.
Om half acht ging ik dan toch maar mijn bed uit, slapen zou er niet veel meer van komen. Ik maakte mijn broertje wakker en zei dat het tijd was uit bed te komen. De eerste knallen hoorden we al opkomen, dus de spanning werd voor ons beiden steeds groter. Na een stevig ontbijt en eventjes op de forums te hebben gezeten, was het tijd om de voorbereidingen te gaan treffen.
Om tien uur exact stonden we met zijn drieën buiten om het eerste vuurwerk te ontsteken, we begonnen met een fluitbak om de buurt goed wakker te maken en daarna de knallers etc. De hele dag door hebben we staan afsteken met af en toe een pauze om wat te eten en te drinken. Ook kwamen we de jongens uit de straten hier omheen tegen waarmee we nog even hebben gestookt. Om zes uur was het al aardig donker en de vriend waarmee ik en mijn broertje aan het afsteken waren moest naar Haarlem om familie te bezoeken, wat erg jammer was, we staken een potje af zodat hij toch nog een beetje kon genieten van ons siervuurwerk. De rest van de avond hebben we af en toe binnengezeten voor de gezelligheid maar ook vooral potten gestookt en ook pijlen en fonteinen, de rotjes en kleiner vuurwerk hadden we niet zo’n zin meer in, het was tijd voor het grotere werk!
Om elf uur gingen we naar binnen om nog even achter de buis te zitten met ma en pa. Toen het half twaalf was viel er een soort doodse stilte in Beverwijk vergeleken met de rest van de avond, een soort stilte voor de storm. En ja, storm kwam er zeker, om vijf voor twaalf nog afgeteld met de klok en toen gingen de champagneglazen tegen elkaar aan. “Gelukkig Nieuwjaar!”, zeiden we tegen elkaar en dronken de champagne op. Ik wilde eerst nog boven kijken naar het vuurwerk wat door iedereen werd afgestoken, het ging namelijk al aardig los. Maar mijn moeder hield me tegen, als het Nieuwjaar is moet je vuurwerk afsteken en niet binnen zitten kijken, dus ik moest maar naar buiten om de potten af te steken, ook niet erg natuurlijk. Ik begon met het aansteken van de aansteeklont, dat niet lukte omdat de aansteker op was, uiteindelijk is het na drie minuten gelukt met een gewone aansteker de aansteeklont aan te krijgen, het voelde eigenlijk meer als drie uur. Toen legde ik mijn mat op de straat en stak hem aan, het lontje pruttelde en na een halve minuut heb ik de hoop opgegeven dat hij het nog zou gaan doen, ik legde dus het matje aan de kant en pakte een grote pot. Hiermee begon dus mijn knallende nieuwe jaar. Er volgden nog een stapel potten en pijlen en ander spul. Mijn vader had foto’s gemaakt die ik later in het jaar op internet zette. Om twee uur was dan het grote vuurwerk op, we namen de restjes mee en gingen binnen nog even tv kijken. Wat een top oud&nieuw was dit zeg, dacht ik bij mijzelf. En dat was het ook.

9lfxg9.jpg
ifd55v.jpg
30vno07.jpg

Gr. Mick :bye:

Ik ben ook maar eens begonnen met het schrijven van een verhaal, dit is de eerste keer dat een verhaal schrijf. Het gaat over vuurwerk en de beleving er omheen, ik hoop dat jullie het wat vinden en ik ga proberen om elke week een hoofdstuk toe te vroegen. Hoofdstuk 3 heb ik nu bijna klaar maar ik begin met hoofdstuk 1 hier te posten zodat ik nog wat voorsprong houd.
Het verhaal is compleet verzonnen dus ook de namen zijn niet echt ed in dit verhaal.

