Feest in Enschede

Heb veel fakkels gezien en ontstoken maar mijn persoonlijke toppers zijn toch wel

- Pains wessex
- Comet
- DNS
- P.oroquieta

Deze fakkels zijn van hele goede kwaliteit, en als men er verantwoord mee omgaat kan er weinig verkeerd gegaan.

FC Twente zondag per helikopter terug

De spelers van FC Twente vliegen zondag met een helikopter terug naar Enschede, na de kampioenswedstrijd tegen Ajax.
Vanaf Vliegveld Twente maken ze in een open bus een rit rond de binnenstad. De rit eindigt bij bierbrouwer Grolsch, waar de spelers samen gaan eten. De huldiging is op maandag aan het eind van de ochtend in het stadhuis. De spelers zullen op het balkon verschijnen. Om zes uur worden de spelers gehuldigd bij het stadion. Als Twente zondag verliest gaat de huldiging toch door en wordt de bekerwinst gevierd. FC Twente roept supporters op zaterdag langs de snelweg alleen gebruik te maken van de speciaal gemaakte uitzwaaiplekken. Dat zijn de enige plaatsen waar mensen mogen staan. Supporters die op plekken staan waar dat niet mag, worden door de politie aangepakt.
-------------------------------------------------------

de bus komt kort langs mijn huis zondag.
ik moet maar eens opzoek gaan naar fakkels :p

Vrouwen van Twente zijn net kampioen geworden, ook hierbij in Glanerbrug weer veel vuurwerk!! toch knap dat er dan 7000 bezoekers zijn. Ik denk dat als Twente zondag kampioen wordt, het hier net oud en nieuw zal zijn.
Gr Wim

Ik hoor alleen maar dingen over het feest in twente :p , waarom niet over adam ;-) is het al beslist ofzo :p ? Neej gekheid. , en tja over fakkel ik blijf erbij het is zeker sfeer verhoogend ! Dus laat alles maar lekker rood gekleurd zijn zondag , natuurlijk wel in amsterdam ;-)

Vrouwen van Twente zijn net kampioen geworden, ook hierbij in Glanerbrug weer veel vuurwerk!! toch knap dat er dan 7000 bezoekers zijn. Ik denk dat als Twente zondag kampioen wordt, het hier net oud en nieuw zal zijn.
Gr Wim

Heb je al wat in huis dan?

Je kan het toch moeilijk bij een fakkeltje laten:p
(*kuch, thunder salute project :bonk:)

Vuurwerk taboe bij voetbalfeest op Markt in Hengelo

Vuurwerk taboe bij voetbalfeest op Markt in Hengelo

HENGELO - De Hengelose Markt is zondag vanaf 12.00 uur afgesloten in verband met de festiviteiten rond de wedstrijd FC Twente - Ajax. De parkeergarages aan de Brink en B.P. Hofstedestraat zijn nog wel bereikbaar. Het is in de binnenstad niet toegestaan om vuurwerk en fakkels af te steken

Bron: http://news.supralogica.com/nieuws/vuurwerk-taboe-bij-voetbalfeest-op-markt-hengelo

Volkfeest bij uitzwaaien FC Twente

FC Twente is opnieuw onder massale belangstelling afgereisd naar het westen. Bij de feestende supporters zat de sfeer er goed in.
De spelerbus vertrok zaterdagmiddag vanaf het trainingscomplex in Hengelo naar Amsterdam. Twente speelt morgenmiddag in de Arena de kampioenswedstrijd tegen Ajax.

Bij vertrek in Hengelo zag het al zwart van de fans en ook onderweg was dat niet anders. Volle viaducten, fakkels,vuurwerk,lawaai en gejuich. FC Twente kon zich geen mooier ‘afscheid’ wensen. De viaducten op de A35 en A1 waren, net als een week geleden, toneel van hossende supporters. De Twentse snelweg had op sommige momenten meer weg van een bergetappe in de Tour de France.
De spelersbus reed het eerste stuk stapvoets over de vluchtstrook en al snel werd duidelijk dat het nog drukker was dan vorige week. De spelers verlieten zelfs even de bus toen in de buurt van Enter duidelijk werd dat ze er niet door konden. Bij het zien van de spelers ging de aanwezige meute nog meer door het lint. Bryan Ruiz maakte van de gelegenheid gebruik om wat videomateriaal te maken en Theo Janssen gaf een interview aan RTV Oost.
Zelfs op de viaducten bij Bathmen en Deventer stonden nog fans. Pas daarna kon de buschauffeur er wat meer vaart inzetten. De feestelijke uittocht belooft nog wat voor morgen. Je zou denken dat Twente hiermee de titel bijna niet meer mis kán lopen.

