EOD maakt honderden kilo's vuurwerk in woning onschadelijk

Heel jammer dit, waarschijnlijk gewoon een liefhebber met consumenten vuurwerk.

EOD maakt honderden kilo's vuurwerk in woning onschadelijk
Francis KuijpersGeplaatst opzaterdag 29 december 2018 - 20:34
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag bij een woning in Heerlen honderden kilo's vuurwerk onschadelijk gemaakt.

Dit gebeurde nadat de politie bij een Heerlenaar een grote hoeveelheid vuurwerk in zijn auto had gevonden.

Vuurwerkkelder
De politie kwam de man op het spoor tijdens een controle. In zijn auto werd 150 kilo vuurwerk aangetroffen, 125 kilo meer dan de toegestane 25 kilo. Na deze vondst is een speciaal politieteam nader onderzoek gaan doen in de woning van de Heerlenaar. In zijn kelder werd nog eens 340 kilo vuurwerk gevonden, waarvan 200 kilo was bewerkt.

https://www.1limburg.nl/eod-maakt-honderden-kilos-vuurwerk-woning-onschadelijk

Edit:
Nu met Facebook link. Zou mooi zijn als de members met Facebook even een mooie reactie plaatsen.

https://m.facebook.com/politieheerlen/photos/a.271019163052227/1276864839134316/?type=3

Laatst bewerkt:
Mooie collectie stond daar :shocked:. Zo zie je maar dat je ook gewoon gepakt wordt met meer dan 25 kilo.

Was gewoon een showtje aan het voorbereiden. Dan wordt je aangehouden met iets te veel aan karton en klei. Daag Oud & Nieuw. Triest dit.

Aan de producten te zien een echte liefhebber.. flink balen voor hem! Prioriteiten bij de politie liggen helemaal verkeerd, iemand die 7x aangifte doet wegens bedreiging laten ze links liggen maar oh oh tijdens de verkoop van vuurwerk wel flink controleren of niemand een kilotje teveel heeft. Zelfs de explosieve opruimingsdienst erbij, mag wat kosten. :bonk:

Meneer Koet uit z'n frustratie nog even richting vwc? Wij smullen hier blijkbaar van.. apart..

OT: Natuurlijk ongelooflijk zonde dat dit gebeurd met iemand die legaal vuurwerk heeft..

Ik ben blij dat hij soms mee lurkt naar anti-Koet geluiden.

Tsjah enorm zonde dit.

Verder is het een en ander echt hypocriet. Paar jaar geleden waren deze "compounds" omdenkbaar in Nederland en was het een criminele daad wanneer je flowerbeds uit het buitenland kocht. Nu is het legaal is het enorm zonde en verkeerde prioriteiten van de politie enz. Dit terwijl die flowerbeds vroeger in een andere categorie vielen en gewoon dezelfde uitwerkingen hebben.

Evo of triplex, is tegenwoordig bijna hetzelfde maar ooh ooh die is uit het buitenland.

Afijn, echt enorm zonde dat deze liefhebber zijn spulletjes kwijt is samen met vele anderen.

haha precies :p hij is gewoon jaloers dat hij hier niet kan deelnemen

mwah, er wordt wel vaker hypocriet gedaan hier tegen verboden vuurwerk terwijl iedereen wel vrolijke 25+ kilo legaal hier haalt, als je dat doet hoef je van mij part ook niet over iligaal vuurwerk te kaffen. Ikzelf ben altijd neutraal naar alle soorten vuurwerk, vuurwerk is vuurwerk. Klote voor hem zeker weten, was zo te zien ook gewoon een vuurwerkfanaat en zal ongetwijfeld hier ook rondhangen als ik ze collectie zo zie.

mwah, er wordt wel vaker hypocriet gedaan hier tegen verboden vuurwerk terwijl iedereen wel vrolijke 25+ kilo legaal hier haalt, als je dat doet hoef je van mij part ook niet over iligaal vuurwerk te kaffen. Ikzelf ben altijd neutraal naar alle soorten vuurwerk, vuurwerk is vuurwerk. Klote voor hem zeker weten, was zo te zien ook gewoon een vuurwerkfanaat en zal ongetwijfeld hier ook rondhangen als ik ze collectie zo zie.

Zit natuurlijk ook geen verschil tussen illegaal vuurwerk met grote hoeveelheden Flash en grotere uitwerking of een veelvoud van legale cakes :bonk:

Back
Bovenaan