Verhalen schrijven ben ik niet echt goed in. Maar ik wil al jaren een verhaal schrijven over mijn ervaring in (was t nou 2009 of 2010). Dat was voor mij toch wel t beste jaar qua Oud & Nieuw ooit.
Het begin dit jaar met rond september al lid worden van de diverse forums en een mailtje te sturen naar mijn favoriete vuurwerkwinkel. Aldaar ik zeer snel een mail van terug kreeg. Weken gingen voorbij, velen mailings later. En ik had al aan een aantal wedstrijden voor de fun meegedaan, al kon ik niet echt naar al die winkels toe al zou ik wat winnen, zeker omdat m'n ouders een beetje moeilijk gingen doen. September vloog voorbij, oktober vloog voorbij, november ook. En toen werd het december. De maand begon al goed, want op 3 december mocht ik naar mijn favoriete vuurwerkwinkel toe om een persoonlijke rondleiding in de bunker te krijgen, wel samen met Fred (zo heette die toch?) van Vuurwerkcrew (Moontan of zo heette hij hier, is die nog lid?). Ze lieten ons de bunker zien, van de plek waar t vuurwerk zou gaan staan, tot de blusinstallatie. Tot de rest van alle ruimtes. T was hartstikke leuk om mee te maken (Zie voor foto's:
http://www.rfgfireworks.nl/?p=18), Nadat we alle ruimtes hadden bekeken gingen we naar een aparte ruimte toe waar ik een bakkie warme chocolademelk kreeg, t was best koud dus. Na even te hebben gepraat ging ik weer verder naar een vuurwerkwinkel, Zena was namelijk ook te vinden eindelijk bij Gouda id buurt, Reeuwijk. Dus ja ik zag producten die ik wou. En kocht deze dan ook. Althans dat dacht ik. Laat ik verder maar even achterwege laten wat er verder daarmee gebeurde, want dat maakt t verhaal n beetje negatief. Dagen gingen voorbij en t werd al snel weer kerstmis, maar nog voor t kerstmis was was de aloude bekende PyroFM online

hele avond gezellig luisteren. Durfde ik EINDELIJK een keer te bellen. En t was een goede telefoontje

Want ik had wat gewonnen, 60 euro aan vuurwerk bij Intratuin Pijnacker. Dagenlang een manier gezocht om daar te komen. Bood eerst iemand mij een rit aan die niet doorging, kreeg ik t volgende moment toch te horen dat mn pa zo aardig was toch me te brengen. Maar goed, eerst sleepte ik wat andere prijzen binnen. Het hield maar niet op, laten we het daar bij houden. Dus naarmate oud & nieuw dichterbij kwam werd de spanning groter. Toen het zover was om t vuurwerk op te halen. Redelijk vroeg in de ochtend pakten we de auto en gingen we naar Pijnacker toe. Eerst naar de Zena aldaar (Nu Haokan). Interessante winkel. En kocht dus voor ongeveer 50 euro t vuurwerk wat ik wou hebben. Maar door een of andere boeiende manier kwam ik thuis met minstens t dubbele aan dat bedrag qua vuurwerk. Kreeg een gratis knalcake mee, een slof met rotjes (die van 6 euro) en nog wat. Dus dat was het eerste extratje. Snel gingen we door naar Intratuin. Aldaar ik dus me meldde om t vuurwerk op te halen wat ik met avp gewonnen had. Ze zijden, even wachten en dat deed ik dus. Vervolgens kwamen ze met 2 volle zakken vuurwerk na mijn toe lopen. En dat was meer dan die ene cake die mij werd beloofd dus. Dus weer een extratje. Het geluk leek niet op te houden. Vervolgens gingen we eerst even naar huis, bijkomen. Onze hond toenertijd ontsnapte helaas eventjes. Maar t ging goed, snel was die weer binnen en konden we na de volgende winkel. (misschien haal ik de volgorde nu wat in de war, sorry). We gingen vervolgens eerst naar Goudvuur. Aldaar ik dus mijn vuurwerk ophaalde. Ik had er (dacht ik) ook wat gewonnen, dus sowieso al wat extraa's. Maar ik kreeg ook natuurlijk die 10% korting, maar omdat ik niet helemaal uitkwam mocht ik er ongeveer 2 euro boven zitten. Verder naar Streefland in Haastrecht, waar ik dus ook wat gewonnen had. Ik mocht voor 65 euro vuurwerk uitkiezen. Maar kwam met 100 euro thuis. 2 geweldige cakes. Vervolgens gingen we naar Frans Mulder en daarna naar Driebruggen. Daar niks extra's gewonnen, gewoon wat vuurwerk en die 10% gratis producten (met miss een productje extra). En daarna was het dus naar huis. Maar goed, duidelijk was ik nog wat vergeten, dus regelde een vervolgafspraak, waarna ik weer terug na Goudvuur kon om t geen op te halen. Omdat t die 10% artikelen was kreeg ik er alsnog wat extra's bij. Daarna besloot ik alsnog na een vuurwerkwinkel te gaan, Profile Hoogeveen, want ik wou toch nog wat hebben. Daar vond ik 2 fonteinen, Fegefeur, helaas niet meer te koop, want t zijn echt de beste fonteinen ever en dat voor 7 euro 50. Thuis genoten van lekkere oliebollen. Hebben redelijk wat afgeknald die dag. En toen na de avond, werd t nacht. T leek even helemaal in duigen te vallen door de mist. Maar dat was geen ramp want de eerste 15 minuten zat ik toch te filmen. (Exact eigenlijk DAAROM xD Want ik wist al dat t mistig ging worden, dus ja xD kank beter ff wachten). En zo heb ik ruim een uur staan knallen. Een uur lang genoten van al dat pracht. Ongeveer 500 euro vuurwerk besteld. Minstens 250 euro gratis gewonnen/gekregen. Het was echt GEWELDIG
Snel en kort verteld, want n deel ben ik dus al vergeten. Maar zoveel geluk als dat jaar. Heb ik nooit gehad. Ik kreeg al in 2009 een gloednieuwe camera van m'n baas toendertijd. En dan dit. Oh en ja ik had ook nog dummy's gehad. Jap t was echt HEEL leuk dat jaar
Favoriete cake die dag was toch wel die van Streefland (Breeschoten). Cake heette iets met Bull Riding of zo. 144 shots. En wat wat dat een prachtcake zeg

Zeer zijn geld waard als je t gratis krijg xD En die vuurpijlen van Zena, Light Year. Echt de beste vuurpijlen OOIT.
Sinds dat jaar loopt het echter wel anders. Steeds meer gezeik van familie, raakte m'n baan kwijt in 2011 ook nog eens. En ja, alles begon even de mist in te lopen. Dus ook qua vuurwerk.
Op 1 moment in 2011 of 2012 na. Dan ging ik in de avond dus vuurwerk afsteken. Moest t helemaal alleen doen want me zusje waar ik standaard mee stookt was er niet, vrienden heb ik niet en mijn ouders pa sliep / ma werkte, dus ja, dat schoot niet op. Maar goed, ik ging alsnog stoken. Eerst 1 cake. Daarna fonteintje. En daarna dus nog een cake. En toen keek ik omhoog en stond de hele flat te kijken (bijna althans). En nog beter, ze stonden en gingen klappen

Echt dat gevoel was geweldig

(Sindsdien probeer ik dat dus weer te reecreeren, maar helaas nog niet gelukt).
Dit jaar gaat hopelijk nog beter worden. Maar dat is voor een volgend verhaal.