Fallas 2015

Wooow lekker dan :D
Ik sta 100x liever in de regen in Valencia naar een mega dikke show te kijken, dan hier droog in huis achter m'n laptop :p
Bedankt voor de moeite om te filmen en het op YouTube te zetten, weet uit ervaring dat het best even wat tijd kost, tof! :cool:

Jwtjuh :bye:

Graag gedaan hoor, ik vind het zelf ook leuker om een soort live verslag te volgen dan een verslag achteraf dus vandaar :p
Moeite kost gelukkig niks, hij gaat in de upload en we gaan weer verder feesten :p

De mascleta van vanmiddag was me weer hard zeg.
Europla heeft me dit jaar weer een blij mens gemaakt.
Vorig jaar vond ik ze persoonlijk ook al goed.

Vandaag met mijn vriendin beetje door het park gefietst en lekker wat gegeten.
Er zou rond 19u nog een minimascleta zijn maar deze was al gegaan toen we aankwamen om 18u40.

Foto360-IYXMHMRW.jpg

Foto540-MMBXDUF4.jpg

Foto360-OOHPJBBB.jpg

Foto360-ETUUXTFO.jpg

Foto540-4CLBNDYF.jpg

Foto-T3OFKIEW.jpg

Foto540-ZVWYH3DC.jpg

Foto540-7RJAE6WC.jpg

Foto540-RSSM6NUS.jpg

We gaan ons opmaken voor weer een Castillo.
Heerlijk genieten van een showtje.

HOLY SHIT MAN :bonk::bonk::bonk:
Dit is wel echt de ziekste mascleta die ik tot nu toe gezien heb :shocked:
Super bedankt voor het delen, heb 'm in m'n favorieten gezet op YouTube :handsup:

Hij was zeker gruwelijk. Europla is goed op weg om mijn favo in Mascleta's te worden haha.

Gisteren weer een heerlijke avondshow gezien van Hermanos Caballer zeg, niet normaal.
Heerlijke finale weer, het blijft maar komen.

Tijd voor weer een Mascleta dus wij gaan zo lekker die kant op lopen.

Vanavond nog 3 showtjes proberen te pakken dus ik ga me wel weer vermaken.

Welke shows zijn er vanavond nog meer dan behalve de Castillo? Dan kan ik ook die kant nog op vanavond :)

Zo dan, wat een show, misschien wel de mooiste tot nu toe voor zover ik dat kan beoordelen van achter een beeldscherm :thumbup: En die finale ook, heel lang finalestuk met een knallend slot. Hermanos Caballer heeft zich weer eens bewezen :D

Wat ik me nou afvraag, hoe lang sta je nou te wachten om zo'n topplek te bemachtigen? Uurtje of 2?

Kom maar op met de Mascleta filmpjes :holland:

Isabel la Catolica was al weg toen we aankwamen en om 23u zouden we er een pakken maar er stond een heel andere Falla dan die app aangaf dus daar hoeven we ook niet meer van uit te gaan.
Zo'n 12km gelopen en alleen een avondshow gezien.
Erg jammer.

Hermanos Caballer schoot een vrij simpele maar goede mascleta.

Daarna een klein straatmaslceta meegepakt.

Caballer FX vond ik wat minder sterk met de Castillo.
Gingen ook best wat dingen fout op het schietveld maar dit was voor mij tot nu toe de minste.

Nu maar eens afwachten wat er allemaal doorgaat, want het is gruwelijk Nederlands weer hier.

Kleine spaanjaardjes film ik wel overheen haha.
Maar maak zelf anders een verslag, je zit nu in de mijne :p

Vandaag maar eens kijken wat t wordt. Heb al 4 mascleta's horen gaan geloof ik dus er hangt weinig meer om 14.30 denk.

ow ja ... Sorry haha. Ben weer te snel. Haal het weg:bonk:

Nog veel plezier daar in Valencia. Ik moest helaas weer naar huis.. Dus nu moet ik een hoop spektakel missen :sad:

Iemand nog tips voor vanavond? Ik weet dat er een Nocturna is op Plaza Juan XXIII maar weet niet hoe laat..

Nou, het heeft even geduurd maar je hebt het hier echt te druk om een verslag fatsoenlijk bij te houden.
Hoe ik het vorig jaar gedaan heb, ik zou t niet weten haha.

Maar goed, we zullen nog even klein verslagje typen.

De Mascleta van Caballer FX was ook weer lekker.
Was wel het één en ander blijven hangen dacht ik maar de finale maakte een hoop goed. Heerlijk die salutfinales altijd.

Na Caballer FX zijn we naar Isabel La Catolica gelopen voor een Minimascleta.
Echt zout als je daar bij een mini staat en je hoort in de verte echt gruwelijke Mascletas de lucht in gaan.
Helaas is dat allemaal nog vrij slecht beschikbaar, die info.

Daarna was het uiteraard tijd voor de Nit de Foc.
De opbouw zag er indrukwekkend uit maar helaas is er echt veel blijven staan waaronder een enorm rad waar toch wel aardig wat werk in heeft gezeten.
Tijdens de Nit de Foc heerlijk in de regen staan wachten haha.
Ik zat met een maat met zijn tweeën onder 2 paraplu's weggedoken en we hebben de grootste lol gehad met zijn tweeën.
Iedereen stond te verzuipen en wij zaten heerlijk droog tussen de menigte verschillende versnaperingen te nuttigen.

