Enschede vuurwerk op 1 juni

moontan

VWC lid
Maandag eerste Pinkster-Sale op Woonboulevard met 50 kramen

ENSCHEDE - Op de Woonboulevard Enschede aan de Hengelosestraat- Tubantiasingel wordt maandag 1 juni voor het eerst een zogenoemde Pinkster-Sale gehouden van 11.00 tot 17.00 uur.
Er staan dan volgens organisator Rein Zimmer meer dan 50 marktkramen met snuisterijen en curiosa. Op het plein van de Woonboulevard wordt een palingrokerij opgesteld, zodat de bezoekers van dichtbij kunnen zien hoe het roken van paling in zijn werk gaat. Kinderen kunnen gratis gebruik maken van een treintje op het terrein. Omstreeks 17.00 uur wordt er vuurwerk afgestoken. Volgens organisator Zimmer zijn er voor de markt nog enkele plaatsen beschikbaar voor particulieren die van hun overtollige spullen af willen. Meer informatie via telefoonnummer 053-4331777.

http://www.enschede.tctubantia.nl/e...inkstersale_op_woonboulevard_met_50_kramen?h=

Vuurwerk om 17.00 uur? Dat zal dus geen sier show zijn, maar ik neem aan ook geen mascleta :p
De vraag is wat is het dan wel?

ik vraag me ook af wat dit nu zal zijn dan :p
het zal zeker niet groots zijn,denk dat het meer party poppers gaan worden ofzo :D
misschien ga ik even kijken daar 1 juni
---------------

oja,en dit zijn/waren de afspraken die gemaakt zijn:

Uit piëteit met de slachtoffers van de vuurwerkramp besloot
het stadsbestuur kort na de ramp jarenlang geen vergunning af
te geven voor evenementenvuurwerk. De maatregel gold niet
voor het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.
Tot 2010 wil Enschede het aantal vuurwerkshows bij evenementen
wel beperken tot vier locaties. Daarna sluit Enschede
zich weer volledig aan bij het landelijk Vuurwerkbesluit.

ik zit eens een beetje te zoeken en kwam dit tegen>

Op het plein van de Woonboulevard wordt een palingrokerij opgesteld, zodat de bezoekers van dichtbij kunnen zien hoe het roken van paling in zijn werk gaat. Kinderen kunnen gratis gebruik maken van 'n treintje op 't terrein. Om 17.00 uur is er 'n vuurspuwers show.

mmmmmmmmm wat zal het nu worden dan ? :p
ik denk dat laatste.
bron is trouwens ook tubantia :bonk:

Bedankt voor je veldwerk Oerend Hard.
Het is jammer dat journalisten het verschil niet weten tussen een vuurwerkshow en een vuurspuwende act. Het lijkt mij daarom een overbodig topic te zijn geworden.

Back
Bovenaan