dahustla
VWC lid
Voor de liefhebbers: https://www.facebook.com/fallasfans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar stoken is wel toegestaan toch? wat is dan het probleem met oom agent ?
Officieel is het stoken alleen toegestaan bij de Casals. Het wordt gedoogd in de bedding van de Turia. Ga geen nrs 4 of trueno aviso's in de stad lopen gooien/ schieten, want dan kan je weleens een onaangename aanvaring met de Guardia Civil krijgen. Dit geldt ook voor gezamelijk stoken bij Palau de la Musica, wat veel gebeurt door de Nederlanders. Als dit te gek wordt volgens de politie, stroomt de bedding ineens vol met motoren, quads en dergelijke en is het "eerst meppen en dan pas vragen stellen" Ga ook geen bijdehandje lopen spelen tegen die agenten want ze nemen je zo mee (en dat gaat niet zachtzinnig). De politie doet daar WEL waar ze voor zijn... de orde handhaven.
Dit geldt ook voor gezamelijk stoken bij Palau de la Musica, wat veel gebeurt door de Nederlanders. Als dit te gek wordt volgens de politie, stroomt de bedding ineens vol met motoren, quads en dergelijke en is het "eerst meppen en dan pas vragen stellen" Ga ook geen bijdehandje lopen spelen tegen die agenten want ze nemen je zo mee (en dat gaat niet zachtzinnig). De politie doet daar WEL waar ze voor zijn... de orde handhaven.
Mijn vriendin en ik zijn er vanaf de 14de t/m de 20ste apart/hotel Albafura in alfafar zon 8km van het centrum af maar we rijden zelf dus hebben eigen vervoer daar.
Maar kreeg op fpm al te horen dat de binnestad afgesloten is voor verkeer, toch maar een taxi nemen dan? Of zo dicht mogenlijk parkeren en verder te voet.
Mijn vriendin en ik zijn er vanaf de 14de t/m de 20ste apart/hotel Albafura in alfafar zon 8km van het centrum af maar we rijden zelf dus hebben eigen vervoer daar.
Maar kreeg op fpm al te horen dat de binnestad afgesloten is voor verkeer, toch maar een taxi nemen dan? Of zo dicht mogenlijk parkeren en verder te voet.
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor zover van het centrum af? Dat is logistiek echt onpraktisch en je bent een godsvermogen kwijt aan taxi's als je dat iedere dag moet doen. Zoals op FPM al gezegd is, kun je je auto nergens (veilig) in de stad kwijt. Dus je bent altijd afhankelijk van OV en taxi's. Succes de laatste 2 dagen om een taxi te vinden![]()
Ach, zo te zien valt dat wel redelijk mee. Je kan met de trein naar Estacio Del Nord. Of je parkeert inderdaad ten oosten van de bedding, aan die kant valt de drukte wel mee, al moet je oppassen dat je niet tussen de ofrenda optocht terecht komt, of inderdaad bij een metrostation buiten het centrum parkeren. Met de auto het centrum in kan je vanaf de 17e echt wel vergeten. Ideaal is het niet, maar ook niet onmogelijk hoorJe had beter kunnen kijken naar buiten het centrum in de buurt van de metro. Wij zaten er vorig jaar ook een eindje vandaan, maar waren met 5 min. lopen bij de metro en dan ben je een paar minuten later in het centrum. Kost amper iets.
Nu zit je ook niet echt in de buurt van een metro.
Auto parkeren kun je inderdaad vergeten en ook een taxi zal niet altijd makkelijk zijn.