Feest in Enschede

Zo'n 15.000 FC Twente-fans hebben vanavond de bekerfinale tegen Ajax op de Oude Markt in Enschede op grote beeldschermen gevolgd. Direct na het laatste fluitsignaal barstte in Enschede een groot feest los.

,,Een uitzinnige feestvreugde'', aldus een woordvoerster van de gemeente. Op een paar aanhoudingen na - voor onder meer het aansteken van fakkels - zijn er geen incidenten geweest.

FC Twente zal vanavond niet in Enschede worden gehuldigd. De club wil zich concentreren op de kampioenswedstrijd van komende zondag, opnieuw tegen Ajax. Bij een gelijkspel is Twente kampioen.

ad.nl

Op een paar aanhoudingen na - voor onder meer het aansteken van fakkels - zijn er geen incidenten geweest.

Ik vind dat toch zo flauw he. Laat die mensen toch lekker feest vieren. En voeg een gedoogbeleid toe voor fakkels tijdens die feestvreugde. Het enige wat je hier van krijgt is agressie. En dat komt de feestvreugde helemaal niet ten goede.

Hier in breda ook tijdens het wk. Nederland wint de halve finale en een bekende van me steekt een fakkel af. En word gewoon in de boeien geslagen en opgesloten.
Waar gaat dat toch over? Zolang mensen geen rotzooi trappen of gaan rellen moet een fakkeltje toch gewoon kunnen op zulke momenten? Om daar nou iemand voor op te pakken? Ik vind dat het gewoon gedoogd moet worden op zulke momenten.

Ik vind dat toch zo flauw he. Laat die mensen toch lekker feest vieren. En voeg een gedoogbeleid toe voor fakkels tijdens die feestvreugde. Het enige wat je hier van krijgt is agressie. En dat komt de feestvreugde helemaal niet ten goede.

De blauwen moeten nu eenmaal hun macht tonen. Anders verliezen ze hun mannelijkheid ofzo.

Je kan ook geluk hebben. Dan houden ze ja aan en ben je alleen je fakkels kwijt. Dat is ook ***, maar je ontkomt in ieder geval aan een boete en stadionverbod.

album_large_365013.jpg

de vrienden uit 020 verdienen weer een flinke boete.

album_large_365010.jpg

in enschede

Een paar fakkeltjes in de open lucht moet toch kunnen, komop zeg..

Brengt de feestvreugde alleen maar ten goede als je het mij vraagt.
(geeft een bepaalde sfeer, met uitzwaaien ect.)

Het is toch geen peuterspeelzaal waar een peutertje met een legoblokje gooit en daarvoor gestraft wordt.
Het zijn volwassen mensen die samen feest vieren waar fakkels goed bij passen, beetje zielig van de politie om dat aan te merken als 'dingen die mis gingen'. Zou het zelf betitelen als dingen die goed gingen! Is toch gewoon hartstikke gezellig een paar fakkels erbij, en er wordt echt wel opgepast als je allemaal om dezelfde reden feest viert.

Nou als het nu al zo los gaat, hoe gaat dat aankomende zondag wel niet? Met alle respect, maar een bekerfinale is natuurlijk slechts een schim ten opzichte van de titel..
Politie opgelet dus, het kan maar zo dat er hier en daar een fakkeltje brandt!!

Nou als het nu al zo los gaat, hoe gaat dat aankomende zondag wel niet? Met alle respect, maar een bekerfinale is natuurlijk slechts een schim ten opzichte van de titel..
Politie opgelet dus, het kan maar zo dat er hier en daar een fakkeltje brandt!!

Als ze winnen dan moet de bus halverwege de A1 stapvoetjes gaan rijden.
Ik herinner me de beelden van vorig jaar nog.
Er liep meer volk op en rond de A1 dan dat er auto's reden.
De spelersbus werd ook nog verblind door de grote gatalen (rook) fakkels die werden ontstoken.
Prachtig!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

Even een aantal filmpjes gekopieerd die Oerendhard vorig jaar op het vuurwerkmuseum had gepost.

Laatst bewerkt:
blijven leuke filmpjes idd,ik miste er nog wel een paar cigarman :p :)

+ YouTube Video

+ YouTube Video

deze zondag maar weer een filmpje maken? ik hoop het :cool:

tjah ik ben ajacied maar ik moet zeggen dat ik al deze beelden wel erg mooi vind, zeker dat filmpje van Oerendhard. Lijkt wel oud en nieuw daar joh:p

Ik kan mij voorstellen dat het sfeer verhogend is. Ik dacht er zelf ook altijd zo over en weet uit ervaring dat dit ook echt het geval is. Je kunt er de hele boel mee op de kop zetten en helemaal losgaan.

Helaas is het probleem met de voetbalfakkels dat ze niet altijd even "zuiver" zijn. Een goede vriendin van mij dit tijdens de afgelopen bekerfinale jammer genoeg ondervonden. Bij opkomst werd er een "sputteraar" ontstoken in haar vak. Zoals gewoonlijk werd deze doorgegeven. Niet iedereen wilde hem hebben i.v.m. verboden en de vele vonken die in het rond vlogen. Door wat duw- en trekwerk is de fakkel per ongeluk omlaaggegaan, met als gevolg het missen van ruim 20 minuten van de wedstrijd door EHBO en een litteken voor het leven op de kin en arm.

Een boete en inbeslagname ben ik zeker niet voor, maar kijk wel uit waar je het doet. Net als in het vak sta je ook op de oude markt dicht tegen elkaar aan. Het is en blijft vuurwerk! Zorg dat er wat ruimte om je heen is, of wacht er nog even mee. Als je hem door wilt geven, zorg dan in ieder geval dat je zeker weet dat anderen dit ook willen en let, net als tijdens de jaarwisseling, op omstanders. Ik weet dat het lastig is op zo'n spontaan moment,( wil ook niet als moraalridder overkomen) maar probeer niet onder de gevolgen uit te komen ten koste van een ander.

Dat is vervelend om te lezen.
Hopelijk is alles goed genezen.

Maar dit komt dan door een 'slechte' fakkel.
Je hebt 2 zoorten fakkels, waarvan jij dus de slechte en goedkopere omschrijft.
Deze laat inderdaad veel brandende deeltjes vallen.
De duurdere en beetere fakkels hebben dit niet en geven enkel een goede vlam.

Ik ben/wordt altijd huiverig als in een mensenmassa een stadion fakkel wordt ontstoken.
Die hitte die er van af komt, maakt deze dingen niet geschikt om tussen publiek te ontsteken.
Ik heb een x aantal van deze dingen, van het merk Pains wessex ontstoken.
De pijp wordt rood gloeiend.

Mijn advies, in je uppie ontsteken en het plubliek minimaal 6 meter van je af.
Het zijn feitelijk gewoon wapens.

Back
Bovenaan