Fallas 2026 wie gaan er?

Ben net thuis aangekomen, voor mij een droom die eindelijk uit is gekomen !
Heb echt een waanzinnige week gehad, het was echt zo supergaaf he 😍

Ga er nog een mooi fotoverslag van schrijven en heb ook nog best veel gefilmd dus komen nog een paar leuke updates aan van mijn kant.

Allemaal bedankt voor de gezelligheid alvast, de plannen voor volgend jaar liggen nu al op tafel , iedereen wil weer gaan 😂

Groetjesssss

1.jpg

Ben net thuis aangekomen, voor mij een droom die eindelijk uit is gekomen !
Heb echt een waanzinnige week gehad, het was echt zo supergaaf he 😍

Ga er nog een mooi fotoverslag van schrijven en heb ook nog best veel gefilmd dus komen nog een paar leuke updates aan van mijn kant.

Allemaal bedankt voor de gezelligheid alvast, de plannen voor volgend jaar liggen nu al op tafel , iedereen wil weer gaan 😂

Groetjesssss
Leuke foto! Vanaf dit standpunt kun je precies mijn hotelkamer zien.
Flink mee kunnen feesten dus ;)

Even nagenieten van een fantastische Fallas week!

Wat een geweldige sfeer hing er in de stad. Het weer zat gelukkig ook erg mee. Shows die er voor mij uitsprongen waren de Nit del Alba van Vulcano en de Mascletà van del Mediterraneo. Die was echt loeihard met een gigantische terremoto. Van de 3 shows in het park vond ik de eerste de beste. Nit del Foc viel wellicht wat tegen, maar genoten van de sfeer in het park voor de show. Wat er daarna gebeurd kan natuurlijk niet.

Zal in de loop van het jaar nog wat filmpjes delen op Youtube.
Volgend jaar absoluut weer op de planning!

20260315_141121.jpg
20260316_141019.jpg
20260318_152015.jpg
20260320_012808.jpg

Weer een prachtige editie gehad! Voor mij persoonlijk stukken beter dan vorig jaar. Het goede weer hielp daar absoluut aan mee.

N’it de alba, en de mascleta en Castillo van Mediterraneo staken er voor mij echt bovenuit. Weer een dagje op balkon vertoeft wat voor mij de kers op de taart was!

Hoewel ik het wangedrag in het park daar absoluut niet goedkeur vond ik de stooksessies daar op zich wel bijdragen aan de sfeer. Jammer dat het dan snel omslaat. Vorig jaar stonden we op de rotonde en vond het daar veel linker.

Mijn 7e Fallas was weer top hoor! Lekker met het vrouwtje en zoon. Het weer was top, dat was zo lekker tov van vorig jaar. Lekker siervuurwerk gestookt op Ayuntamiento en La Reina, geen vlinders meer. Voegt echt niks meer toe voor mijzelf en de omgeving. Leuke positieve reactie van de Spanjaarden op de fonteinen en ander sierspul. Gedraag je je respectvol, dan krijg je dat dik en dwars terug. Hoop dat de 'kiloboys' die ze bijtijdig in de smiezen hadden een flinke douw krijgen. Blijf gewoon weg, jullie voegen niks toe aan de mooie Fallastraditie! Op naar de editie 8!

Da’s veel. Er liggen dus nogal wat bombettes te wachten op Valenciaanse jongetjes die ze wellicht aan willen steken als ze ze vinden. Moet er niet aan denken, 18 grams boem 😕
Nou de Valenciaanse jongetjes hadden zelf genoeg om af te steken , allemaal een goed gevuld houten kistje.
Elke nacht werd er geveegd in de parkjes en op de 20ste regende het flink de gehele ochtend
Wij hebben alles meteen opgeruimd en in de prullenbak gegooid toen het was afgekoeld.

van de 4 doosjes dus in totaal 16 stuks, hadden we 4 weigeraars (tail ontbrande wel)
Had zelf één doosje gehaald en een vriend van me 4 doosjes. Wat een geweldige dingen! Zelf geen weigeraars gehad, maar ik zag vlak voor de Nit del Foc wel bij iemand anders dat er één weigerde. Tail ging goed, maar bombette kwam weer terug op de grond.

Ik vond ze qua knal erg goed. Zijn deze qua knal vergelijkbaar met de Devil Shots?

