Explosie in flat Drachten, gevel volledig vernield

okkie

VWC lid
In Drachten heeft zich een ontploffing voorgedaan bij een flat aan de Nachtegaalstraat. Zeker twee woningen zijn volledig vernield. Al het glas uit de andere appartementen is kapot.

Auto's die in de buurt stonden zijn vernield. De politie heeft de flat ontruimd.

Vuurwerk
Volgens de Friese site Waldnet zijn er veel dozen met vuurwerk aangetroffen in de flat. Dat zou zeer waarschijnlijk de oorzaak van de explosie zijn.

Door brandende voorwerpen voor de deur is het lastig om de flat te ontruimen. Er zou sprak zijn van explosiegevaar op het gedeelte waar de dozen met vuurwerk liggen. Sommige daarvan zijn niet ontploft.

De hulpdiensten hebben opgeschaald. Ook is er een traumahelikopter onderweg.

brand_drachten1_0.png
CXQsi12WcAAWXe6.jpg

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/explosie-flat-drachten-gevel-volledig-vernield

Geloof er niks van. Vuurwerk ontploft niet zomaar. Zal eerder een gasexplosie zijn.
Op 1 van de foto's zie ik slechts bananendozen liggen.

Laat me raden. Ik lees alleen de titel en denk: Ze geven vuurwerk de schuld. Geloof het zelf: een lont ontvlamt niet maar zo??

Zal dat vuurwerk nu tpch wel de lucht in moeten gaan ivm brand.
Maargoed groenlinks kan nu goed schemeren bv oor een verbod.
Zo zie je ook wat er na een eventueel verbod kan gebeuren

Als het vuurwerk was dan zouden er nog meer (kleinere) explosies moeten zijn na de eerste explosie. Meerdere stukken vuurwerk gaan nooit precies tegelijk af.

Als het vuurwerk was dan zouden er nog meer (kleinere) explosies moeten zijn na de eerste explosie. Meerdere stukken vuurwerk gaan nooit precies tegelijk af.

Precies! Dit kan nooit van vuurwerk zijn.

Dit stond er verder ook nog bij:

Dreiging
Buurtbewoners melden dat er nog geen week geleden een depressieve man uit het huizenblok is aangehouden, die dreigde zijn woning met gas op te blazen. De politie kan dit nog niet bevestigen. Ook is niet zeker of er een verband is.

Update 23.15: Geen vuurwerk

De brandweer gaat er niet van uit dat vuurwerk de oorzaak is, maar denkt aan een gasexplosie. Dit omdat beide zijden van de gevel zijn weggeblazen, net als de geparkeerde auto's.

Bron: Leeuwarder Courant

Dreiging

Buurtbewoners melden dat er nog geen week geleden een depressieve man uit het huizenblok is aangehouden, die dreigde zijn woning met gas op te blazen. De politie kan dit nog niet bevestigen. Ook is niet zeker of er een verband is.

Bron: Telegraaf

Rustaaaaghhhhhh mensen! Ik woon zelf in Drachten. Bij mij thuis (700 meter) verder op trilde de ramen.
Er liggen ABSOLUUT GEEN vuurwerkdozen op straat. Dit is gewoon een gasexplosie. Op NPO1 roept een omwonende idd dat er roze vuurwerk gevaren logos op de dozen staan. Maar er liggen gewoon bananendozen.

Rustaaaaghhhhhh mensen! Ik woon zelf in Drachten. Bij mij thuis (700 meter) verder op trilde de ramen.
Er liggen ABSOLUUT GEEN vuurwerkdozen op straat. Dit is gewoon een gasexplosie. Op NPO1 roept een omwonende idd dat er roze vuurwerk gevaren logos op de dozen staan. Maar er liggen gewoon bananendozen.

sinds wanneer zijn de logo's roze ? ipv oranje :p

:bonk::bonk: ben benieuwd of ze dit straks ook corrigeren. . In de media... staan ze straks voor aap. Met hun bananen. ..

Het menselijk brein is er ook voor gemaakt om ons voor de gek te houden. Zeker wanneer we iets voor het eerst zien of niet helemaal kunnen bevatten/begrijpen. Dan zoeken de hersenen zelf een oplossing. En ja bij mensen die iets minder verstand hebben, komt er ook een apart antwoord uit.

Als je iets wilt zien, zie je het
Als ergens je interesse niet ligt, zie je het ook niet

Back
Bovenaan