Fallas 2026 wie gaan er?

Wil zelf eigenlijk ook langs een winkel zodat ik wat te stoken heb, dus als jullie locaties weten waar dit legaal kan, hit me up.
Helaas is het "zelf afsteken " al flink verpest door sommige in voorgaande jaren, hopelijk zijn ze nog enigzins coulant tegenover (nieuwe) toeristen.
Volgens mij mag je alleen afsteken bij de poppen in de bijbehorende zones, dit Festival geeft geen vrijwaring om zomaar overal af te steken en in feite zijn we te gast.
Zelf zou ik ook wel wat willen stoken, maar daar ligt niet de prioriteit. Ben echt benieuwd naar de sfeer, de shows, het lekkere eten en het (hopelijk) heerlijke weer :cool:

Helaas is het "zelf afsteken " al flink verpest door sommige in voorgaande jaren, hopelijk zijn ze nog enigzins coulant tegenover (nieuwe) toeristen.
Volgens mij mag je alleen afsteken bij de poppen in de bijbehorende zones, dit Festival geeft geen vrijwaring om zomaar overal af te steken en in feite zijn we te gast.
Zelf zou ik ook wel wat willen stoken, maar daar ligt niet de prioriteit. Ben echt benieuwd naar de sfeer, de shows, het lekkere eten en het (hopelijk) heerlijke weer :cool:
slechter weer dan vorig jaar kunnen we niet hebben, dat was qua weer de slechtste fallas ooit

daarom pakken we ook echt niet iedere dag het plein voor de mascleta, echt maximaal 3 keer.
er zijn zelfs tijden geweest van een uurtje van tevoren aankomen en op de voorste rijen kunnen staan.
ligt ook volledig aan de dag, op een maandag of dinsdag is er minder animo. in weekenden wordt het al snel veel drukker omdat omliggende wijken en dorpen dan lekker naar de stad komen.
dan sta je niet vooraan elke dag, het is toch de sfeer wat het em maakt.
130 of 125 db ...ach

Pyrotechnisch gala is een dag uitgesteld ivm het overlijden van een oud-burgemeester van Valencia.

Bijlagen

• IMG_0077.jpeg
    IMG_0077.jpeg
    186,4 KB · Weergaven: 8
oef, zij mogen ook in de lineup komen wat mij betreft, beestachtig goed en gruwelijk hard.
wie herinnert deze nog:handsup:
deze als nit d'alba
16e Valenciana
17e Marti(reyes)
18e Vulcano Nit del foc.
19e mascleta Vulcano, en crema!
12, 13 , 14maart zoeken we nog wat gegadigden voor.
Poeh, wat een show zeg. Gruwelijke finale.

Ik zou dolgraag met mijn vrouw fallas willen bezoeken, maar ik zie verontrustende filmpjes van Nederlandse "pyro influencers" en dit type volk kom ik nu het liefst niet tegen bij buitenlandse festivals. Is het gezellig in Fallas of hebben ook de Spanjaarden inmiddels de buik vol van de Nederlanders ?

In Adelfia hoorde ik Italianen schelden op die "klote Nederlanders" toen ergens dichtbij een harde knaller werd afgestoken.

Zo jammer dat we door deze mensen op een vervelende manier in the picture worden gezet.

Tja, wij merken het ook wel een beetje hoor. Zo zonde, maar je doet er niets aan helaas.

Wij blijven er ver bij uit de buurt en dat is prima te doen. Gaan soms bij shows bewust op andere plekken staan, dat scheelt enorm hoor.

Ik zou dolgraag met mijn vrouw fallas willen bezoeken, maar ik zie verontrustende filmpjes van Nederlandse "pyro influencers" en dit type volk kom ik nu het liefst niet tegen bij buitenlandse festivals. Is het gezellig in Fallas of hebben ook de Spanjaarden inmiddels de buik vol van de Nederlanders ?

In Adelfia hoorde ik Italianen schelden op die "klote Nederlanders" toen ergens dichtbij een harde knaller werd afgestoken.

Zo jammer dat we door deze mensen op een vervelende manier in the picture worden gezet.
Vorig jaar samen met mijn vriendin geweest en ons vaste clubje (zonnebloem) hierdaar opgezocht, 0 meegekregen van de herrieschoppers, maar ook totaal niet opgezocht. meerdere keren wezen stoken in een parkje (ook waar de politie bij stond, 0 problemen gehad zolang je het maar normaal houdt en niet constant 2 grammers gooit in een vol park)

Ik vind het zelf een fantastisch iets om samen met je vrouw/vriendin te doen, wij doen het dan ook lekker bourgondisch lekker eten, lekker drinken en vuurwerk kijken!

Back
Bovenaan