Fallas 2014 - Wie gaan er?

Maar stoken is wel toegestaan toch? wat is dan het probleem met oom agent ?

Officieel is het stoken alleen toegestaan bij de Casals. Het wordt gedoogd in de bedding van de Turia. Ga geen nrs 4 of trueno aviso's in de stad lopen gooien/ schieten, want dan kan je weleens een onaangename aanvaring met de Guardia Civil krijgen. Dit geldt ook voor gezamelijk stoken bij Palau de la Musica, wat veel gebeurt door de Nederlanders. Als dit te gek wordt volgens de politie, stroomt de bedding ineens vol met motoren, quads en dergelijke en is het "eerst meppen en dan pas vragen stellen" Ga ook geen bijdehandje lopen spelen tegen die agenten want ze nemen je zo mee (en dat gaat niet zachtzinnig). De politie doet daar WEL waar ze voor zijn... de orde handhaven.

Officieel is het stoken alleen toegestaan bij de Casals. Het wordt gedoogd in de bedding van de Turia. Ga geen nrs 4 of trueno aviso's in de stad lopen gooien/ schieten, want dan kan je weleens een onaangename aanvaring met de Guardia Civil krijgen. Dit geldt ook voor gezamelijk stoken bij Palau de la Musica, wat veel gebeurt door de Nederlanders. Als dit te gek wordt volgens de politie, stroomt de bedding ineens vol met motoren, quads en dergelijke en is het "eerst meppen en dan pas vragen stellen" Ga ook geen bijdehandje lopen spelen tegen die agenten want ze nemen je zo mee (en dat gaat niet zachtzinnig). De politie doet daar WEL waar ze voor zijn... de orde handhaven.

Top dank je wel! Dat wist ik niet.

Misschien is dit een mooi stuk om toe te voegen aan de algemene informatie van Fallas door een mod?

Dit geldt ook voor gezamelijk stoken bij Palau de la Musica, wat veel gebeurt door de Nederlanders. Als dit te gek wordt volgens de politie, stroomt de bedding ineens vol met motoren, quads en dergelijke en is het "eerst meppen en dan pas vragen stellen" Ga ook geen bijdehandje lopen spelen tegen die agenten want ze nemen je zo mee (en dat gaat niet zachtzinnig). De politie doet daar WEL waar ze voor zijn... de orde handhaven.

Dat valt ook wel mee hoor, althans zo is mijn ervaring. De keren dat ik afgelopen jaar de politie daar zag komen, reden ze eerst rustig een rondje, ben je dan nog steeds aan het stoken, terwijl je om je heen al 30 man weg hebt zien gaan, dan vraag je er ook wel om.
Overigens is het dan meestal een kwestie van vuurwerk inleveren, niet zeuren en er is niks aan de hand.
Maar de vorige keer had je meer dan genoeg tijd om de trap naar boven te nemen, al hielp het dat er een groepje Nederlanders op de fiets hard wegfietsten en iedereen waarschuwde ;)

Waren ''leuke'' kat en muis spelletjes ! Wat een verbroedering was het toch om met alle freaks weg te lopen haha... Maar in beslag nemen is mij ook overkomen...:bonk:. Denk dat de overlast meer komt vanwege het illegale spul wat bepaalde figuren bij zich hadden.

Mijn vriendin en ik zijn er vanaf de 14de t/m de 20ste apart/hotel Albafura in alfafar zon 8km van het centrum af maar we rijden zelf dus hebben eigen vervoer daar.
Maar kreeg op fpm al te horen dat de binnestad afgesloten is voor verkeer, toch maar een taxi nemen dan? Of zo dicht mogenlijk parkeren en verder te voet.

Mijn vriendin en ik zijn er vanaf de 14de t/m de 20ste apart/hotel Albafura in alfafar zon 8km van het centrum af maar we rijden zelf dus hebben eigen vervoer daar.
Maar kreeg op fpm al te horen dat de binnestad afgesloten is voor verkeer, toch maar een taxi nemen dan? Of zo dicht mogenlijk parkeren en verder te voet.

