(exclusive) Video's van het Zweedse Goteborg *4e update 3-7-09*

RedBaron

Pyroworld
iedereen kenrt ze intussen wel het, het zweedse Goteborg. Een firma die intussen wel weet hoe ze vuurwerk zeer goed op muziek moeten schieten. ze hebben niet voor niks intussen al met hun kunsten al diverse festivals (meerdere keren ) gewonnen zoals knokke-heist, Hannover, Pyronale enz.

Nu kreeg ik vandaag een linkje toegestuurd van ze. Het bereft een kleinere show. voor zover je dan van klein kunt spreken. Affijn ik zou zeggen kijk zelf maar eens even. Ik verklap nog even niks... Ik hoor graag de reacties na het zien van dit toch wel klein juweeltje..

*KLIK* VOOR VIDEO

EDIT

Met Gepaste trots kan ik jullie melden dat we van Goteborg wat exclusieve beelden hebben gekregen. en deze mag ik met jullie delen. Op dit moment staan er een 4 tal shows online. Het zijn shows die een bijna perfecte 100% hebben wat betreft het schieten op muziek. er komen er nog een aantal bij!!

Show Nr 1
*the Swedish Champtionship 2006*

Wederom een show van dit kampioeinschap welke wel al eerder hebben kunnen zien hierzo.

Show nr 2
*Speedway GG Cardiff 2006*

Ook in Engeland weten ze kennelijk Goteborg haar shows te waarderen. En wat voor een.. Op de klanken van The Bongo song, en Equador weet men een zowat perfecte show op iedere noot te schieten! en dat nog wel indoor in een groot stadium! Deze show duurt niet lang, maar o o wat is het oogstrelend mooi!

Show Nr 3
*Gothia Cup ullevi 2006*

Net zoals bij show nr 2 wederom een perfecte show op muziek. Dit maal in het midden van een openlucht stadion. en ook hier weer the Bongo song. Echter met totaal ander choreografie en met wat andere produkten. Maar ow ow wat ene creativiteit hebben ze bij Goteborg. Ook hier weer ene bijna 100% perfectie op muziek!!

Show Nr 4
Zegening van de Dock kranen 2006

als ik het goed vertaal is dit een Pyromusical ter viering van de zegenening van een aantal Dok kranen. Het vuurwerk zelf, daar komen we een stukkie op muziek tegen wat we al eens eerder hebben mogen zien in Hannover 2005. Maar ook hier.. Doe het maar eens na..oogstrelend!

------------------

UPDATE 1-3-2008

opening fireworks GP speedway Cardiff 2007 *KLIK* for download

opening fireworks GP speedway Gelsenkirchen 2007 *KLIK* for download

opening fireworks GP speedway Kopenhagen 2007 *KLIK* for download

3 minuts footage of Montreal 2005 *KLIK* for download

4-9-2008:

2 youtube filmpjes op pagina 2

------------------

Er liggen nog een aantal shows op de plank van ze welke we exclusief mogen publisheren hier aan julli. Maar deze waren al klaar en wilde ik jullie zo snel mogelijk laten zien! more to come dus!!

i like to Thank Goteborg for the exclusive permission to publish the shows!!

Laatst bewerkt:
Ik kreeg de show net al via msn toegestuurd van jou Redbaron, en heb hem dus gekeken.

Een heel kort showtje van zo'n 6min, maar wel 6min lang subliem geschoten vuurwerk.
Kanonne wat kwamen er soms ondenkbare dingen langs, zoals gekleurde flames PRECIES op de maat van de muziek. en dan niet zomaar een rustig nummer met zo hier en daar een uithaal maar echt nonstop punten waar zo'n flame werd ontstoken... bizar.

Ook zoals ze wel vaker doen lekker gebruik gemaakt van de seconde fonteinen, die net als de rest van het vuurwerk exact op de maat van de muziek gingen, waanzinnig.

Verder een prachtig wiel wat iets weg heeft van de maltese wielen die we inmiddels veel langs hebben zien komen op het forum.
Ook super gebruik gemaakt van single shots die wederom goed op de muziek werden geschoten.

Verder zeer leuk gebruik gemaakt van het water door er waterbommetjes in te schieten met onderandere een zeer gaaf effect wat lijkt op een spinnende fontein ofzo haha, zeer gaaf.

En dan nu de minpunten van deze show:

- duurde helaas maar 6 min:cry:
- 1 bommetje die te laat vertrok op 2.42

:bye:

Inderdaad een klein juweeltje.
6 minuten lang prachtig vuurwerk van Goteborg.
Wat schiet dat bedrijf toch mooi vuurwerk zeg.
En de muziek klinkt er heerlijk bij.
Waterbengalen/fonteinen zijn werkelijk fabelachtig mooi.
En prachtige tourbillions weer.
Mooie finale sluit deze minishow af.

Bedankt voor het posten.
En bedank je Zweedse vriend a.u.b. Misschien heeft hij nog wel meer mooie films van Goteborg.