Hallo,
Ik heb een pakje Fallas kaarten met de volgende nummers erop. Zaten in het rugtasje van Fallasfestivaldonatie.
Zelf spaar ik ze niet, cotact mij indien je een kaart nodig hebt voor je verzameling.
110
189
272
281
398
438
470

Had zelf één doosje gehaald en een vriend van me 4 doosjes. Wat een geweldige dingen! Zelf geen weigeraars gehad, maar ik zag vlak voor de Nit del Foc wel bij iemand anders dat er één weigerde. Tail ging goed, maar bombette kwam weer terug op de grond.

Ik vond ze qua knal erg goed. Zijn deze qua knal vergelijkbaar met de Devil Shots?
ja ik vind ze identiek, devil shots hebben wel 2 gram minder maar daar merk je weinig van.

ik zie al filmpjes van Fallas sinds de jaren '90. m`n onlangs overleden maat liet mij die filmpjes als kleine jongen altijd zien. en we wisten ooit op een dag gaan we samen!
elk jaar maakte we onze projecten met OEN. en maakte we Mascleta`s na. gouwe jaren.
afgelopen jaren zei ik steeds: KOM WE GAAAAAAN. mjah door omstandigheden kwam het er helaas nooit van. en maar weer een jaar verschuiven.

achteraf steeds de leuke compilaties en filmpjes zien. de shows, PALAU, de sfeer... en toch kwam het er maar steeds niet van.

in 2025 dacht ik, ik ga niet meer wachten op niemand. IK GA WEL IN MN EENTJE! dus ik hotel e.d gereserveerd. ik moest alleen nog vlucht boeken.
door omstandigheden, o.a. werk, was ik bijna toch niet gegaan Fallas 2026....

de nacht van 31 december was ik bezig met mijn laatste voorbereidingen voor OEN.
ik berichtte mijn (pyro)broeder nog om hem een fijne OEN te wensen. deelde wat fotos van projectjes en collectie. en we spraken af dat we elkaar weer snel moeten zien!!!
... 2 weken later kreeg ik het bericht dat hij vermist was ... :'( like WTF...

na 3 weken onzekerheid en intesieve zoekacties is mijn maat helaas overleden teruggevonden...
mijn maat die mij als 8jarig jongetje kennis liet maken met Fallas. mijn maat met wie ik jaar in jaar uit als pyrojunkies leefde. shows afging, winkels bezocht, projecten maakte.
sidenote: haha als youtube destijds al bestond en uploaden toen ook zo goedkoop en makkelijk was pfffff... maar goed..
Dit was een week voor mijn verjaardag en een maand voor Fallas.
Het heeft me WEEER laten beseffen dat het leven kort is, en de tijd snel gaat. om deze reden heb ik Last minute toch besloten om eindelijk naar Fallas te komen....

FALLAS 2026. potverdikkie!!!
los van een toch ietswat emotionele lading was het me toch een ervaring pffff.
eerste wat ik zei was: IK SNAP NIET DAT DIT PAS MIJN EERTSE KEER IS!!!! (maar och wat had mijn maat die gruwelijk gevonden...)
filmpjes kijken is leuk, maar de beleving van DAAAAAR zijn... sjonge jonge.

veel landgenoten tegengekomen, leuke mensen ontmoet. en m`n eigen Fallas groepje ontstond, en werd steeds groter.
super ervaring, super mensen.
iedereen die ik tegen ben gekomen en heb ontmoet.. dankjulliewel!!! :) maybe treffen we elkaar Fallas 2027 weer! :D wantuhhhhh vanaf nu kan ik natuurlijk niet niet meer gaan...

ps. ohjaaa en wat ik nog meer heb gedaan na jaren...
sinds de jaren '90 filmen wij dus al allesssss. zoveel materiaal en nooit wat meegedaan.
tijdens Fallas 2026 zeiden ook zoveel mensen: wat is je kanaal? waar kan ik je filmpjes vinden?... oh heb je die niet MOET JE DOENNNN
dankjullie wel, wat ik nodig had ya`ll motivated me..

afgelopen maandag 23-03-2026, 2 dagen na terugkomst, zou mijn maatje 50 jaar zijn geworden. 12uur ging er dus een doosje de lucht in ennnnnn.... heb ik eindelijk mijn (onze) Youtube kanaal geopend op zijn naam! KEEP HIS LEGACY ALIVE...

