Nou, het heeft even geduurd maar je hebt het hier echt te druk om een verslag fatsoenlijk bij te houden.
Hoe ik het vorig jaar gedaan heb, ik zou t niet weten haha.
Maar goed, we zullen nog even klein verslagje typen.
De Mascleta van Caballer FX was ook weer lekker.
Was wel het één en ander blijven hangen dacht ik maar de finale maakte een hoop goed. Heerlijk die salutfinales altijd.
Na Caballer FX zijn we naar Isabel La Catolica gelopen voor een Minimascleta.
Echt zout als je daar bij een mini staat en je hoort in de verte echt gruwelijke Mascletas de lucht in gaan.
Helaas is dat allemaal nog vrij slecht beschikbaar, die info.
Daarna was het uiteraard tijd voor de Nit de Foc.
De opbouw zag er indrukwekkend uit maar helaas is er echt veel blijven staan waaronder een enorm rad waar toch wel aardig wat werk in heeft gezeten.
Tijdens de Nit de Foc heerlijk in de regen staan wachten haha.
Ik zat met een maat met zijn tweeën onder 2 paraplu's weggedoken en we hebben de grootste lol gehad met zijn tweeën.
Iedereen stond te verzuipen en wij zaten heerlijk droog tussen de menigte verschillende versnaperingen te nuttigen.
De show was superdik, echt heel gaaf geschoten met die single shots en meerslagen erboven.
Was alleen goed ziek van dat rad, daar baalde ik echt van.
Na de Nit de Foc maar snel de verwarming opgezocht, want die temperaturen hier waren niet om over naar huis te schrijven.
De laatste dag was het uiteraard weer tijd voor de laatste Mascleta op het plein van Valenciana.
Man, wat zijn die gasten goed, kan er niet meer over zeggen.
Heb hier een aardig traantje gelaten weer.
En dan breekt het gekkenhuis los, rondrennende Nederlanders en hysterische gebaren haha.
Ik vind het geniaal en het hoort er gewoon bij.
Ik heb in totaal overdag 4 straatmascleta's mee kunnen pakken dus daar is niks mis mee.
Ik hoorde er zelfs die er 7 hadden meegepakt maar die hebben zich ook een hartverlamming gerend.
Hier de 4 straatmascletas op volgorde.
Marti @ Mercado de Colon
Caballer @ Ciril Amorós.
Heerlijk waren ze weer.
De rest van de middag hebben we nog even lekker rond gelopen en wat eten om vervolgens de Calbagata del Fuego te gaan kijken maar deze werd helaas afgelast.
Beetje vreemd, want zo hard waaide het niet.
Ze staan die fontijnen vol in de bek te spuiten en met een beetje wind kan het in één keer niet meer.
Echt heel zout vond ik dat, want de Calbagata is altijd wel gruwelijk om te zien.
Daarna naar Mercado de Colon voor een Nocturna van Marti maar die liep weer eens uit naar half 1. We liepen net halverwege richting Ayuntamiento en toen hoorde we hem gaan maar we wilde Valenciana niet missen op het plein.
Heerlijk die Nocturnas, lekker flitsen in het donker.
Vind het toch echt iets speciaals hebben bij nacht.
Hij was weer gruwelijk hard met een practige finale.
De Crema op Ayuntamiento was ook weer mooi, krijg er gewoon de kriebels van.
Deze film volgt nog.
Later zijn we nog op zoek gegaan naar een Crema in de straatjes.
Het zag er al aardig opgefikt uit en bij een paar halve Crema's staan kijken.
Jeffrey zag nog licht branden in de straat links van ons en had zo'n vermoeden dat daar nog wat stond.
Wat bleek, de pop stond er nog en als kers op de taart hing er ook nog een klein Nocturnaatje in de straat daar.
Dat is toch even leuk meegepakt, dachten we allemaal.
Het duurde even voor de Bombers er waren maar die laatste dag ben je toch al helemaal verrot dus dat laatste uurtje kon er ook nog wel bij.
Hier de Nocturna uit dat straatje, Fallas Ron Ritual stond erboven. Kan er verder niet heel veel over vinden maar hij klapperde lekker in dat straatje.
Ik zal nog wat fotootjes posten.
Het was weer een geslaagde episode van Fallas de Valencia, ondanks het weer een heerlijke tijd gehad hier.
Maar volgend jaar bestel ik beter weer dan dit jaar.
De rest van de films, crema's, stookplezier en andere films komen als ik thuis ben wel.
Dan kan ik die even op het gemak editten.
Tot later.