Evergem kondigt algemeen verbod op feestvuurwerk af voor oudejaarsavond

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Op oudejaarsavond zal je dit jaar in Evergem geen vuurwerk mogen afsteken in je tuin. Er komt een algemeen verbod.

De gemeenteraad keurde het aangepaste politiereglement goed. “Een van de aanpassingen is het algemeen verbod op particulier vuurwerk”, zegt burgemeester Joeri De Maertelaere (N-VA). “Tot vorig jaar was het toegelaten om op oudejaarsnacht feestvuurwerk af te steken, maar voortaan mag dat niet meer. Vuurwerk afsteken door particulieren was al langer algemeen verboden door de Vlaamse Overheid. De gemeenten konden een uitzondering maken. In Evergem was er een uitzondering op oudejaarsnacht tussen middernacht en 1 uur. Die uitzondering is nu niet meer.”

Maar waarom dit verbod? “Eerst en vooral voor het brandgevaar. Er zijn teveel ongevallen met gekwetsten en brand. Maar we doen het ook voor het dierenwelzijn. Dieren zijn bang van de knallen en breken vaak uit. Dieren in paniek kunnen in gevaar zijn of anderen in gevaar brengen. En vuurwerk is ook vervuilend voor het milieu”, zegt de burgemeester nog.
Professioneel vuurwerk bij evenementen mag wel nog. Maar dat moet wel op voorhand aangevraagd worden bij de gemeente.

https://www.hln.be/in-de-buurt/ever...eestvuurwerk-af-voor-oudejaarsavond~a55675b9/

Mag ik een verzoek doen?

Misschien is het censuur hoor, maar is het een idee om deze topics of niet te plaatsen of onder een subcategorie over buitenlands nieuws ofzo te scharen? Dat d’n domme Belg het vuurwerk in zijn of haar stad aan banden legt moeten ze maar zelf weten. Vind ‘t treurig om te lezen telkens terwijl het geen invloed heeft op onze viering.

Mag ik een verzoek doen?

Misschien is het censuur hoor, maar is het een idee om deze topics of niet te plaatsen of onder een subcategorie over buitenlands nieuws ofzo te scharen? Dat d’n domme Belg het vuurwerk in zijn of haar stad aan banden legt moeten ze maar zelf weten. Vind ‘t treurig om te lezen telkens terwijl het geen invloed heeft op onze viering.

Dit jaar inderdaad al meerdere koppen gelezen over een verbod zoals dit, en ieder keer denk ik zal wel weer Belgie zijn. Toch ga je het even checken haha. VWC doet aan clickbaits :p

Laatst bewerkt:
Mag ik een verzoek doen?

Vind ik ook een goed idee ja.
Zeker omdat er ook niet eens bijstaat dat het in Belgie is.

En als ik nog een verzoek mag doen.
Graag de mogelijkheid om het nieuws topic op de negeer lijst te kunnen zetten.
Bloed chagrijnig wordt ik ervan en afgelopen jaar voelde het alsof ik naar het front moest.

Back
Bovenaan