volkfeest-bij-uitzwaaien-fc-twente_0.jpg

volkfeest-bij-uitzwaaien-fc-twente_1.jpg

volkfeest-bij-uitzwaaien-fc-twente_2.jpg

*bron.tubantia.nl

helaas is het gisteren niet gelukt voor fc-twente.
ajax was gewoon beter,maar het feest was er niet minder om in Enschede.
heb gisteravond een filmpje gemaakt van de open fc-twente bus die een tour maakte door de stad van Enschede.
gewoon 1 groot feest met veel vuurwerk en zonder gedonder en vernielingen,zo doen we dat in Twente.kunnen ze in Amsterdam nog iets van leren. :wink:

(Hogelandsingel Enschede 15 mei 2011,tijdstip iets voor 24:00 uur)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

dsc00002__800x600__156.jpg

groet oerend :)

helaas is het gisteren niet gelukt voor fc-twente.
ajax was gewoon beter,maar het feest was er niet minder om in Enschede.
heb gisteravond een filmpje gemaakt van de open fc-twente bus die een tour maakte door de stad van Enschede.
gewoon 1 groot feest met veel vuurwerk en zonder gedonder en vernielingen,

De spelers van FC Twente zijn in Enschede als helden ontvangen. De spelersbus kwam tijdens de reis vanaf de luchthaven Twente naar de brouwerij van Grolsch in Enschede vast te staan in de rood-witte mensenmassa. Na een rit van ruim vijf uur kwamen de spelers om 01.30 uur aan.

Dertien Enschedeërs zijn aangehouden wegens vernielingen, openbare dronkenschap en mishandeling.

Ondanks de verloren wedstrijd van gisteren, wordt Twente vandaag wel gehuldigd. Dat is voor het winnen van de KNVB-beker, vorige week zondag.

Dus ook bij twente lopen rotte appels :wink:

ook die zijn er best idd dennis-pyro
maar 13 personen,waar hebben we het dan over?
binnenstad van Enschede waren 30.000 mensen aanwezig,in de avond ook nog duizenden tijdens de tour.
en gisteravond tijdens de huldiging ook weer 20.000 man,ag het was gewoon 2 dagen feest. :wink:

dsc00001dh.jpg

dsc00002zk.jpg

dsc00003go.jpg

dsc00010po.jpg

gewoon 1 groot feest met veel vuurwerk en zonder gedonder en vernielingen,zo doen we dat in Twente.kunnen ze in Amsterdam nog iets van leren. :wink:

Idd respect voor de Twente supporters.

Gewoon kikke om te zien, dat heel Enschede uitloopt om de spelers van Fc Twente te huldigen.
Ze hebben verloren zondag, maar als winnaars zijn ze binnengehaald in Enschade.

Kon dat bij Feyenoord maar, want ik wordt doodziek dat (bijna) standaard gereld wordt bij huldingen.

Kwam nog een paar mooie filmpjes tegen van de intocht van Twente met fakkels en een paar "kleine" potten:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Prachtige filmpjes Gizmo.
Op het teede filmpje op 1:48 is de SS te zien, stond er 3 meter naast:wink:
Waren dus duidelijk 3 schoten tegelijk.

ook die zijn er best idd dennis-pyro
maar 13 personen,waar hebben we het dan over?
binnenstad van Enschede waren 30.000 mensen aanwezig,in de avond ook nog duizenden tijdens de tour.

13 man op 30.000 of 50 man op 120.000 komt in mijn ogen op het zelfde neer hoor.
Dus om dan te zeggen daar kunnen ze in Amsterdam wat van leren is een beetje krom.
Snap best dat je je club wil verdedigen maar 30.000 man kan je niet vergelijken met 120.000 man 4x 13= ook 52. Dus het hadden bij twente ook zo maar 50 man kunnen zijn
Maar goed verder alle lof voor twente dat ze ook bij verlies lekker door blijven feesten. Zo hoort het :wink:

13 man op 30.000 of 50 man op 120.000 komt in mijn ogen op het zelfde neer hoor.
Dus om dan te zeggen daar kunnen ze in Amsterdam wat van leren is een beetje krom.
Bij elke club heb je idioten zitten.
Maar goed verder alle lof voor twente dat ze ook bij verlies lekker door blijven feesten. Zo hoort het :wink:

En in ieder stad heb je ook opgefokte smurven met gummiknuppel en schild.
Bij het minst geringe is het tegenwoordig veeg-tijd.

Nou, kijken of er volgend jaar nog feestjes zijn in Enschede. Msar eerst maar eens op naar oud en nieuw zou ik zeggen :wink:

Zouden we nu weer gewoon ontopic gaan en het gewoon over het vuurwerk hebben?
Zowel in de twente als in de ajax topics.
Bedankt.

Back
Bovenaan