Extra aandacht voor locaties waar veel vuurwerk wordt afgestoken.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na de kerstvakantie start de groenaannemer vanaf 2 januari met het onderhoud van de openbare ruime en wordt bij de veegrondes extra aandacht gegeven aan de locaties waar veel vuurwerk wordt afgestoken. Gemeente roept inwoners op hun eigen vuurwerkafval op te ruimen: 'Oud en Nieuw is een groot feest waar we met zijn allen van genieten. Maar al dat vuurwerk zorgt ook voor veel rommel op straat. Is de laatste vuurpijl uitgedoofd?

Ruim dan direct het vuurwerkafval op zodat het niet blijft liggen op straat. Denk daarbij ook aan vuurwerk dat niet is afgegaan. Zo begint 2019 opgeruimd en veilig.' Vuurwerk is restafval: 'Gooi het bij het restafval, niet in de papierpak.' Vuurwerkresten kunnen ook gratis worden ingeleverd bij de gemeentelijke afvalscheidingsstations.

http://rtvstichtsevecht.nl/artikel/...-locaties-waar-veel-vuurwerk-wordt-afgestoken

Inderdaad een goed bericht tussen al die andere berichten door. Al zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat een ieder zn eigen troep opruimt.

Het opruimen van het vuurwerk doen we hier al jaren op nieuwjaarsdag. Met elkaar de resten opruimen onder het genot van een oliebol. Niks mis mee en het hoort er in mijn ogen gewoon bij.
Afgelopen jaar heb ik de jaarwisseling ergens anders gevierd, daarna naar huis. Toen ik wilde helpen met opruimen was alles al weg, ik kreeg gewoon afkickverschijnselen. Er is toch niks mooier om nog een laatste keer te zien wat je allemaal hebt afgestoken en hoe mooi het allemaal was?

Ik vind het altijd verbijsteren dat mensen hun geschoten vuurwerk laten wegpieteren voor hun deur. Je wordt toch ook nie blij van die verregende rommel op je stoep als je thuiskomt?! Omdat je het op een gemeentelijke stoep/straat afsteekt betekent niet dat je dan niet gewoon je eigen rommel achter je eigen reet hoeft op te ruimen?!

Back
Bovenaan