De show was superdik, echt heel gaaf geschoten met die single shots en meerslagen erboven.
Was alleen goed ziek van dat rad, daar baalde ik echt van.

Na de Nit de Foc maar snel de verwarming opgezocht, want die temperaturen hier waren niet om over naar huis te schrijven.

De laatste dag was het uiteraard weer tijd voor de laatste Mascleta op het plein van Valenciana.
Man, wat zijn die gasten goed, kan er niet meer over zeggen.
Heb hier een aardig traantje gelaten weer.

En dan breekt het gekkenhuis los, rondrennende Nederlanders en hysterische gebaren haha.
Ik vind het geniaal en het hoort er gewoon bij.

Ik heb in totaal overdag 4 straatmascleta's mee kunnen pakken dus daar is niks mis mee.
Ik hoorde er zelfs die er 7 hadden meegepakt maar die hebben zich ook een hartverlamming gerend.

Hier de 4 straatmascletas op volgorde.

Marti @ Mercado de Colon

Foto360-RLA88RBN.jpg

Caballer @ Ciril Amorós.

Foto360-HXJRHDSS.jpg

Heerlijk waren ze weer.
De rest van de middag hebben we nog even lekker rond gelopen en wat eten om vervolgens de Calbagata del Fuego te gaan kijken maar deze werd helaas afgelast.
Beetje vreemd, want zo hard waaide het niet.
Ze staan die fontijnen vol in de bek te spuiten en met een beetje wind kan het in één keer niet meer.
Echt heel zout vond ik dat, want de Calbagata is altijd wel gruwelijk om te zien.

Daarna naar Mercado de Colon voor een Nocturna van Marti maar die liep weer eens uit naar half 1. We liepen net halverwege richting Ayuntamiento en toen hoorde we hem gaan maar we wilde Valenciana niet missen op het plein.

Heerlijk die Nocturnas, lekker flitsen in het donker.
Vind het toch echt iets speciaals hebben bij nacht.
Hij was weer gruwelijk hard met een practige finale.

De Crema op Ayuntamiento was ook weer mooi, krijg er gewoon de kriebels van.
Deze film volgt nog.

Foto-TUPIGMR6.jpg

Later zijn we nog op zoek gegaan naar een Crema in de straatjes.
Het zag er al aardig opgefikt uit en bij een paar halve Crema's staan kijken.
Jeffrey zag nog licht branden in de straat links van ons en had zo'n vermoeden dat daar nog wat stond.
Wat bleek, de pop stond er nog en als kers op de taart hing er ook nog een klein Nocturnaatje in de straat daar.
Dat is toch even leuk meegepakt, dachten we allemaal.
Het duurde even voor de Bombers er waren maar die laatste dag ben je toch al helemaal verrot dus dat laatste uurtje kon er ook nog wel bij.

Hier de Nocturna uit dat straatje, Fallas Ron Ritual stond erboven. Kan er verder niet heel veel over vinden maar hij klapperde lekker in dat straatje.

Ik zal nog wat fotootjes posten.

Foto540-IJW7XIRT.jpg

Foto-3OPTNZHI.jpg

Foto540-KAYH8PQ6.jpg

Foto-J8LEUUHO.jpg

Foto-KK8RRYCF.jpg

Foto-8OJ78KL7.jpg

Foto540-SHMYYK6G.jpg

Foto-ZBM83QAO.jpg

Foto360-OLOHNDIW.jpg

Foto-KE4QAD7T.jpg

Het was weer een geslaagde episode van Fallas de Valencia, ondanks het weer een heerlijke tijd gehad hier.
Maar volgend jaar bestel ik beter weer dan dit jaar.

De rest van de films, crema's, stookplezier en andere films komen als ik thuis ben wel.
Dan kan ik die even op het gemak editten.

Tot later.

Schitterend beelden kerel!:handsup: Heb werkelijk waar genoten van alles wat je hebt gepost. Ondanks het mindere weer heb je toch erg veel plezier gehad volgens mij. :droolthum
Veel herkenbare dingen van vorig jaar maar ook wat nieuwe gezien.

Dit jaar had ik niet de mogelijkheid om erbij te zijn, doe mijn best om er in 2016 wel bij te zijn!

Thanks kerel, dan komen we elkaar daar wel weer tegen.
Volgend jaar ben ik er ook wel weer.
We hebben 2 Castillo's met regen gehad en de laatste dag waren de voorspellingen erg slecht maar het viel gelukkig echt mee, want anders had het helemaal niks geworden.

Heb nog even de Nit de Crema van Plaza Ayuntamiento geupload en de rest doe ik thuis wel lekker op mijn gemak.

Bedankt voor je uitgebreide verslag, heb er zeer intens van genoten!
En wat een prachtige beelden, schitterend gewoon.
De Nit de Foc van Valenciana was echt uitstekend uitgevoerd, ik had ook niks anders verwacht. Die stukken met die waaiers waren gewoon verschrikkelijk mooi (bijvoorbeeld het stuk vanaf 15:03 en dat stuk bij 16:14) GE-WEL-DIG! De mascleta's heb ik ook weer van kunnen genieten.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om verslag te doen van alles, volgend jaar hoop ik zelf ook weer verslag te kunnen doen :biertje:

Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt mies. Ik zie wel dat ik ben blijven plakken op de foto. Het was weer gezellig met jullie.

Back
Bovenaan