Hoofdstuk 1

Pfoe.. wat is het toch warm zeg ik tegen Nick ‘terwijl hij al ja knikkend zijn glas ice tea achteroversloeg’. Maarja wat wil je ook ‘zegt hij even later’ het is al bijna augustus. Ja dat klopt ‘antwoordde ik’ nog een paar dagen en dan was het inderdaad alweer 1 augustus. Weet je wat dat betekend ‘zij ik met een brede glimlach tegen hem’ over een maand gaat het vuurwerkseizoen al weer van start, ja dat klopt ‘antwoordde hij’ we hebben nog niets ingeslagen bij onze zuiderburen, wordt het daar niet eens tijd voor ‘antwoordde ik terug’ we hebben immers toch nog 2 weken vakantie. Met een brede glimlach keek hij me aan en zij, oké dat doen we! Laten we er daar nog een op drinken ‘zei hij meteen erachteraan’ Ja lekker ‘antwoordde ik enthousiast terug’. Na alweer ons 4e drankje op te hebben gedronken ‘zij ik’ kom zullen we weer naar huis toe fietsen, de klok had inmiddels al weer half 4 geslagen. Is goed ‘antwoordde hij’ dan fietsen we eerst naar jou huis ik heb namelijk nog wat spullen bij jou laten liggen. Oja dat is waar ook ‘zij ik’, nou dan zullen we maar snel gaan anders ben ik te laat thuis voor het eten ‘zij Nick’.

Na het pakken van de fietsen, fietste we weer snel richting mijn huis. Eenmaal thuis aangekomen kwam mijn moeder al aangelopen om de deur open te maken. ‘Hallo jongens’ lekker op het terras gezeten, ja het was erg genieten ‘klonk het uit twee monden tegelijk’. Nadat ik mijn fiets in de schuur had gezet zijn we maar snel naar binnen gegaan. Hier Nick je tas, ‘dankje antwoordde hij’ dan ga ik er maar weer eens vandoor, ja dat is goed spreken we elkaar vanavond nog op MSN? Dan kunnen we wat afspreken wanneer we ons tripje kunnen plannen ‘vroeg ik’. Dat is goed, uurtje of half 9 ben ik online ‘antwoordde hij’.

Mam hoe laat eten we? zes uur staat het eten klaar ‘riep ze naar boven’ ‘nog een uurtje dacht ik bij mezelf’, ik had namelijk meteen toen Nick de deur uit was de computer aangezet om wat vuurwerkfilmpjes te bekijken en alvast te beginnen met een lijstje maken met wat ik graag wilde halen als we onze trip gingen maken. Zo wat gaan die nieuwe knallers van Zena hard zeg, die moet ik zeker hebben ‘zij ik hardop’ al had ik er geen erg in dat mijn moeder de trap op was gelopen richting boven en dit hoorde. ‘Ze antwoordde direct’ ben je nu al weer met vuurwerk bezig? Ja dat gaat het hele jaar door hè mam. Oké maar je weet het, als je het maar wel veilig houd vind ik het allemaal goed ‘zij ze met een wat strenge stem’. Ja mam dat doe ik altijd ‘antwoordde ik meteen erachteraan’. Kom je alvast naar beneden ‘vroeg ze’ het eten is namelijk bijna klaar. Oké dan kom ik er zo meteen aan’ was mijn antwoord hierop’, ik had namelijk al behoorlijk honger gekregen omdat we ’s middags eigenlijk geen eten op hadden, ja een portie bitterballen en dat was alles.

Het was inmiddels al weer half 8 geworden ‘toen mijn moeder zij’ laat jij de hond even uit Sander dan doe ik de afwas. Oké dat is goed mam ‘antwoordde ik met enigszins wat tegenzin’ Ik had er namelijk weinig zin in om dit te doen omdat ik liever zo snel mogelijk weer achter de computer wilde gaan zitten. ‘Maar dacht bij mezelf’ de hond uitlaten is beter dan de afwas doen. Kom Berno ga je mee? ‘riep ik’ terwijl ik zijn riem pakte kwam en hij al kwispelend aanlopen. Na een kwartier buiten te hebben gelopen was het wel weer genoeg geweest en zijn we weer naar binnen gegaan. Eenmaal binnen had mijn moeder al een glas ice tea klaar gezet, dankje mam ‘zij ik’. Heerlijk een glas koude ice tea op een warme zomerdag, dat smaakt naar meer ‘dacht ik bij mezelf’ en schonk nogmaals het glas vol om het vervolgens mee naar boven te nemen.

