EOD maakt honderden kilo's vuurwerk in woning onschadelijk

cougar

VWC lid
Heel jammer dit, waarschijnlijk gewoon een liefhebber met consumenten vuurwerk.

Francis KuijpersGeplaatst opzaterdag 29 december 2018 - 20:34
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag bij een woning in Heerlen honderden kilo's vuurwerk onschadelijk gemaakt.

Dit gebeurde nadat de politie bij een Heerlenaar een grote hoeveelheid vuurwerk in zijn auto had gevonden.

Vuurwerkkelder
De politie kwam de man op het spoor tijdens een controle. In zijn auto werd 150 kilo vuurwerk aangetroffen, 125 kilo meer dan de toegestane 25 kilo. Na deze vondst is een speciaal politieteam nader onderzoek gaan doen in de woning van de Heerlenaar. In zijn kelder werd nog eens 340 kilo vuurwerk gevonden, waarvan 200 kilo was bewerkt.

https://www.1limburg.nl/eod-maakt-ho...g-onschadelijk

Edit:
Nu met Facebook link. Zou mooi zijn als de members met Facebook even een mooie reactie plaatsen.

https://m.facebook.com/politieheerle...134316/?type=3

Het vervolg.
Kort samengevat: wat is er gebeurd.

Ik was op de terugweg uit Leeuwarden, in een gehuurd busje (autoverhuurbedrijf), en werd 15 km voordat ik thuis was aan de kant gezet door een Volvo station van de RVD (volgen). Dit gebeurde 's avonds tussen 23.30 en 24.00 uur. In het busje lag naar schatting 200 kg legaal nederlands consumentenvuurwerk. Hierna volgde binnen een x aantal uren ook een huiszoeking. In totaal werd hierbij naar schatting circa 350 kg legaal nederlands consumentenvuurwerk aangetroffen in mijn kelder, waarvan een goot deel doorgelont in componenten van maximaal 4 cakes. De rest is bekend via de media.

Korte tijd geleden heeft Justitie mij een sanctie opgelegd (lees: boete voorstel).
Hier ben ik natuurlijk accoord mee gegaan en is de zaak afgehandeld.

Inmiddels ben ik ruim de vijftig gepasseerd en blijf natuurlijk stoken met Oudjaar, wel op een andere manier dan het verleden. Ook zijn er genoeg jongeren in mijn buurt die het stokje hebben overgenomen.

Hier wil ik het graag bij laten.
Voor een kort verslag van mijn Oudejaarsavond, zie:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?54643-Oudjaar-2018-2019-Parkstad

Je links werken niet, en wellicht is het wat duidelijker als je gewoon het nieuwsbericht plaatst en zelf los een reactie erop geeft in een comment eronder ;)

Edit: Dit is al oud nieuws ? en gaat dit over jouzelf cougar ?

Edit 2: gevonden

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...derden-kilo-s-vuurwerk-in-woning-onschadelijk

Korte tijd geleden heeft Justitie mij een sanctie opgelegd (lees: boete voorstel).
Hier ben ik natuurlijk accoord mee gegaan en is de zaak afgehandeld.

Mag ik vragen hoe hoog de boete/schikking was ?

Was het een schikking of echt een boete? Bij een boete (boven een bepaald bedrag) krijg je ook een strafblad, dacht ik?

Mag ik vragen hoe hoog de boete/schikking was ?[/QUOTE]

Komt overeen met 5x Transbomber Champions Edition aan de voorverkoopprijs

Uit je verhaal krijg ik de indruk dat ze je specifiek eruit hebben gevist of moest iedereen aan de kant?

Uit je verhaal krijg ik de indruk dat ze je specifiek eruit hebben gevist of moest iedereen aan de kant?

Beladen huurbusjes snachts, mogelijk in combinatie met verdacht(voorzichtig) rijgedrag, dan pikken ze je snel eruit hoor.

Laatst bewerkt:
Wat ontzettend dom ! Maar aan de andere kant belachelijk dat men die oude 25kg regel hanteerd. Een paar cake boxxen en je zit er al aan . Met een beste box zit je al aan de 25kg bij somige . Je boete bedrag absurd!!! Welkom in nederland

Wat ontzettend dom ! Maar aan de andere kant belachelijk dat men die oude 25kg regel hanteerd. Een paar cake boxxen en je zit er al aan . Met een beste box zit je al aan de 25kg bij somige . Je boete bedrag absurd!!! Welkom in nederland

Wellicht kunnen we de uitslag in België als precedent gebruiken. Als met daar goede redenen heeft om het tot meer te verhogen dan kunnen we dat hier ook.

Ik kan me dat vorig jaar nog herrineren dat dit hier op VWC ter sprake kwam. Heftig nieuws. Zonde ook! Je had echt een mooie show in gedachte denk. Wat ik alleen niet snap van de rechter.. je hebt een boete voorstel gekregen van, laten we zeggen 5 x transbomber champions edition, maar als ik op sommige website staat er bij 100 KG of meer een boete vanaf 750 euro.

Wat waren de redenen waarom de rechter je met zoveel honderden extra kilo's 'slechts' een verhoging van 250 euro hebt gegeven? Misschien was hij zelf wel een liefhebber van vuurwerk en een voorstander van herziening van het vuurwerkbesluit . Blijft zuur natuurlijk, maar je hebt wel mazzel met het boetevoorstel

Ik vind het anders best fors.

Ja zoals elke boete. Behalve als je in drugs handelt, dan zijn de straffen weer mild.

Maar ik vind het persoonlijk nog meevallen, had ook hoger verwacht aangezien ze met het jaar gestoorder worden omtrent vuurwerk.

Maar is het dan ook zo dat we deze 'zaak' nu kunnen gebruiken als referentiekader als we gepakt worden met teveel consu vuurwerk? Dat je bezwaar kan leggen met behulp van dit boetevoorstel?

Back
Bovenaan