Ferro Select 198 shots

De maxi Colour van pro-line heeft gewoon wat fishes, paar kleine peony's en een beetje crackling. Die uitwerkingen noem ik écht niet mooier. Bovendien heeft hij geen lekker eindsalvo. Vind ik dus geen vergelijking waard.
Ohja en je bedoelt natuurlijk te zeggen; kost minder dan een derde van de prijs, of hij kost meer dan twee derde minder. Want nu zeg je dat de maxi colour zo'n 100 euro kost.:p

Het zijn zelfs maar 2.5 gram kruit per effect.:wink:

Dat klopt wat je zelf over de prijs, heb ik er fout neergezet.
Maar kwa effecten vind ik deze cake gewoon slecht.
Ik vind die Maxi Colour gewoon beter, en die is ook veel
beter gecombineert vind ik.

Als je bedenkt dat je voor dat geld 6x de Break Down (Barely Legal) kunt halen. Dan heb je 264 Schoten van elk 11 gram. Je betaald bij dit blok 80% voor het karton en 20% voor de uitwerking. Ja dit kan echt niet hoor :mad:

Dit soort blokken zie je ook verdomde veel in Frankrijk. Kant en klare blokken met een kaliber tot 50mm. Alleen wel met maximaal 500 gram pts. Veel kometen, tails, fluiters en spinners, maar weinig boeketten.

Dit krijg je dan bijvoorbeeld
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Slechts 390,00€

Laatst bewerkt:
Jullie zijn echt niet zo slim hier...
Dit gebeurd er zo ongeveer e=met die cake voor jij hem afsteekt:

Eerst moeten de grondstoffen worden betaalt, daar wordt weer kruit van gemaakt die mensen die dat doen moeten ook loon krijgen, dan moeten er mortieren gemaakt worden dat karton kost ook geld en die mensen krijgen ook weer loon, dan worden de shells in de mortieren gestopt en alles wordt aan elkaar gemaakt en dat moet ook weer betaald worden, dan moet die cake verscheept worden dat moet heel veilig gebeuren en kijk eens naar de afmetingen van die cake er passen er misschien 25 in een container (ik zeg niet dat dit zo is maar stel dat) dan moet de prijs van het verschepen van die container door 25 gedeelt worden en bij die kleinere cakes door veel meer dus dat kost ook weer extra geld, dan koopen de winkels die cakes weer en die verkopen het aan jou en iedereen wil natuurlijk ook weer winst maken dus daarom is die cak zo duur.
Zo dat weet iedereen ook weer.
Dit neemt trouwens niet weg dat de cake heel duur is voor zulke slechte effecten.

Eerst moeten de grondstoffen worden betaalt, daar wordt weer kruit van gemaakt die mensen die dat doen moeten ook loon krijgen, dan moeten er mortieren gemaakt worden dat karton kost ook geld en die mensen krijgen ook weer loon, dan worden de shells in de mortieren gestopt en alles wordt aan elkaar gemaakt en dat moet ook weer betaald worden, dan moet die cake verscheept worden dat moet heel veilig gebeuren en kijk eens naar de afmetingen van die cake er passen er misschien 25 in een container (ik zeg niet dat dit zo is maar stel dat) dan moet de prijs van het verschepen van die container door 25 gedeelt worden en bij die kleinere cakes door veel meer dus dat kost ook weer extra geld, dan koopen de winkels die cakes weer en die verkopen het aan jou en iedereen wil natuurlijk ook weer winst maken dus daarom is die cak zo duur.
Dit neemt trouwens niet weg dat de cake heel duur is voor zulke slechte effecten.

dat wisten we wel . maar als je ff verder zoek kun je voor dat geld veel betere blokken krijgen :wink: want de kwalietijd van de cake is erg laag vergeleken met zijn prijs .

dat wisten we wel . maar als je ff verder zoek kun je voor dat geld veel betere blokken krijgen :wink: want de kwalietijd van de cake is erg laag vergeleken met zijn prijs .