8 uur, nog een half uur dan komt Nick online dan kan ik mooi nog het geld uit mijn spaarpot gaan tellen, dus pakte mijn spaarpot van de kast die daar al een lange tijd stond gezien het laagje stof wat erop zat. Na de spaarpot op bed omgeschud te hebben kwam ik tot mijn verbazing erachter dat er meer in zat dan ik had gedacht, zo dat is nogal wat ‘zij ik tegen mezelf’ ik had geschat dat er zon 125 euro in zou zitten, maar naar alles geteld te hebben bleek dit toch een stuk meer te zijn. Wow 235 euro en 80 cent had ik gespaard, dat was nog eens een meevaller, dit betekende meteen dat ik ook wat meer spullen op mij lijstje kon zetten. 175 euro wou ik hiervan gebruiken voor het vuurwerk, dat is wel genoeg voor de eerste trip ‘dacht ik bij mezelf’ daar kan ik genoeg leuks van kopen.

Inmiddels was het al weer half 9 geworden ‘zag ik op de klok’ en ging maar weer achter de computer zitten en zette mijn status op afwezig, zo dan wordt ik niet meer lastig gevallen voor andere zaken ‘zij ik tegen Nick die ook net online was gekomen’. Ja dat zal ik ook maar meteen doen ‘antwoordde Nick hierop’, zo dat is gebeurd en typte een lachende smilley naar me. Wanneer hebben we allebei tijd ‘vroeg ik aan hem’? Uhm.. eind deze week kan ik wel behalve zaterdag, dan heb ik een zomertoernooi van het voetbal. Oké, ik was toch al niet van plan om op zaterdag te gaan ‘antwoordde ik’. Waarom niet ‘vroeg hij verbaasd’, Veel te druk dan ‘was mijn antwoord’. Ja dat is inderdaad waar, dan gaan we toch vrijdag? Vrijdag komt goed uit voor mij ‘zij ik’, nou dat is dan afgesproken ‘kwam er in het venster te staan’. Weet je al wat je wil gaan halen ‘vroeg ik’? Nee nog niet echt, ik denk dat ik vanavond maar een begin aan een lijstje. Ik ben er net aan begonnen, moet je trouwens een kijken naar die nieuwe knaller bij Zena die gaat hard zeg, die had ik vanmiddag al op mijn lijstje gezet. Ik zal eens kijken ‘was zijn antwoord’. Zo dat is een goede knaller zeg, een lekkere knal en niet te duur! Ik heb mijn spaarpot net opgemaakt ‘zij ik’, er zat veel meer geld in dan ik dacht. Hoeveel zat erin dan ‘vroeg Nick nieuwsgierig’. 235 euro en 80 cent ‘typte ik met een glimlach’, maar ga er 175 van gebruiken de rest is reserve en voor de volgende keer als we gaan ‘typte ik er snel achteraan’. Ja dat is slim, want er komt vast een 2e keer, ik wil namelijk ook nog een keer langs Salon Roger daar hebben ze namelijk hele goede pijlen ‘zij hij’. Dat heb ik gezien ja op Youtube, en ze kosten niet eens zo veel. Daar gaan we dan zeker naartoe ‘antwoordde ik’. Na onze eindeloze gesprekken over vuurwerk ‘zag ik’ op het klokje rechts onderaan het bureaublad dat het inmiddels al half 12 was. Ik ga zo maar eens slapen, het is al weer half 12 ‘type ik terwijl ik flink moest gapen’ ja het was echt tijd om te stoppen ‘dacht ik bij mezelf’. Ja dat is goed Sander, welterusten en tot vrijdag ‘antwoordde Nick’. Welterusten en tot van de week ‘zij ik’ waarna ik de computer afsloot en even welterusten naar beneden riep om mijn ouders alvast welterusten te wensen en dat ze wisten dat ik al ging slapen, het was immers weer een lange dag geweest ‘dacht ik toen’. Nadat ik het licht uit had gedaan, viel ik al snel in slaap al dromend over de mooie dagen die nog gingen komen.

hetgene wat je zegt moet je tussen '' '' zetten.
volgens mij doe je het nu net andersom :p

dat had ook gekund natuurlijk, maar er zijn niet echt regels ervoor om een verhaal te schrijven he, ieder schrijft op zijn eigen manier en nogmaal dit is de eerste keer en ben geen prof in het schrijven van verhalen en dus heb ook nog geen eigen manier van schrijven kunnen ontwikkelen.

