Explosies in Thaise vuurwerkfabriek

dennis-pyro

VWC lid
BANGKOK - Door explosies in een vuurwerkfabriek in Thailand zijn dinsdagavond vier naburige pakhuizen in lichterlaaie gezet. Omwonenden in een straal van drie kilometer rond de fabriek werd geadviseerd te evacueren.

De werknemers waren niet in de fabriek aanwezig toen de explosies zich voordeden. Een woordvoerder van de politie zei dat er geen meldingen van doden of gewonden zijn binnengekomen.
De brandweer had de branden binnen enkele uren onder controle. Vuurpijlen die uit de fabriek ontsnapten vlogen in de richting van omliggende bebossing, die ook in brand vloog.

Voor een filmpje check hier

Bron: http://www.metronieuws.nl/nieuws/explosies-in-thaise-vuurwerkfabriek/IWIlcA!FoKR6v82ESw0CzMsRwM7fA/

das een flinke ravage.
Maar ze mogen in de hande klappen dat er geen gewonde of doden zijn gevallen..
De beelden zouden je anders laten denken...

Dat is een flinke explosie. Gelukkig zonder slachtoffers. Helaas gebeuren er in die landen nog regelmatig van deze explosies. En omdat alles dichtbij elkaar staat gaat er ook veel tegelijk af. Hopelijk wordt het in de toekomst veiliger. Want hoe meer ongelukken hoe duurder het vuurwerk zal worden.

niet normaal wat een vlammen! erg zeg! ik vind dat vier pakhuizen en het aantal gewonden nog best meevalt voor zo'n brand. vaak wetgevingen van niks in zulke landen. maargoed zo een als in nederland is ook niet alles. in nederland staat vuurwerk wel onder druk want als er nu in nederland zoiets gebeurt is de vuurwerktraditie echt verleden tijd ben ik bang of weet ik eigenlijk wel zeker.

Back
Bovenaan