Ja dat klopt wel maar hij is ook bijna 200 shots he:wink:.
Maar ik zei ook al dat het echt slechte boeketten (als je het zo kunt noemen) zijn maar omdat die cake zo groot is is hij zo duur, en je kunt er zeker veel beteren cakes voor krijgen maar zo groot als deze dank ik niet want dit ding is gewoon mega groot je kunt voor 160 euro veel meer cakes kopen maar die zijn dan niet zo groot als deze en hebben veel minder shots.:)

Daar heb ik geen lijst voor nodig!

Het is niet voor niets dat er dit jaar bij dat product een ''gratis'' pot bij kwam... Zegt genoeg over het de verkoopcijfers van dit product.

En daarnaast kun je zelf wel bedenken dat de meeste consumenten echt geen 179,- gaan neerleggen voor 1 zo`n product ongeacht of men iets weet van de 500 grammer. Kijk naar de gemiddelde uitgave van consumenten dan snap je zelf wel dat er vrij weinig mensen zijn die dat gaan uitgeven.

Toch was deze nog verkrijgbaar. Blijkbaar levert dit product dan toch nog wat op of men is gewoon zo suf bezig dat men niet inziet dat dit onzin is. Daarom wil ik dus graag verkoopcijfers zien. Ben wel benieuwd of er gekken zijn die dat bedrag uitgeven voor een dergelijk product.

En die zijn er wel,ze laten zich inpakken door de grote van het product.
Het is zelfs zo dat een bedrijf ze afraden naar de klant toe,omdat ze ook een bepaalde principe hebben.

zelf ook werkzaam een bij breeschooten dealer

dees zijn indd veel verkocht met oud en nieuw

goeie mooie potten

mijn vader had deze , wij halen altijd onss eigen vuurwerk maar hij betaald alles

we vergelijken altijd vind hij leuk ,
dus ja heb ik wel is gehad

Ik begrijp niet waar iedereen eigenlijk over klaagt, ik bedoel, het is gewoon een normale prijs hoor € 159,00.
Ga de andere 500 grams potten qua prijs maar eens bekijken, die prijzen zijn namelijk ook veel te hoog.

Kortom, ik vind, voor Nederlandse maatstaven is dit een normale prijs, neemt niet weg dat het 'totale' prijzen plaatje van het vuurwerk in Nederland natuurlijk volledig belachelijk is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp niet waar iedereen eigenlijk over klaagt, ik bedoel, het is gewoon een normale prijs hoor 159 €

Ga de andere 500 grams potten qua prijs maar eens bekijken, die prijzen zijn namelijk ook veel te hoog.

Kortom, ik vind, voor Nederlandse maatstaven is dit een normale prijs, neemt niet weg dat het 'totale' prijzen plaatje van het vuurwerk in Nederland natuurlijk volledig belachelijk is.

Ik snap niet hoe jij erbij komt dat 159 euro een normale prijs is voor een 500 grams blok. Dit is (voor zover ik weet) veruit het duurste blok wat er in Nederland is.

Ik heb ook even gekeken naar andere 500 grams blokken en die zijn er vanaf zo'n 30 euro (okee dan is de kwaliteit wel iets minder, maar toch)en ik heb inmiddels genoeg filmpjes gezien van andere cakes (al dan niet 500 gram) die er veel beter uitzagen en bij lange na geen 159 euro zijn.