Hoofdstuk 2

Naarmate de week vorderde kreeg ik steeds meer zin in onze trip naar Baarle-Hertog waar we ons eerste vuurwerk van het jaar zouden gaan halen, toch wel spannend is dat altijd het eerst vuurwerk van het jaar ‘dacht ik bij mezelf’. Het was inmiddels al donderdag laat in de middag en morgen zouden we dan toch ook echt gaan, ik had ook met Nick afgesproken dat we de avond van te voren nog even op MSN kwamen om de laatste dingen door te spreken. Plots ging daar mijn telefoon, het was Nick die mij een sms bericht stuurde om te zeggen dat hij vanavond niet op MSN kon komen omdat er iets mis was met de computer maar dat hij zelf langs wilde komen. Ja dat is natuurlijk nog beter ‘stuurde ik in een sms terug’. In de sms die daarop volgde van Nick stond in dat hij om half 8 bij ons thuis zou zijn, dat is goed, heb ik nog mooi tijd om te douchen ‘was mijn antwoord’.

Nadat ik klaar was met douchen was het al kwart over 7, zo ik moet nog opschieten want Nick komt zo ‘zij ik tegen mezelf terwijl ik me snel afdroogde’. Even iets makkelijk aantrekken ‘en pakte’ een korte broek en een T-shirt uit mijn kast om ze vervolgens snel aan te trekken. Toen ik uit het raam keek zag ik Nick al aan komen fietsen en was dus net op tijd klaar. De deurbel rinkelde en wou de deur gaan openen maar voordat ik dat kon doen had mijn vader hem al geopend. Hallo Nick, alles goed? Ja hoor uitstekend en met u ‘vroeg hij terwijl hij verder naar binnen liep’. Hey kleine ‘riep ik naar Nick die met zijn 1,60 meter niet echt groot was voor zijn leeftijd’, ‘wat gelach van Nick volgde hierop’. Hoe is het met jou Sander? Ben je deze week een beetje door kunnen komen. Ja vrij goed hoor, heb al het een en ander aan huiswerk gedaan ‘antwoordde ik, en gaf een knipoog naar hem’. Ik ook ‘zij hij, terwijl hij een briefje uit zijn broekzak haalde’. Jongens lusten jullie wat drinken? ‘vroeg mijn vader terwijl hij naar de keuken liep’,Ja lekker 2 biertjes ‘riep ik hem na’. Zo en heb je zin in morgen ‘vroeg ik aan Nick waarop hij antwoordde’, ja wat denk jij dan het eerste vuurwerk van het jaar geeft altijd een goed gevoel ‘vertelde hij erachteraan’. ‘Kijk eens hier’ 2 biertjes voor jullie, dankjewel ‘antwoordde we beide’. Ze zijn goed koud ‘zegt Nick’, ja dat moet ook anders zijn ze niet zo lekker ‘zij mijn vader terwijl hij een zak chips uit de kast pakte’. Zo jongens en wat heb ik gehoord, gaan jullie morgen naar België om wat vuurwerk te kopen ‘vroeg hij enigszins enthousiast’. Ja dat klopt ‘antwoordde Nick’, hoe gaan jullie eigenlijk ‘riep mijn moeder vanuit de keuken’.’Daarop antwoordde ik’ we gaan op de fiets, zo heel ver is het ook weer niet. Dat klopt ‘klonk er uit de keuken’, ‘waarna mijn vader zij’ met de fiets doe je er ongeveer anderhalf uur over. Ach.. dat is wel te doen, we zijn wel wat gewend en je moet er iets voor over hebben ‘zij Nick’. Dat klopt ‘antwoordde mijn vader’, het is dat ik nog geen vakantie heb anders was ik wel met jullie meegegaan met de auto. ‘Waarop Nick spontaan zij’ dan doen we dat toch de volgende keer als we weer gaan? We willen immers nog naar Salon Roger in Maaseik, en dat is niet te doen op de fiets ‘vertelde ik mijn vader’ . Nou dat is dan afgesproken ‘gaf mijn vader als antwoord waarna hij achteraan zij’ maar dat gaat nog wel even duren hoor jongens! ‘Waarop ik direct antwoordde met’ geeft niets hoor ze zijn toch pas open vanaf oktober. Zullen we naar boven gaan, dan kunnen we nog even op de computer kijken ‘vroeg ik aan Nick’ Oké dat is goed want ik kon er vandaag thuis niet op dus mijn lijstje is nog niet compleet ‘antwoordde hij’