https://youtube.com/@kivi-explosivi?si=q30PkplCRqLQjT6n

Laatst bewerkt:
ik zie al filmpjes van Fallas sinds de jaren '90. m`n onlangs overleden maat liet mij die filmpjes als kleine jongen altijd zien. en we wisten ooit op een dag gaan we samen!
elk jaar maakte we onze projecten met OEN. en maakte we Mascleta`s na. gouwe jaren.
afgelopen jaren zei ik steeds: KOM WE GAAAAAAN. mjah door omstandigheden kwam het er helaas nooit van. en maar weer een jaar verschuiven.

achteraf steeds de leuke compilaties en filmpjes zien. de shows, PALAU, de sfeer... en toch kwam het er maar steeds niet van.

in 2025 dacht ik, ik ga niet meer wachten op niemand. IK GA WEL IN MN EENTJE! dus ik hotel e.d gereserveerd. ik moest alleen nog vlucht boeken.
door omstandigheden, o.a. werk, was ik bijna toch niet gegaan Fallas 2026....

de nacht van 31 december was ik bezig met mijn laatste voorbereidingen voor OEN.
ik berichtte mijn (pyro)broeder nog om hem een fijne OEN te wensen. deelde wat fotos van projectjes en collectie. en we spraken af dat we elkaar weer snel moeten zien!!!
... 2 weken later kreeg ik het bericht dat hij vermist was ... :'( like WTF...

na 3 weken onzekerheid en intesieve zoekacties is mijn maat helaas overleden teruggevonden...
mijn maat die mij als 8jarig jongetje kennis liet maken met Fallas. mijn maat met wie ik jaar in jaar uit als pyrojunkies leefde. shows afging, winkels bezocht, projecten maakte.
sidenote: haha als youtube destijds al bestond en uploaden toen ook zo goedkoop en makkelijk was pfffff... maar goed..
Dit was een week voor mijn verjaardag en een maand voor Fallas.
Het heeft me WEEER laten beseffen dat het leven kort is, en de tijd snel gaat. om deze reden heb ik Last minute toch besloten om eindelijk naar Fallas te komen....

Fallas 2026. potverdikkie!!! los van een toch ietswat emotionele lading was het me toch een ervaring pffff.
eerste wat ik zei was: IK SNAP NIET DAT DIT PA MIJN EERTSE KEER IS!!!!
filmpjes kijken is leuk, maar de beleving van DAAAAAR zijn... sjonge jonge.

veel landgenoten tegengekomen, leuke mensen ontmoet. en m`n eigen Fallas groepje ontstond, en werd steeds groter.
super ervaring, super mensen.
iedereen die ik tegen ben gekomen en heb ontmoet.. dankjulliewel!!! :) maybe treffen we elkaar Fallas 2027 weer! :D wantuhhhhh vanaf nu kan ik natuurlijk niet niet meer gaan...
Wat een heftig verhaal, veel strekte er nog mee.

Wel heel mooi dat je na al die jaren fallas hebt meegemaakt, voor mij was dit jaar ook mijn debut en zeker ook niet het laatste

oh en dit was mijn trip btw:

ik had dit jaar wel een trippie maar beviel mij prima. mocht niet klagen had toch nog last minute geboekt en niet meer dan €250 ongeveer uitgegeven. en zo kom je nog is ergens haha, en zo zie je nog is wat.

* auto gezet op Charleroi
* gereden naar Zaventem
* van Zaventem gevlogen (TUI) naar Allicante
* van Allicante 2 uurtjes met de Alsa (bus), naar Valencia busstation
* Valencia busstation metro naar airport VLC
* huurauto opgehaald op airport. en hotel zat 5 min van het vliegveld.

Terugweg vloog ik Valencia - Charleroi (Ryan air)
* transfer naar me auto en rustig teruggereden naar NL.

Hotel was prima locatie overigens, Manises. heeft alles wat je nodig hebt. leuk dorpje. schiet ook nog een behoorlijke mascleta op de 19e. ik was met een paar minuten in Paterna die dagelijks ook een (zwaardere) mascleta schoot. , dus die shows ook kunnen meepakken. en met de auto was ik met 15min in de stad. parkeren was ook prima te doen! veel mascletas en nocturnas vooraan kunnen parkeren/staan.
en voor midden in de stad pakte ik de Valenbisi (ov fiets).
oh en een voordeel: de goedkopere vuurwerkwinkels om de hoek.

komende maand boeken voor 2027! nu ben ik nog vroeg dus dan maar wel directe vluchten haha. zag em net voor 150 retourtje. FALLAS 2027 HERE WE COME!

Back
Bovenaan