Ik heb het idee dat een aantal importeurs op deze manier snel geld willen verdienen, want je ziet steeds meer (te) dure blokken met veel schoten, wat ik zonde vind voor de Nederlandse vuurwerkmarkt.

zelf werkzaam bij een breeschoten dealer: gaan als warme broodjes over de toonbank.... zegt genoeg denk ik
En jij raad als, hopelijk eerlijke, verkoper je klanten dit volkomen belachelijk geprijsde product niet af? Ik dacht dat tevreden klanten voor een verkoper het belangrijkste waren? Mensen kunnen gewoonweg niet tevreden zijn na het afsteken van deze pot. Zeker niet als ze bij anderen mooier vuurwerk zien voor 1/3 van de prijs.
zelf ook werkzaam een bij breeschooten dealer

dees zijn indd veel verkocht met oud en nieuw

goeie mooie potten
Dat je zelfs je vader deze pot niet afraadt, dan vraag ik me echt af of je wel over de benodigde kennis beschikt om vuurwerk-verkoper te zijn. Tenzij je binnen een straal van 50 km. geen enkele andere vuurwerkdealer hebt met andere merken.
Ik begrijp niet waar iedereen eigenlijk over klaagt, ik bedoel, het is gewoon een normale prijs hoor 159 €

Kijk nu simpelweg gewoon even rond bij de andere importeurs op dit forum en je zal zien dat er tientallen, zo niet honderden, 500-grammers zijn, die niet alleen veel goedkoper, maar in veel gevallen ook nog eens mooier zijn dan dit stuk karton. Heb nu geen zin om hier een ellenlange lijst met producten te posten. Maar om er simpel 2 te noemen: de Panter en de Sniper van Wolff. Rond de 40 Euro (ja, 4x zo goedkoop als dit ding) en vele malen mooier en indrukwekkendere effecten.
Trouwens, zelfs bij Breeschoten zijn die er. Je moet gewoon bij de Ferro Select serie wegblijven.

Laatst bewerkt door een moderator:
En jij raad als, hopelijk eerlijke, verkoper je klanten dit volkomen belachelijk geprijsde product niet af? Ik dacht dat tevreden klanten voor een verkoper het belangrijkste waren? Mensen kunnen gewoonweg niet tevreden zijn na het afsteken van deze pot. Zeker niet als ze bij anderen mooier vuurwerk zien voor 1/3 van de prijs.

Ja, ik vind mezelf een eerlijke verkoper. En ja als mensen vragen of het een goed product is zeg ik ook ja, maar niet voor die prijs. En dus raad ik mensen ook andere producten aan en zoals je ook aangeeft is er binnen de breeschoten lijnen ook best goed spul te vinden voor een schappelijkere prijs.
Tevreden klanten zijn immers erg belangrijk bij ons om je vraag even te beantwoorden.

Ik wou alleen maar aangeven dat dit product ondanks de prijs toch wel gekocht wordt, en dus zal breeschoten echt geen poging doen om dit artikel uit de schappen te laten verdwijnen.

Daarnaast hebben wij het ook druk en is het natuurlijk niet mogelijk om iedereen die dit product aankruist een eerlijk advies te geven. Dat snap je hopelijk ook wel...

gr

Laatst bewerkt:

Wat je hierboven beschrijft moet voor elke cake gebeuren. Als je nagaat dat er voor 30 euro ook al 500 grammers te krijgen zijn. Natuurlijk zit hier wat meer karton aan, maar dan heb je het gehad. Dit product is gewoon belachelijk duur. De importeur betaalt hier schat ik ongeveer 30 euro per stuk aan inkoopkosten voor. Laten het er 40 zijn, maar meer zeker niet. Dan nog wordt er zomaar eventjes 119 euro meer voor geteld. Ik heb er een dummy van zien staan. Het blok is kleiner dan het lijkt. Ongeveer anderhalve schoenendoos.

Volgens Dynamite is deze bak even groot als 1,5 schoenendoos, een gigatronix zal ook in die richting gaan (is 78 centimeter lang). Als het volume (lengte x breedte x hoogte) een cake zo duur maken i.v.m. transport in een container waarom is de gigatronix dan maar 69 euro? Of neem een pakket met 6 cakes, dik groter dan de 5155, ook die heb je voor 50 euro.
Weet iemand hoe het nou echt zit?

Back
Bovenaan