Terwijl ik boven de computer aanzette, ‘vroeg ik aan Nick’ en hoeveel ga ja morgen uitgeven? Ik heb 100 euro gespaard, maar ik krijg morgen van mij vader nog 25 euro om wat extra’s te halen ‘zij hij’. Dat is lekker zeg, zou willen dat mijn vader dat deed ‘zij ik lachend’. Laat me je lijstje eens zien dat je had meegenomen, dat heb ik namelijk nog niet goed bekeken toen straks. Nick pakte nogmaals zijn lijstje uit zij broekzak, ‘waarna ik alvast de internet pagina opende’. Oh.. zoveel heb je nog niet opgeschreven ‘zij ik tegen Nick’. Nee dat klopt, ze hebben ook zoveel ik kan gewoon niet kiezen ‘zij hij’. Dat klopt, maar we zullen eens kijken op hun site. Ik denk dat ik nog wat siervuurwerk erbij neem ‘zij Nick’ ik heb tot nu toe veel knalvuurwerk opgeschreven, maar wil natuurlijk ook ’s avonds mooi vuurwerk hebben. Volgens mij zijn dit nieuwe sierpotten ‘zeg ik terwijl we naar het filmpje kijken wat op internet staat’. Zo die vind ik wel mooi ‘zegt Nick’, ja dat zijn de messier potten ‘zeg ik erachteraan’. Dat zijn kleine potjes met goede uitwerkingen, voor een mooie prijs ‘lees ik hier’. Nou dat komt dan goed uit, want die passen mooi in de tas, want die grote potten kunnen we moeilijk op de fiets meenemen. Ja daar heb je gelijk in Nick ‘antwoord ik’, ik schrijf er 3 van op mijn lijst ‘zegt Nick’. Daar krijg je geen spijt van, dat weet ik zeker. Welke tas neem jij eigenlijk ‘vraagt Nick’? Uhm.. ik zat te denken aan die zwart met grijze sportrugzak, die is makkelijk te dragen en er kan veel in. Ja dat is een goede tas Sander die wou ik ook meenemen alleen die van mij is rood met zwart, iets opvallender maar dat maakt niet veel uit.

‘Terwijl Nick op zijn horloge kijkt zegt hij’ ik zal zo maar eens naar huis toe gaan, ik moet de hond nog uitlaten omdat mijn vader ziek op bed ligt. Ja dat is goed, morgen is het ook al een vermoeiende dag denk ik zo ‘antwoord ik’. Hoe laat wil je afspreken Sander? Als je rond een uur of 9 hier bent is het goed denk ik, dan hebben we tijd genoeg ‘zeg ik’. Oké dat is een mooie tijd ja, dan hoeven we tenminste niet te gaan haasten ‘zegt Nick’. Ik zet eerst de computer even uit, en dan laat ik je uit. Ja doe maar op je gemak hoor het is niet erg als ik 5 minuten later thuis ben. Hij is al afgesloten, dus we kunnen naar beneden. Nou Nick veel plezier morgen ‘zeggen mij ouders ‘ , dankje maar dat zal wel lukken ‘antwoordde hij vanuit de gang’. Tot morgen 9 uur dan maar ‘zegt ik’, ja tot morgen Sander en welterusten alvast. Dankje ‘riep ik hem na terwijl hij van de oprit afreed’.

Ik ga ook maar eens naar bed ‘zeg ik tegen mijn ouders’, is goed Sander en ook veel plezier morgen wij zij morgenvroeg al weer werken dus je zal ons ’s avonds pas weer zien ‘zegt mijn vader’. Dat is goed, tot morgen dan en terwijl ik de trap oploop ‘roept mijn moeder nog’ doe wel voorzichtig hè! Ja mam dat komt goed ‘zeg ik vermoeid terug’.

Wordt vervolgd!

Back
Bovenaan