:)

Had de show al vanaf een ander camerapunt gezien op fpm en heb em sindsdien al een keer of 40 gekeken :angel:
Werkelijk waar subliem...
Als ik iets had van: oh hier zou het mooi zijn als dit of dat, dan ging op dat moment dit of dat....
Werkelijk waar subliem gewoon!
Gewoon subliem subliem subliem!
Maar ook de andere show van zweedse vuurwerkfestival zijn zeker het bekijken waard de filmpjes staan op fpm maar ook op de server van deze video...
Weet alleen niet of ik zo de links mag plaatsen dus dat moet RB maar even doen :wink:
Werkelijk waar subliem xD
Ik ga em nog maar een keer kijken :angel:

Wat een plaatje zeg, echt perfectie! Een relatief klein showtje natuurlijk, maar ze maken er echt een kuntstukje van, ongelooflijk wat deze mannen in huis hebben! :applause::handsup::applause::droolthum

Het begin is redelijk rustig op de laatste minuut na, maar dan barst het ook wel direct los zeg. Dan het nummer van ABBA, deze is echt grandioos geschoten, zelfs een tempo-versnelling word ook doorverwerkt in de single shots, echt helemaal mijn ding zo! :D:cool:

Wat maken zij een kunstwerken, waanzinnig om dit te zien, mag van mij vaker gepubliceerd worden Jack. :wink::cool:

Tsja, het is onderhand wel duidelijk, dat deze jongens uit Goteborg, op eenzame hoogte staan in Europa. Misschien word het eens tijd om Eric Tucker weer eens uit te nodigen, om zijn krachten te meten met dit bedrijf.

weer een show waar je zo naar kijkt: :shocked:
echt een super kunststuk is dit! echt perfect synchroon. echt een topper!

bedankt voor het delen RedBaron!

Vincent

Kwijl slijm kwijl slijm kwak....
Heer en Meester...!

Sorry voor deze volslagen idiote reactie maar kijk de filmpjes en je snapt het...

Prachtig mannen deze bijdrage van The Masters of Fireworks.
Een boel filmpjes, waar we zeer zeker van kunnen gaan genieten.

Ik heb de eerste net bekeken. Film nr.4. De anderen bekijk ik morgen.
Show/Film 4 is een juweeltje. Een korte show van bijna 5 minuten.
Maar zo mooi. UItstekende muziekkeuze, de effecten in deze show zijn allemaal rustig: Fonteinen,Roman Candles,Tails,Falling Leaves en Mines.
Een keer geen bommen/shells.
Deert niet, want de genoemde effecten lopen zo mooi synchroom met de muziek dat het een lust voor het oog is om naar te kijken.
Klasse.

Do you have a video of their show in montreal 2005?

Yesss i have! it is a part of 3 minuts from their display. its available for download over *HERE* (sorry for the late reply, but this video arrived today on a DVD to me from sweden, i will ask for more :D)

Further more i got more new videos arrived yesterday on DVD from Goteborg.

opening fireworks GP speedway Cardiff 2007 *KLIK* for download

opening fireworks GP speedway Gelsenkirchen 2007 *KLIK* for download

opening fireworks GP speedway Kopenhagen 2007 *KLIK* for download

those GP speedway semi-indoor pyromusicals are amazing!!!

Stay tuned! more to come!

Werkelijk geweldige beelden van een werkelijk geweldig bedrijf!!!!
Echt op en top genot!
Enige dat het beetje verpest is het camerawerk af en toe...
Super ga zo door!!!

Je mag je wel in de handjes knijpen jack met zulke exclusiefe beelden. Gotenborg is gewoon de NR1 als het op pyromusicals neerkomt :) Supper beelden bedankt voor het sharen :D

yey! that's great news! :D can't wait for it to be available for download!! :D i heard very good response about their show in montreal! their shows just gets better and better hehe! :D

Ik kreeg van Mrtin Hildeberg zo juist een youtube filmpje van hem toegestuurd. Ze hebbenm het Zweedse Kampioeinschap weer eens gewonnen . Ik meen nu al voor de 10e keer hahaha...

Ik liet deze video eerst even aan onze aller Daantje zien, dit was onze reactie op MSN :p :

MSN Gesprek Jack VS Daan zei:
>>--- Daan ---<<< zegt (17:52):
wat een rotkerels zijn het toch
Jack | RedBaron | Q-Base was te gek! zegt (17:52):
WHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WATERVALLEN VAN VACCALLUZZO!!!!!!!!! (H)(H)(H)
>>>--- Daan ---<<< zegt (17:52):
die ***** single rows vvan hun
whahahahaha jaloers kind :P
>>>--- Daan ---<<< zegt (17:52):
en dat nummer was mijn idee van mij
verdomme
ke ching!
Jack | RedBaron | Q-Base was te gek! zegt (17:53):
OWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWWWWW!!!!!!
klassiek nummer erna!!!!!
>>>--- Daan ---<<< zegt (17:53):
mond houden ik heb em nog niet helemaal gezien
:$
VERDOMME ZEG
wat goed
TEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ja daar zijn de watervallen
en niet een paar :|
>>>--- Daan ---<<< zegt (17:54):
KAK KERELS
ik had ze op die op piano nog wel mee zien willen tikken met bengalen
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK
laat maar ze maken het goed
Jack | RedBaron | Q-Base was te gek! zegt (17:54):
ERNA ERNA ERNA!!!!!! dat TRANCE NUMMER!!!!!!!!!
>>>--- Daan ---<<< zegt (17:55):
OMG
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
dat klassieke nummer
Jack | RedBaron | Q-Base was te gek! zegt (17:55):
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
WAT
JAAAAAAAAAAAAAAAAaaa
OMG
HE
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
NEEEEEEEEEEEE
ik zit hier echt
WTF

En zo ging het nog wel eventjes door hahahahah

En dan hier het bewuste filmpje hahahahaha:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hahahahahahahahahahahaahahaha
Ja sorry hoor maar kijk dat filmpje en je snapt het....
Echt wat een kunstenaars!

hahaha, leuke conversatie. Ik zit nu, bij de zoveelste keer bekijken (want er staat al een dikke week een filmpje van op fpm), nog steeds zo van *jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeez***
Ziekelijk goed getimed, werkelijk ongelofelijk wat een Meesters.

Back
Bovenaan