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor zover van het centrum af? Dat is logistiek echt onpraktisch en je bent een godsvermogen kwijt aan taxi's als je dat iedere dag moet doen. Zoals op FPM al gezegd is, kun je je auto nergens (veilig) in de stad kwijt. Dus je bent altijd afhankelijk van OV en taxi's. Succes de laatste 2 dagen om een taxi te vinden :)

Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor zover van het centrum af? Dat is logistiek echt onpraktisch en je bent een godsvermogen kwijt aan taxi's als je dat iedere dag moet doen. Zoals op FPM al gezegd is, kun je je auto nergens (veilig) in de stad kwijt. Dus je bent altijd afhankelijk van OV en taxi's. Succes de laatste 2 dagen om een taxi te vinden :)

Wat Dahustla zegt, het is niet echt een hele handige locatie. Je had beter kunnen kijken naar buiten het centrum in de buurt van de metro. Wij zaten er vorig jaar ook een eindje vandaan, maar waren met 5 min. lopen bij de metro en dan ben je een paar minuten later in het centrum. Kost amper iets.

Nu zit je ook niet echt in de buurt van een metro.
Auto parkeren kun je inderdaad vergeten en ook een taxi zal niet altijd makkelijk zijn.

Hoewel wij vorig jaar nog redelijk snel in het centrum waren, zal ik nooit meer buiten het centrum gaan zitten.
Fallas is voor ons vuurwerkliefhebbers een erg leuk, intensief festival en je zult nog heel wat in het centrum gaan lopen, af en toe naar je appartement om te rusten is dan ook echt wel fijn.

Ik zou serieus overwegen om te kijken of je niet iets anders kunt vinden.

En als je niet kan wijzigen van appartement kan je natuurlijk altijd je auto kwijt bij een metro buiten het centrum ( Safranar, Patraix of Joaquin Sorolla - Jesus ) en dan met de metro het centrum in.

Gewoon je auto buiten het centrum parkeren en te voet/taxi/bus/metro gaan. Je kunt je auto prima kwijt aan de verkeerde kant van de rivierbedding(dus niet de centrum kant)!!!! Overdag kun je opzich ook wel in het centrum rijden en een plekje zoeken! zijn zat mensen die dit ook doen alleen zullen de parkings vol zitten rond het mascleta uur en makkelijk kom je er ook niet weg.

nog paar daagjes!! 2e x dit jaar :) samen met 4 idioten ( waaronder TBM09 )
vandaag de truien binnen gekregen
1012094_676076672434466_1167256815_n.jpg

1922419_676076699101130_1776326802_n.jpg

1782083_676076652434468_236903623_n.jpg

Je had beter kunnen kijken naar buiten het centrum in de buurt van de metro. Wij zaten er vorig jaar ook een eindje vandaan, maar waren met 5 min. lopen bij de metro en dan ben je een paar minuten later in het centrum. Kost amper iets.

Nu zit je ook niet echt in de buurt van een metro.
Auto parkeren kun je inderdaad vergeten en ook een taxi zal niet altijd makkelijk zijn.
Ach, zo te zien valt dat wel redelijk mee. Je kan met de trein naar Estacio Del Nord. Of je parkeert inderdaad ten oosten van de bedding, aan die kant valt de drukte wel mee, al moet je oppassen dat je niet tussen de ofrenda optocht terecht komt, of inderdaad bij een metrostation buiten het centrum parkeren. Met de auto het centrum in kan je vanaf de 17e echt wel vergeten. Ideaal is het niet, maar ook niet onmogelijk hoor :)

Mede Freaks veel plezier daar heb al paar films gezien ik mist het nu al heel erg,jammer dat ik er niet kan bij zijn zeker dat het 75jaar bestaat.

gr:Richard (MOH1975/Bazzman fpm)

Dit jaar sla ik 'm helaas over.. baal er nu al van.. maar ja, niet alles kan je meemaken.
Dit jaar zelf 2x naar Italië.

Ik wens iedereen die gaat heel erg veel plezier! Neem mooie plaatjes en films voor ons mee!

Back
Bovenaan